Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 5

Bah, jag viker och viker och limmar och limmar, men det känns som om det aldrig tar slut! :P

Håller just nu på att vika små askar att lägga en liten favour till gästerna i, nån chokladbit bara. Finns bild på den i galleriet. Det är ju självvalt, men jag börjar bli lite trött på de där förbannade askarna nu

Imorgon fyller sambon 30 och vi är båda lediga efter att ha jobbat hela helgen, skönt. Blev bjudna hem på middag hos svärföräldrarna också, slipper vi laga mat, haha. Kalas ska vi ha på lördag då även min familj kommer hit. Då ska älsklingen få en resa till Milano i present, som jag tänkt att vi ska åka på måndagen efter bröllopet. Ska bli spännande att se hans reaktion med tanke på att han nog inte anar nånting sånt. Mobilen han ska få förväntar han sig mer eller mindre, men inte resan! :)

• Martinaa

Emsan:
    Håller med EmMagnus, klart du får skriva av dig här. Det är ju det vi är till för här!
    Verkligen tråkigt med såna barnsliga beteenden. Hoppas de växer upp fort och skärper till sig och fattar vad de håller på med, så du kan få en trevlig och rolig möhippa, och framför allt, en fridefull bröllopsdag!

• Martinaa

Vårbrud:
    Vi ska självklart gå in tillsammans, precis som den svenska traditionen är. Det är ju VI som ska ingå äktenskap, och det har jag valt själv, inte min pappa som lämnar över mig till nån.

Ang psalmer så lutar det åt I denna ljuva sommartid samt Den blomstertid nu kommer, fast den sista kommer vi eventuellt byta ut texten till "På bröllopsdagen ber vi". Vi får se sen när vi pratat med vår präst också.

Haha, hade konstiga drömmar inatt. Jag drömde bland annat att jag tog Toblerone-tåget till Göteborg för att klura på möhippa åt min svägerska. De är förlovade men några möhippeplaner är ju inte aktuellt för henne än på ett år antagligen.
    Sen drömde jag en kompis, som jag misstänker kommer vara med att planera min eventuella möhippa, kom och sa till mig att eftersom vi har det "så himla bra ställt och har mycket pengar" skulle jag betala 3000 till min egna möhippa. Jag själv var helt förtvivlad för att det inte alls stämmer, och så tyckte jag ju det var lite fel att jag själv skulle betala för min egen möhippa...! :P

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-04-06 11:28:43 följande:
    snuttfia- ouj oj oj du fått mycket gjort nu!Men du, du skrev att du mailat de personer som inte har tillgång till dator=) OM de ej har tillgång till dator är det då någon idé att maila dom infon ?
    Haha, precis det jag tänkte också! :P
  • Martinaa

pettan:
    Ojdå, förstår att du är glad!! Kommer han stanna hemma nu då?

• Martinaa

Idag har jag gått en shoppingrunda och kommit hem med en bh och ett par trosor som jag eventuellt ska ha under klänningen. Hade ju tänkt köpa dyrare på Change, men kom hem med en 149-kronorsbh från H&M nu. Måste prova ihop med klänningen och se om det sitter bra bara.
    Var också inne i scrapbookbutiken i stan och köpte på mig det ena och det andra. Bestämde mig nämligen för att göra en egen gästbok! Tänkte börja lite nu, så vi får väl se hur det kommer gå! Har också skurit till alla omslag till festhäftena nu med, skönt!

• Martinaa

Wii... jag håller på med gästboken. Tror det kan bli hur bra som helst! :D Lite missöden gör att jag dock måste återvända till pysselbutiken och köpa nya papper. Får smita över på lunchen imorgon! Men kul att inviga stansmaskinen jag köpte för över ett år sedan, och det passade hur bra som helst med de spiraler jag köpte idag. Bild kommer upp i galleriet när jag är klar, och instruktioner hur jag gjorde kommer komma på bloggen.

Dags att nanna!

• Martinaa

Hoj på er!

Jaao:
    Hoppas inte det är nåt allvarligt med sonen din?

Kattpoet:
    Är alla papper i ordning så ni kan gifta er nu då??

l8ol:
    Nä, alla gör inte en egen gästbok. Vanligast är nog att gå och köpa ett spiralbundet "block" eller liknande, men har man blivit pysselfreak så har man! Dessutom tycker jag det är så tråkigt när man fyller ut den 20 första uppslagen och sen är resten av boken tom, vilket det ofta blir i köpta som är så tjocka.

Avalon:
    Skönt de löste sig med florist! :)

• Martinaa

O så måste jag ju berätta en sak också!
    På jobbet idag så ringde ett okänt nummer på mobilen, och det var en kille från Borås Tidning (BT) som ville göra en intervju med ett blivande brudpar med anledning av att Swedbank gått ut med nåt pressmeddelande om ekonomin kring ett bröllop eller nåt sånt. Så jag fick ta ut tidigare lunch och åka hem i ilfart (nästan) och ta emot reporter och fotograf hemma tillsammans med sambon innan han skulle till jobbet. Så gjorde han en snabb intervju, med fokus på ekonomin och kostnaderna men vi pratade om lite allt möjligt och så fyrade fotografen av ett antal bilder. Snuttfia, missa inte BT imorgon nu! Ska se sen om de lägger ut det på nätet också.

Hade ju tänkt springa över till scrapbookbutiken på lunchen idag för att köpa till grejer till gästboken, men det hanns ju inte med nu, så får ta det imorgon. Pyssleriet får fortsätta imorgonkväll!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5