Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Min tärna bryr sig inte...

Prata med henne i telefon istället för på MSN! OCh det behöver verkligen itne betyda att hon inte bryr sig! Då hade hon antagligen inte tackat ja från början och också tackat nej så här i efterhand. Alla har olika bilder av vad en tärna ska göra. Själv anser jag att tärnan itne ska göra mer än att vara en god vän och vara med under dagen D. Min tärna bor också långt bort och vi har inte jätteofta kontakt, vilket inte stör någon av oss. Det betyder verkligen itne att hon inte bryr sig! Det viktiga är hur kul vi har när vi väl ses och att det kan gå måååånader mellan kontakterna, men när vi väl pratar är det som att vi aldrig varit isär. Det är fin vänskap för mig

Skippa all form av skriven kontakt (msn, sms) etc och prata med varandra! Ni kanske också ska prata om era olika förväntningar på rollen som tärna... för den kanske skiljer sig! Har hon inte själv gift sig, så kanske hon inte heller har någon direkt bild av hur stort det är för dig (även om hon tycker det är kul att du ska gifta sig) och inte förstår dina förväntningar.

Jag skulle definitivt inte lägga all skuld i detta på henne, utan det är er gemensamma kommunikation som ni båda lär fundera över...

Svar på tråden Min tärna bryr sig inte...