Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Avalon75 skrev 2010-04-08 14:19:38 följande:
    Jag skulle dessutom behöva något att klista på under sulorna så att de inte blir så hala i kyrkan (bara stengolv, inga mattor) och till dansen på kvällen. Är det någon som har något tips?
    Jag läste om samma problem i en annan tråd och tipsen hon fick var gammalt hederligt sandpapper, eller att gå ut med skorna på sig på asfalten och "twista" för att rispa upp sulan en aning så de inte ska vara så hala. Kan vara värt att testa!
  • Martinaa

Avalon:
    Men... är du också boråsare???
    Tja du, jag har inte sett artikeln själv än. Bt lovade ju att skicka en tidning till oss men de måste de glömt Så jag har fortfarande inte sett nånting av det.

Får göra det hos svärföräldrarna imorgon när vi ska dit och ha kalas för sambon. Då ska han få resan till Milano!!

• Martinaa

Avalon:
    Vad snäll du är, men det ordnar sig. Tror vi får ta svärföräldrarnas tidning med oss hem. Läste artieln för första gången idag när vi kom hit vid tolvtiden. Det blev väl bra, förutom att de hade skrivit fel på några ställen. Det stora citatet att "vårt bröllop är inte flådigt men vi har heller inte snålat" var m2b som sa, inte jag, plus att de på ett ställe har skrivit att jag blir fru K den 7 juni, men det ska ju vara 5 juni (den 7 juni är vår årsdag). Får stämma Borås Tidning på det belopp vårt bröllop kommer kosta, hahaha! ;-D

Snuttfia:
    Hur många blad har du i ert vigselprogram egentligen? Vi kommer bara ha ett dubbelvikt A4, en framsida med våra namn, och sen själva programmet i mittuppslaget, så vi behöver inte sy eller häfta ihop något...

Usch ja det där med vikten. Hade ju tänkt försöka göra nånting, men motivationen är för dålig. Ena dagen tänker jag att "herregud, nu får jag sätta fart och försöka bli av med nåt kilo eller så" och sen nästa dag så tänker jag bara "ah va fan, så illa är det väl inte" hahaha! Nä, jag ser nog likadan ut som jag gjorde för ett år sedan och kommer väl göra i ett år framöver också. Men älsklingen gillar ju mig och det är väl huvudsaken, hehe.

Ikväll var det för övrigt kalas för sambon och han fick kortet jag pysslat ihop med texten "MILANO 7-10 juni". Han var ganska oförstående först, innan han insåg vad det var. Men skönt nu när han fått den så det inte är hemligt längre. Så jobbigt att ha hemligheter för honom, vill ju berätta så fort det händer nåt!

• Martinaa

Majsan:
    Oj vilket bra erbjudande! Klart man tackar ja till det!

Bluebride:
    Välkommen tillbaka, jag har faktiskt undrat vart du har tagit vägen...

Nu är jag ledig tre dagar vilket låter som en dröm men det är så mycket jag vill göra på en gång. Jag vill göra klart gästboken jag börjat med och sen ska jag skriver ner hur jag gjort och lägga ut på bloggen vilket tar mer tid än man tror, osså har jag andra bilder jag vill fixa med på min egna privata blogg och så har jag två katter som skriker och piper för fulla muggar just nu för att de vill ut i det fina vårvädret. De är innekatter men jag brukar ta ut dem i koppel, och de är smarta nog att lägga samman fint väder + jag ledig = promenaaaad! Nog bäst att ta ut dem snart så vi får tyst på dem, haha. Sen kanske man skulle ringa prästen också snart...??

• Martinaa

Iiih, det ringde just på min mobil och det var från Smycka. Vår vigselring har kommit!! Tur är väl det för det var sagt att vi skulle komma och hämta den imorgon...

• Martinaa

Jaao:
    Byter du körkortet redan innan bröllopet??

• Martinaa

Wihi! Idag har varit lite av en "bröllopsdag"! Först var jag hos min frisör och klippte mig och vi pratade lite om hur jag ska håret på stora dagen, och sedan gjorde hon en lättare provsminkning. Väldigt olikt hur jag brukar sminka mig så det kändes ganska ovant att se sig i spegeln...
    Men sen kom i alla fall dagens huvudpunkt! Nämligen att hämta ringen!! Var så nyfiken på hur den blivit eftersom vi valt att göra den som en mix av några ringar (finns i mitt galleri) och inte sett hur slutresultatet kommer bli riktigt. Den var så fin att jag blev alldeles... vad heter det... breathless (hittar inget bra svenskt ord just nu...). Den är såååå fin! Mötte upp sambon en stund senare och provade den när vi satte oss i bilen och det kändes så rätt!
    Alltid när jag provat ring i butik innan så har det känts så konstigt med TVÅ ringar, men nu var det den mest naturliga saken i världen. Sååå nöjd! Får nog på allvar be sambon gömma ringen för mig fram till juni, haha! :P

Vi ska inte ha efterrätt men beställer inte extra tårta vad jag vet.

• Martinaa

Ananias:
    Hahaha, det va ju lite klantigt... :P Du får spela överraskad på lördag nu

Annsoffan:
    Men fy va trist! När vet du säkert? O vart befinner ni er nu??

• Martinaa
    ar100522 skrev 2010-04-16 19:31:31 följande:
    Ett avbrott i all bröllopsplanering - har varit på begravning
    Usch och fy! Var det någon nära...?
Svar på tråden MAJ 2010 del 5