-
Haha måste va en snygg syn.snuttfia skrev 2010-04-18 16:16:38 följande:Själv försöker jag förresten röja ur förrådet som egentligen är ett av husets största rum. Tänkte få plats med lite mer släkt runt bröllopet :) Jag gör det dessutom iklädd mina rätt så höga bröllopsklackar. Måste gå in skorna känner jag... Helt normal ja...
-
Har inte heller blivit hippad. Har fortfarande inte lyckats få lillan att ta flaskan (hon är 3 mån och en vecka) så jag gissar att vännerna väntar på att det ska gå så jag kan lämna henne hemma med blivande maken. En av tärnorna är väldigt ihärdig och frågar stup i ett om hon tagit flaskan än så jag börjar ju ana att det är hippa på g.
-
Jag har kört fast totalt.
Nu är det lite drygt en månad kvar till bröllopet och det är egentligen massor kvar att göra men jag kan inte förmå mig att ta tag i det.
# Har fortfarande inte gjort festprogrammet.
# Måste stämma av med floristen om buketten.
# Måste komma på vad vi kan klä blomsterbågen i, björkris funkar nog inte pga att många är allergiska mot björkpollen.
# Måste beställa dekorationerna, ballonger och bröllopsbubblor.
# Göra bordsplaceringen - bävar för det.
Det är säkert en massa annat också men jag kommer inte på nåt. Det står helt stilla.
Sen börjar jag få lite panik för det här jäkla askmolnet som gör att min klänning inte kan komma från kina, måste ju se om den passar. Plus att alla tärnklänningarna är i samma order. Dessutom kommer ju rätt många gäster med flyg från utlandet och en av dem är hon som ska göra mitt hår och smink och en annan har med sig vigselringen. Så om nu flygen inte kommer igång är det rätt mycket som faller kan man säga.
Usch kan inte allt bara lösa sig självt? Orkar inte tänka på det. -
Meh! Har ni sol idag? Här SNÖAR det!
Oooh idag eller imorn kommer min brudklänning och alla tärnklänningar. Är så himla nyfiken! Dessvärre verkar ju kinaföretaget inte speciellt bra så jag försöker ställa mig in på att bli besviken, men det sista som överger en är ju hoppet.
-
Hoppas du har rätt. Nu är det så himla många som haft problem med just det företaget (shopindream). Men så länge det är grejer som går att åtgärda så ska vi nog kunna lösa det. Svärmor är sömmerska så jag har ju experthjälpen helt gratis iallafall.moule skrev 2010-04-22 13:41:48 följande:Jossie: Klänningarna från Kina brukar bli bra, det har bara varit problem med leveranstiden på sistone. Så kommer den tror jag nog du blir nöjd! Man får vara beredd på lite småförändringar men på det stora hela gör de ett kanonjobb! =) Oroa dig inte!
Att det ska vara så förbaskat svårt att sätta igång med festhäftet. Kommer ingenstans! Ska ha vikta A4 på höjden så de blir långsmala och sånghäftet ska toastmastern och min mamma göra som lösa blad för jag vill inte veta vilka sånger det blir. Tänkte ha en tidslinje från att vi träffades, menyn, roliga korta info om oss. Sen har vi ju namngivningsceremoni för vår dotter samtidigt så det ska va lite text om hennes namn och stjärntecken. Hade tänkt ha typ bröllopsbingo eller liknande men nu ska vi bara ha ett program per bordspar så då funkar ju inte det. Men det är ju det där att sätta sig ner och göra det. Kan ingen annan åta sig det?
-
Ingen som har nån bra mall till Publisher? Är ju komplett värdelös på sånt här.
-
Iiih idag kom mina klänningar! Brudklänning och 4 tärnklänningar. De är sååå fina! Hoppas bara de passar också. Hoppade i brudklänningen och den verkar vara bra i passform men jag vet inte säkert förrän jag fått hjälp med snörningen. Men det ser lovande ut iallafall. Och jösses vilken kvalitet! Kan inte tro att jag betalt 1300 för den.
Nu ska jag fortsätta med mitt festprogram. Hihi nu är det roligt igen.
Är det förresten nån som vet om man kan få tag på typsnittet Bickham script till Publisher? Vet att det finns i InDesign, men har verkligen ingen aning hur man gör i det programmet. Har det inte på min dator heller för den delen men kunde få låna av en kompis.
-
Spännande att klänningen snart är hemma. Den är ju så himla fin. (kikat i ditt galleri)snuttfia skrev 2010-04-23 12:58:47 följande:Så naken jag känner mig utan min förlovningsring :( Mitten av nästa vecka skulle de vara klara. Det bästa var att de sa att putsning och gravyr inför bröllopet ingick i priset så det kostar inget. Min sambo sa att vigselringen inte var köpt där men det lät som om de inte tänkte ta betalt för gravyr på den heller ändå :) Min klänning har lämnat Frankfurt nu :) den hinner inte hit innan imorgon när tärnan kommer för klänningsprovning men den är snart hemma iaf, så spännande!
Fin idé med trädet.
-
Jag är så ledsen...
Vet knappt nåt om svensexan och det gör mig ingenting sålänge jag får veta när den är och om de ska sova borta, har ju ett litet barn hemma.. Men så påpekade min bror idag att han inte hört nåt/blivit bjuden att delta. Så jag skickade ett sms till han som fixar den, han som förövrigt bad mig skicka en lista med alla grabbar som var bjudna till bröllopet och som kunde tänkas va med på en sexa. Skrev bara att jag hoppades att de skulle fråga mina bröder och min systers man så ingen glömdes bort. Men då rigde han upp mig och frågade varför jag var sur o var sen skitdryg och otrevlig mot mig och sa att han inte hade planerat ett skit utan jag skulle höra med dom andra grabbarna. Jaha? Satt med luren i handen ett bra tag efteråt och undrade va fan som hade hänt egentligen. Sen kom tårarna. Nu är det säkert en massa hormoner som spökar eftersom jag nyligen fick barn, men jag blir så jäkla ledsen.
-
Ungefär som den där leken ska vi göra fast med sångerna. Vi ska alltså inte ha någon sångledare utan sångledarskapet ska få vandra mellan gästerna. Klurar på bara hur det går till rent praktiskt, om man ska låta dem ge vem som helst sångledarskapet (vi tänkte ha någon symbol för vem som ska hålla i nästa sång, typ en liten pingla eller nåt), eller om man ska ha förbestämda sångledare. Hmmm..