Inlägg från: NoCh |Visa alla inlägg
  • NoCh

I vilken ordning går man in?

Vi ska gifta oss borgerligt utomhus, lite otraditionellt utan far som ger bort bruden utan endast brudparet, marskalk, brudtärna, brudnäbb o 3 tärnor till..

Trots det vill vi hålla oss till ngn slags ordning, så hur skall intåget ske enligt tradition? skall vissa stå framme o invänta resten eller ska vi alla gå på led?

• Svar på tråden I vilken ordning går man in?
  • NoCh

tack för inläggen, jag vet skillnaden mellan traditionerna i olika länder men iom att vi är en mångkulturell familj där det oftast är far-dotter varianten som kommer upp när det talas om traditioner ville jag påtala att vi inte vill ha det så

tanken är inte att det måste vara otraditionellt utan mer att det ska vara som VI vill o ingen annan.. Vi får (som jag kan tänka mig många andra) massa fina "råd o förslag" fr familj som man självklart tackar o bockar för men i slut ändan vill man känna sig hemma i sitt upplägg & ha tänkt igenom alla möjliga alternativ...

Därför är det superkul att höra alla era upplägg o förslag, oavsett om de är traditionella eller inte

jag Tror att vi gärna vill vara en av de sista som går in, och eventuellt att min M2B går före och att jag sen kommer själv eller med min bästakompis som skall vara tärna..

• NoCh

oj, den slank iväg snabbt

nej vi ska gifta oss borgerligt så vi lägger upp allt fritt precis som vi vill - men det är svårt att veta exakt vad man vill

förresten-vad är det för skillnad på brudnäbb o blomsterflicka?

Svar på tråden I vilken ordning går man in?