Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 5

Idag har jag satt in annonser om att vi gifter oss den 15 maj i tidningen där jag kommer från, sambon kommer från och tidningen som är där vi bor nu. Jag har inte haft en tanke på att man kanske skulle annonsera om att man gifter sig, det var mamma som tyckte att jag skulle det så att framförallt lite mer avlägsna släktingar har koll.

Har ni tänkt att köpa något till tärna, bestman och solister? Hör det till att man gör det? Är det fler som man borde ge nått? Och vad tusan köper man!!!???

• EmMagnus

Hillena: Lösögonfransar är sjukt läckert, men jag hade nog tänkt efter en gång extra innan jag hade haft det på min bröllopsdag. Jag blir iaf så vansinnigt trött i ögonen när jag har det. Det blir ju liksom extra tyngd som man inte är van vid normalt. Jag hade hellre satsat dom pengarna på en bra mascara som fyller istället.

Idag har jag, tärnan och en kompis var och blivit spraytannade. Jag är så vansinnigt nöjd, ser ut som jag brukar göra efter en hel svensk sommar, helt perfekt. Jag har varit supernervös hela dagen att det skulle bli morotsfärgat liksom. Men tjejen som gjorde det var jätteduktig så det blir en gång till nästa torsdag så att jag är brun och fräsch till bröllopet. Jag vill verkligen rekommendera Sugarskin i Malmö för er som bor i närheten, verkligen värt var enda peng.

Jag undrar vad jobbarkompisarna kommer säga imorgon, när det ser ut som att man har varit en vecka på Kreta

• EmMagnus
    Hillena skrev 2010-05-04 20:28:42 följande:
    Tack för alla tips! Tror jag kommer att gå dit och prova ögonfransar ändå, vill känna mig superlyxig på vår dag.EmMagnus: Jag är ljus i hyn, men vill ha snygg färg till bröllopet. Blir det snyggt trots att man är ljus? Det var ju inte dyrt heller. Tror du det är helt borta efter en vecka eller håller man sig lite brun?
    Det är första gången nånsin jag gör det idag så jag kan inte uttala mig om hur det ser ut om en vecka men jag tror att det försvinner på 7-10 dagar. Vi var tre tjejer idag, en som är superljus, nästan vit. Jag som är mitt emellan, men fortfarande väldigt ljus. Jag var nästan genomskinlig innan jag fick färg idag. Den tredje tjejen är också ljus men har ändå mer pigment än vad vi andra båda har.

Du kan själv välja vilken färg du vill ha, hon tog mellan till oss för vi ville ha lagom färg Ingen av oss var missnöjd när vi gick därifrån. Helt lagom mycket färg, man känner sig jättefräsch. Jag tycker absolut att du ska gå dit och testa. Jag ska se om jag kan lägga upp en bild imorgon när det har lagt sig lite, för nu ser man mest blank ut.

• EmMagnus

Jag hade en bröllopsplaneringsdipp för ungefär en månad sen, tror att dom flesta får det förr eller senare. Men låt det vara ett tag tills man känner att det faktiskt är roligt igen, och tänk på att det blir ju bröllop oavsett om man har lagt ner hela sin själ och all ledig tid i det eller inte.

Jag är lite nyfiken på om det är fler än jag som har drabbats av "bröllopshjärna"? Jag har alltid koll på allting, jag är lite av en kontrollmänniska och jag är grym på det jag gör på jobbet. Sitter som arbetsledare på ett stort projekt och jag har normalt sett koll på allt och har större delen av allt i huvet. Men inte nu längre, jag glömmer ALLT! Jag glömmer vad mina vänner säger till mig, så att jag måste fråga om nästa dag. Jag glömmer det som jag ska göra på jobbet, jag glömmer saker som jag ska göra hemma. JAG GLÖMMER ALLT!!! Kanske inte så konstigt när 99% av hjärnkapaciteten upptas av bröllopsplaner. Även när jag försöker att bara rensa hjärnan, var ute en timme med hunden ikväll för att bara rensa allt, så dyker det upp saker som rör bröllopet, ikväll var det att jag inte ska glömma att hämta underkjolen på fredagen. Allt rör bröllopet just nu!

• EmMagnus

Stort lycka till till alla er som gifter er idag!!! Lite avis faktiskt, men jag har bara en vecka kvar nu.

Sitter på kontoret och skriver ut festprogram så himla skönt att få det gjort. Sen ska jag ut på stan och inhandla det sista och sen är jag redo!

Jag var hos våran florist och betalade blommorna igår, skönt att ha det gjort också så kan vem som hämta dem på lördag. Så har jag varit och fixat till håret, blekt bort den hemska utväxten. Bara det gör ju att man känner sig fräschare och piggare. Jag är så himla laddad för nästa vecka!

