Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

mmm2010, vad tråkigt att höra! Blir verkligen jätteledsen för din skull :( Förstår att det är väldigt jobbigt just nu med allt som måste ställas in och avslutas ovanpå det som ändå är så fruktansvärt tungt och gör ont... Men jag håller med tjejerna att du inte alls ska se det som ett misslyckande, tänk att leva ett helt liv med någon som egentligen inte var rätt. Det skulle vara ett misslyckande. Man kan ju älska varandra och tycka om varandra och vara del av varandras vardag, men man behöver inte vara ett par för det. Bättre att ni går vidare och hittar de som är rätt för er båda och slipper bli bittra och grå människor fast i ett liv som inte var menat för er... Eller vem vet, kanske känslorna vaknar efter att ha varit ifrån varandra, sånt vet man ju aldrig. Jag hoppas iaf att ni jobbar er igenom det jobbiga osh snart ser ljuset igen och förstår hur kloka ni varit som tog detta svåra beslut. All lycka till er båda och en stor kram från mig!

• snuttfia

Halloj! Idag har jag bröllopsshoppat massor :) Först var jag och bytte mitt cerisa hårsmycke mot ett vitt, det kändes som om det skulle bli bättre till klänningen ändå. Sen hittade jag äntligen hattflor som jag tänkte att frisören kunde få fästa i håret också, det är så snyggt! Hoppas hon kan få till det! Sen hittade jag underkläder till kvällen. Ett väldigt enkelt svart nattlinne i lite blankt material, faktiskt väldigt smickrande på mig. Ingen spets eller nåt utan bara enkelt, rätt kort. Så köpte jag en jättefin kimono i urhärligt material, inte sånt blankt som de brukar vara i utan lätt, svalt och lite genomskinligt. Vit med svarta blommor på, finns på KappAhl. Ett par stay ups köpte jag med, ska testa om de är bra, då köper jag ett par till ifall att det går en maska eller nåt.

Sen gjorde jag värsta fyndet och hittade ett par fina skor på rea, nedsatta från 600 kr till 150, de kommer att passa fint med klänningen tror jag men gör de inte det så kan jag ändå använda dem i sommar. MEN så sprang jag på drömskorna direkt efter! JAg är så kär så det gör ont, helt perfekta var de... Men kostade över 1100 kr, typ halva min klänning... Det går ju inte att lägga så mycket på ett par skor känner jag. Men jag fotade dem med mobilen och tittar på dem hela tiden, gud så snygga de var!

Jag provade även en sån maggördel-grej som håller in magen och var rätt impad. Den slankade ned en rätt bra faktiskt. Så det blir nog en sån också, men nästa månad. Bäst att sprida ut utgifterna lite...

Lunchade med tärnan lite snabbt också och vi bestämde att vi skulle ta en klänningsprovarkväll när hon och jag fått klänningarna. Ska bli kul! Vi planerade även en liten utekväll, det var länge sen sist nu och då blir det garanterat massa babbel om bröllopet också :)

• snuttfia
    Avalon75 skrev 2010-03-02 15:40:56 följande:
    Äntligen har jag beställt blommor! Det blev den som ligger som nummer 1 i mitt galleri. En stor till mig och en liten till tärnan, corsager till männen.Glad överraskning var att jag får hela alltet för 1400 kr; inte illa. Om någon vill ha tips på florist med bra blommor till lite lägre priser än innerstadspriserna i Göteborg så hojta till.I helgen som gick hade vi vårt första vigselsamtal med prästen. Gick kanon! Fick verkligen en bra känsla för honom.Det jag/vi svettas mest över nu är gästpresentationerna till festhäftet. Det ska ju vara vitsigt och kul, och det är verkligen svårt på vissa av gästerna... Hur gör ni med gästpresentationerna?
    Jag fick också jättebra pris på min bukett men skulle inte beställa den än för hon visste inte vad som skulle vara säsong på då. Men jag fick höra att ranunkler (hur stavas det) är säsong på nu och nog inte gick att fixa i maj... Men hon verkade inte jättekunnig...

Satt igår och skulle börja med presentationerna och känner noll inspiration! Hur ska detta gå??? En del har jag aldrig ens träffat, folks respektive och så... Blä... Blir lika besvärligt som bordsplaceringen tror jag... Måste man verkligen sära på par förresten? Lite trist att komma på fest och inte känna nån annan än sin flickvän och hamna på andra sidan rummet från henne tänkte jag...
  • snuttfia

Vad blev det då??? *nyfiken*

Veronicamy skrev 2010-03-02 16:54:22 följande:
    idag fann jag min riiiing!!!!!!!!! Wiiiiiiiie e sååå glad . hade ingen aning va ja ville ha sen idag när ja står där o provar så kommer den på fingret... åhhh hej min ring hehe... där var den nån annan som känt så!?
  • snuttfia

Martinaa, jag köpte dem i gbg :) På dna tror jag de heter, ligger på övervåningen i femmanhuset. Det blev nån sorts beige-vita, väldigt enkla och inte så hög klack... Får se hur de ser ut med klänningen, skor går ju rätt fort att leta upp iaf om de inte skulle passa. Tyckte de hade rea lite här och där faktiskt, men inget jätteurval. Lite utplockat vid det här laget...

• snuttfia

Haha, sån koll man har :) Men jag är så sällan på stan här, brukar passa på på väg till eller från skolan när jag är i gbg istället. Det är roligare att shopåpa där ;)

• snuttfia

Martinaa, då kanske vi ses på badet för jag ska också dit imorgon, hehe. Fast jag ska nog gå upp på gymmet istället tror jag... Har inte riktigt bestämt, men nåt blir det iaf :)

• snuttfia

Nu ligger bilder på skorna och nya hårsmycket i galleriet :)

Emsan, gud att du orkade allt det när du är sjuk, duktigt! Hoppas du kunde njuta lite också! Krya på dig snabbt :)

• snuttfia

Avalon, jag lade upp en sko i mitt galleri nu när jag såg bilden på din sko... Finns på Johanssons, jag tycker den var rätt lik men med ankelrem så är det lättare att gå i den :)

• snuttfia

Ska bara varna dig, den kostar 1000 kr Så är du mentalt förberedd, haha!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5