• mittid

Antal gäster??

Perfekt att bjuda in per telefon och förklara som du skriver här... Vi gjorde så och samtliga blev jätteglada och tackade ja!!!! Berättade också at: "Jag skickar ett inbjudningskort iaf för att ni ska få ta del av det vi önskade förmedla med korten." Är man bara ärlig så går det kanonfint!

eldstad skrev 2010-02-28 11:40:07 följande:
    Nja, läste något om det här i Magdaelna Ribbings spalt någon gång. Har för mig att hon förespråkade att ringa upp personen och säga som det var. Typ "Ni står på vår reservgästlista eftersom vi endast kunde bjuda ett begränsat antal. Nu har vi fått ett återbud och undrar om ni har möjlighet/vill komma". Hon formulerade sig bättre, var något mer om att förgylla dagen tror jag, men något åt det hållet var det. Så personligen skulle jag inte skicka ut nya kort alls till "reserverna" de kommer kanske förstå att de är kontaktade efter de andra och det kan ju bli lite underligt, bättre att säga det rakt ut.Om du fortfarande vill skicka inbjudningskort till dem med så skulle nog jag åtminstone ringa om det var en månad kvar eller kortare för att de inte ska hinna boka upp sig på något annat.
Svar på tråden Antal gäster??