MAJ 2010 del 5
mmm2010: Jag tänker på dig och hoppas att allt ska lösa sig till det bästa till slut. Stora styrkekramar!!!
mmm2010: Jag tänker på dig och hoppas att allt ska lösa sig till det bästa till slut. Stora styrkekramar!!!
Åhhh, idag är jag så lycklig. Solen skiner och besöket hos floristen gick fantastiskt.
Ni som gifter er i Skåne/Malmö MÅSTE verkligen besöka Anna Gouteva på Davidshallstorg. Vi hade fått i uppdrag att skriva ner tre ord var som representerar oss och vårt förhållande, skitsvårt. Så fick vi ju inte diskutera med varandra så det var ju väldigt spännande att få höra vad m2b hade skrivit sen. Så läste hon upp dom för oss, och det visar sig att m2b faktiskt har en romantisk ådra han har bara gömt den jäkligt väl. Jag blev så rörd så jag höll på att börja gråta.
På det viset fick hon en bild av hur synkade vi var och vilken typ av människor vi är. Sen började hon spåna på vad det ska bli för en bukett, och det blir en med röda rosor i olika nyanser och med luktärtor i också. M2b och bestman får varsin corsage med kvistrosor i rött, tärnan får ett armband med kvistrosor och luktärt.
Sen började vi spåna på hur vi ska dekorera kyrka och festlokal och hon hade flera jättebra idéer en del som jag aldrig tänkt på, tex rosenblad i gången in till kyrkan istället för blommor på bänkraderna som det brukar vara.
Så idag har jag ringt till församlingen och frågat lite om vem det är som kommer spela när vi vigs och vem som kommer vara vigselförrättare. Sen frågade jag så klart om rosenbladen var ok också men det visste inte hon som jag pratade med så jag ska ringa vaktmästaren och fråga honom om det går bra. Det hade ju varit så coolt, tänk er när släpet virvlar upp alla bladen.
Sen gav Anna förslaget att man kan ta igen det i dekorationen av restaurangen och ha massor med rosenblad på borden, istället för andra arrangemang. Så nu måste jag ju ringa restaurangen också och fråga om dom fixar det åt oss annars får Anna fixa det också.
Jag var jätterädd för att hon skulle ha hutlösa priser för hennes buketter är verkligen som konstverk. Men corsagerna kostar 150 kr/st (vi köper 4 st eftersom de kommer se för taskiga ut när man har kramat 87 gäster, Annas förslag) och min bukett kostar ca 1500 kr. Resten av blommorna ska vi få offert på i nästa vecka. Såååå spännande!
Nu känns allt så himla verkligt, jag har haft så svårt att fatta att det är vi som ska gifta oss. Men sen inbjudningarna kom ut i måndags och alla tack börjar komma in så känns det verkligt och vilken bröllopsplaneringsenergi man får på köpet.
Hoppas att ni alla har haft en lika underbar dag som jag!!!
Pussar
Haha, ja lite långt kanske
Jag ska ringa till vaktmästaren och se vad han säger, det är ju inte hela världen om det inte funkar men man vill ju kolla iaf. Men nu ska jag iväg och åka skidor en vecka så nu blir det lugnt med bröllopsplaneringen till jag är tillbaka.
M2b hade skrivit Naturmänniskor, Ömsesidighet och Ärlighet och jag hade skrivit Tillsammans, Naturkära och Livsnjutare.
Jag tänker sola solarium några gånger innan, jag har väldigt ljus hud så jag kan inte sola så många gånger för då ser jag verkligen solariebrun ut (inte snyggt). Men jag tänker kanske en gång varannan vecka fram till bröllopet.
Vad roligt att min glädje smittade av sig, svårt att få fram en sprudlande känsla i ett meddelande. Men kul att det lyckades.
Vilka låtar har ni då??? Nyfiken!
Åhhh jag blir alldeles tårögd. Finns det nått finare än såna gåvor, alla smycken och dyra klockor kan fara och flyga när man får såna presenter! Vilken fin pappa du har.
Gaaaah, bara 2 månader kvar!!! Snacka om panik... Så mycket kvar
JAG VET!!! PANIK!!!
Och jag som har haft bröllopsplaneringssemester en vecka har helt kommit av mig, tur att jag har er som skriver och skriver och skriver.
Jag har iaf börjat med Festprogrammet och imorgon ska jag ringa till bageriet och bestämma tårta eller vad man nu gör.
Vi har fått offerten på blommorna också så jag måste ringa kyrkan och restaurangen och kolla vad som gäller där så jag vet vad vi ska beställa för blommor.
Idag kom äntligen våran hindersprövning, det var inga problem men det tog nog nästan en månad innan den kom.