• EmMagnus

Ananias: Vad härligt att ni hade det så bra och är så nöjda! Får vi se bilder sen?

• EmMagnus

Jag är klar med nästan allt, festprogrammen blev klara igår. Nu ska det bara på band på resten av såpbubblorna och skriva ut bordsplaceringen och sätta små röda hjärtan på den så är det också klart. Men det gör jag nån kväll i veckan.

Idag ska jag putsa fönster tänkte jag, så att dom är fina när den småländska invasionen kommer Men jag har lite svårt att komma till skott, tur att jag har fönsterputsning utvändigt så att man slipper det iaf.

Jag är hur lugn som helst nu efter att ha haft lite panik i början på veckan. Det känns bara så fruktansvärt overkligt att det är jag och min underbara sambo som ska gifta oss på lördag.

• EmMagnus

a n n a: Shit vad häftigt, det är ju häftigt med sabelhäck annars också men det är ju ändå coolare att kunna säga att dom fick ledigt av kungen

Idag har jag jobbat min sista dag som ogift, hehe. Imorgon ska jag vara ledig, iaf från jobbet, och fixa allt det sista. Jag ska till restaurangen och lämna bordsplacering, placeringskort och festprogram. Sen blir det till att städa som en tok här hemma, Smålandsinvasionen börjar på torsdag så då är det bäst att ha det snyggt och visa huset från sin bästa sida.

Nä, nu ska jag klistra hjärtan på bordsplaceringen

• EmMagnus

Vi har gjort det enkelt för oss och skrivit ut den från BT, så har jag laminerat den och satt små röda hjärtan på den på varje plats för att den ska var lite pimpad. Jag har bara satt nummer på platserna och sen en lista under med alla nummer och namn.

Vi är 73 personer, 14 vid honnörsbordet och 4 tungor med 7-8 på var sida om varje tunga.

• EmMagnus

Kattpoet: Det är ju fantastiskt! Lycka till!!!

• EmMagnus

En liten slutrapport härifrån, det kommer förmodligen inte finnas tid att skriva nått imorgon. Dagen började med att tärnan ringde och berättade att hon hade kräkts hela natten. Lite panik, jag tyckte vi skulle ställa in alltihop för ingenting går som jag har tänkt hittills, det har varit ett annat ganska stort bakslag i veckan som jag inte vill gå in på.

Men jag fick tärnans nageltid hos hennes nageltjej så att det löste sig och när jag pratade med tärnan i efm så mådde hon bättre så vi ska ses på salongen imorgon. Det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig idag, men det blev bra iaf.

Nu ser vi fram emot morgondagen och njuter av den och av alla våra vänner och släktingar som har kommit för att fira våran dag.

Tack för alla era lyckönskningar, det kommer en rapport på söndag!

• EmMagnus

Wow säger jag bara, vilken dag!!! Tror att det var Ananias som skrev så fint att man vill göra om det, men att man samtidigt vet att det aldrig kommer bli likadant igen.

Det regnade konstant hela dagen, men det var det ingen som brydde sig om så ni som är oroliga för vädret: Var inte det! Det finns inte en chans att hinna tänka på det.

Haha, vet inte vad jag ska skriva riktigt mer än att det var så fantastiskt underbart allting och att jag är avundsjuk på er som har det framför er!!! Se till att njuta hela dagen och se till att ni har folk runt er som tar hand om allt praktiskt så att ni bara kan njuta av varandra och av alla som är där för att dela er kärlek!

• EmMagnus

Cia: Ja, gör det!!! Det är vekrligen värt att längta efter och som sagt inget kan gå fel.

• EmMagnus

Åhhh, det kan jag säga också... Jag var lite orolig för att vi skulle bli så känslosamma och att tårarna bara skulle trilla i kyrkan. Men när vi stod utanför och väntade på att få gå in så var det en helt galet skön känsla, att veta att man ska gå in där med mannen man älskar mer än allt annat och att i kyrkan finns alla dom som älskar en allra mest, vänner och släktingar. Inte en tår föll i kyrkan, däremot kunde jag inte sluta le, jag hade ett urfånigt clownsmile hela vigseln haha. Vill gärna se bilderna från kyrkan

Ett tips till er som ska gifta er snart, titta på alla när ni går in! Stirra inte rakt fram bara utan ta ögonkontakt med dom som är där, så häftig känsla att se alla le av kärlek och lycka. Bara det ger en galen lyckokänsla!

• EmMagnus

Lova mig att du tittar, det är värt varenda tår som ev skulle komma!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5