Inlägg från: Josssie |Visa alla inlägg
  • Josssie

MAJ 2010 del 5

Här har ni en till maj-brud. Hänger på här om det är okej.
    22/5 är dagen D och det är så himla mycket kvar att göra. Vi bestämde oss i slutet av januari att vi skulle gifta oss i maj. Haha snabba bud.

• Josssie

Vad tror ni om att ha ett häfte i stil med Fröken Strössels men ha lösa blad med visor? Jag vill göra häftet men såna saker som visor, lekar och spex vill jag inte veta på förhand vad det blir. Jag vill bli överraskad. De bitarna fixar mor min ihop med tärna (min syster) och toastmaster (m2b´s bästa polare). Enda som jag ska ha med i lekväg är bröllopsbingo och ev något ordpyssel.

• Josssie

Jag tror inte att jag kommer få någon hippa. Har så spridda vänner, ingen umgås med varandra liksom. Så jag är rädd att alla tror att någon annan fixar och så slutar det med att ingen gör det. Dessutom har jag ju precis fått barn, hon kommer att vara 4,5 månader när vi gifter oss och jag helammar förhoppningsvis fortfarande då. Men man behöver ju å andra sidan inte gå ut på krogen på en hippa och gott om barnvakt finns det. Aja vi får se, försöker att intala mig själv att det inte gör nåt om jag blir utan men jag skulle nog bli rätt besviken.
    M2b´s svensexa är inbokad till helgen innan bröllopet fick jag veta häromdagen.

• Josssie

Moule - jag instämmer med övriga. Klänningen var verkligen jättefin. Hade själv tänkt beställa en liknande (om det inte var samma modell rentav) och nu när jag ser din så ångrar jag att jag inte gjorde det. Livet är såååå fint och originellt. Du kommer vara så himla vacker på din stora dag. Och absolut inte på ett utklätt sätt. Jag tror nog att det mest att du är ovan vid klänningen. Men ändra ingenting! Häng undan den och titta inte åt den på en vecka eller två, sen provar du den igen. Utan att vara så självkritisk.

• Josssie
    AnniFidde skrev 2010-04-06 18:05:47 följande:
    hallooo... hjälp mig min frisör har ställt in!! sååå himlans tråkit, någon som har tips??? vill gärna ha en som kommer hem och fixar håret!!!
    Var nånstans bor ni och när ska ni gifta er?
  • Josssie
    l8ol skrev 2010-04-06 17:45:03 följande:
    Å vi har beställt min ring idag, och bestämt tårtan - den blir nåt över det vanliga :))Se här: sotsaker.blogspot.com/
    Shiiit vilka vackra tårtor och bakelser. Ska ni beställa därifrån? Eller är det din blogg?
  • Josssie
    AnniFidde skrev 2010-04-06 20:11:38 följande:
    josssie- Göteborg bor vi i och ska gifta oss den 29 maj! blev ju helnervös nu ...
    Hm ja då har jag tyvärr inga tips. Förstår att du blev nervig, men det löser sig nog ska du se.
  • Josssie
    Avalon75 skrev 2010-04-07 16:00:04 följande:
    Överjobbad, överstressad, överplanerad...Och NU: min florist har gått i konken och stänger imorgon, enligt rykten på stan för inte har hon ringt oss... *grrr*SÅ, är det någon som har en tipptopp florist att rekommendera i Göteborg/Mölndal/Kungsbacka?
    Jag skulle nog ringa henne om jag var du. Hon kanske bara fått stänga sin butik men fortsätter verksamheten för beställningsjobb?
  • Josssie
    jaao skrev 2010-04-13 16:30:18 följande:
    Ahw! Kom på idag att jag glömt skicka in papprena till mitt nya körkort!! Någon som vet hur lång tid det tar att få det efter man skickat in? Skulle ju vara typsikt om jag inte kunde legitimera mig på bröllopsdagen
    Jag har inte heller gjort det. Hur bär man sig åt?
  • Josssie

Idag var vi i bygdegården där vi ska ha både vigsel och fest. Åh jag är såå nöjd! Det var över alla våra förväntningar, verkligen helt perfekt! Dessutom ingår det mer än vad vi trott. All servis, inkl alla tänkbara typer av glas plus kandelabrar, blomsterbåge, vaser, ljusstakar, ja allt! Allt till den nätta kostnaden av 1800kr! Det enda som tillkommer är kostnaden för vita dukar som de hyr ut för 40kr/duk. Dessutom behöver vi inte släpa dit ljudanläggning som vi först trodde utan de hade visst värsta anläggningen där redan. Nu önskar vi bara av allt vi är värda att vi får uppehåll på den stora dagen. Spöregnar det så kan vi vara inne men klart finast, mysigast och stämningsfullast blir det utomhus. Men lokalen, eller lokalerna rättare sagt, var helt perfekt!

Men nu när jag vet hur vi ska ha borden är det bara att på allvar sätta fart med bordsplaceringen. Det är så vansinnigt svårt. Ska placera ut 90 gäster i spridda åldrar, kulturer, religiösa åskådningar, social begåvning och som talar två olika språk. *kliar mig i huvet*

Svar på tråden MAJ 2010 del 5