Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 5

Glömde ju att vi ska proväta tårta i kväll :) De ringde från konditoriet igår och sa att smakproverna var klara nu så sambon ska hämta på väg från jobbet. Ska bli spännande att se om vi kan enas om något Men jag är extra lycklig över en anledning att få äta sötsaker, jag försöker verkligen undvika det annars (säger jag som just tryckt i mig en hel påse påskskum som skulle varit i påskäggen) för jag blir lätt beroende av socker och mår inte så bra av detta. Plus att jag går upp i vikt, men det är inte det som bekymrar mig. Men det är ju så gott så alla anledningar är bra anledningar!

• snuttfia

Martinaa: Nä, det blir nog vårt kondis ändå. Det visade sig att de väntade tills de gjort alla kombinationer vi ville smaka så vi fick dem samtidigt. Det var därför det tog tid. Dessutom fick vi smakproverna gratis, hon sa att det hör till bröllopsservicen :) Hur snällt som helst! Kände igen bakelserna, har smakat två av dem innan och de är GODA kan jag lova!

Vårt osa var 15 mars, alla utom 4 svarade i tid. Två av dem svarade av nån anledning till mina föräldrar och trodde att det räckte, men ringde igår och frågade lite så jag vet att de kommer. Sen är det sambons stolpskott till pappa som sagt att han får se om han kan komma, han hör av sig... Vi bestämde att inte räkna med det och kommer han får han väl sitta på kanten nånstans och skämmas för jag har inte tänkt vänta med bordsplaceringen till han behagar bestämma om han ids komma på sin sons bröllop.

• snuttfia

Har handlat skor åt barnen idag så nu tror jag de är fullutrustade :) Det blev varsitt par sneakers i converse-stil, de är både tuffa och praktiska för de kan ha dem efter bröllopet också. Finns bild i galleriet. :) Nu ska jag bara min och dotterns klänning dyka upp, min skulle skickas den 10e och dotras är fortfarande på vift... Jag behöver en bh, jag hade en som satt bra när jag måttade men den går inte att ha under, ska köpa en i samma modell men axelbandslös när jag sett hur klänningen ser ut i ryggen och vilken färg den har på riktigt (svårt att avgöra från bild). Sambon behöver skjorta, slips och näsduk till fickan. Jag ska sitta och fixa med omslagen till festprogrammen i kväll tror jag och vi har sagt att det är dags att öva på valsen. Om vi kan bestämma oss för låt nån gång *suckar* Jag trodde ju att vi gjort det men tydligen har vi inte det...

• snuttfia

Emsan: Så barnsliga de låter, hoppas de inser det och att de förstör för dig samtidigt... Kram från mig, klart man får klaga när det känns jobbigt!

Nu har iaf jag och sambon bestämt psalmer till vigseln. Ska maila prästen och kolla så att valet är ok med honom. Vi valde psalm 197 som första (den blida vår är inne, sjungs med samma melodi som den blomstertid nu kommer). Som andra blev det psalm 411 som är en vigselpsalm som var fin. Sen vill vi ha psalm 181 med äldre text, det måste ju vara ok? Det är alltså den som heter Morning has broken på engelska och jag tyckte att den äldre texten var så fin även om det inte är en vigselpsalm.

Vad har ni andra som ska vigas kyrkligt valt för psalmer?

• snuttfia

De är så fina båda två, vi ville egentligen ha 201 vi med, men vi (och prästen) tyckte att det var lite tidigt, funderade på att ha den ändå men så fick det bli 197 för den hade fin text. Sen är jag jätteglad att jag hittade 181 för jag tycker väldigt mycket om både musik och gamla texten, ska bara kolla så det är ok med prästen :)

Vårbrud 2010 skrev 2010-04-05 22:46:12 följande:

Vi träffade vår präst nu i helgen och vi kommer att ha psalm 200, I denna ljuva sommartid och psalm 201 En vänlig grönskas rika dräkt. Det var ett mycket bra möte med prästen. Nu känns det verkligen nära. Blev väldigt nervös när vi satt där och pratade. Hur kommer ni andra göra i kyrkan? Kommer ni gå in tillsammans eller kommer er blivande stå därframme?
  • snuttfia

Uj, nu har jag (istället för att plugga snällt som jag borde) mailat prästen om vilka psalmer vi valt, mailat de gäster som tydligen inte har tillgång till dator med mer info, mailat och bokat bord till brunch efter bröllopet, mailat om meny till bröllopet då de verkar ha glömt bort att de lovade skicka förslag, mailat runt till folk och frågat om de tror att de tänkt komma på brunch (den där hemsidan var ingen bra idé har jag kommit fram till då ingen verkar kolla på den), mailat lillebror fotograf om hur länge han behöver på sig för att fota innan och efter bröllopet, börjat på ett tidsschema för dagen och igår gjorde jag klart layouten för omslagen till festhäftena. Puh... Massa smågrejor som jag tänkt göra men aldrig tagit mig tid till. Har fått kryssa massor på min lista nu :) Har dessutom fått hjälp av kinaföretaget att spåra dotterns försvunna klänning (EMS har ingen e-post tydligen) och den är bara försenad och inte försvunnen, puh!

• snuttfia

Haha, jo det lät ju lite konstigt. Men det par som inte hade dator sa att jag skulle maila infon för att mannen kunde kolla mailen på jobbet (men tydligen inte hemsidan av nån anledning). Jaja, jag gör som de vill så slipper jag försöka förstå vad de menar, haha!

Ananias skrev 2010-04-06 11:28:43 följande:
    snuttfia- ouj oj oj du fått mycket gjort nu!Men du, du skrev att du mailat de personer som inte har tillgång till dator=) OM de ej har tillgång till dator är det då någon idé att maila dom infon ?
  • snuttfia

*asg* En sån behöver jag med Eller både en gästbok och en "slave of honor" faktiskt...

moule skrev 2010-04-07 09:53:55 följande:
    Min "Slave of Honor" har meddelat att jag inte ska tänka på gästbok =)
  • snuttfia

Martinaa: Kul! Det måste jag ju kolla :) Det hamnar säkert på webben också, det mesta gör ju det.

• snuttfia

Nu har jag suttit och gjort vigselprogrammet. Ska maila det till prästen, han ville korrläsa det. Jag är gammal redigerare så jag blir såklart inte helt nöjd. Isåfall får jag sitta länge. Skulle inte våga visa det åt min "mentor" men det duger fint. Får eventuellt skaffa lite tjockare papper då texten syns igenom liiiiite när det är skrivet på båda sidorna men har inte bestämt mig om jag orkar bry mig. Sen ska jag sitta och skriva ut och sätta ihop dem också. Måste skära ned kanterna lite då jag har ett kort som omslag och det ser lite fult ut när pappret sticker ut lite. Sen vet jag inte om jag ska köpa nån sorts snodd och binda ihop dem med eller om jag ska sy ihop häftena... Ska fundera lite till. Tycker det blev rätt fint ändå om man inte tittar för noggrant på dem ;)

Jag går upp i vikt när jag stressar :( Trivs bättre när jag är ca 5 kg lättare än nu men tror nog jag kommer att vara fin ändå. Jag är en pendlare, mår jag bra väger jag mindre och är livet tungt så väger jag mer. Sån är jag och jag jobbar på att leva hälsosammare men det går lite upp och ned med orken och entusiasmen på den fronten.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5