Inlägg från: Ananias |Visa alla inlägg
  • Ananias

MAJ 2010 del 5

suck tyckte ja var ute i så god tid med hindersprövningen..men vad hjälper det när man har en förvirrad karl. första omgången fyller han inte i alls utan bara skriver under,...när vi får hem papprena igen fyller han i ALLA rutor ,,dvs att han varit gift tidigare OCH att han försäkrar att han inte varit det...suck...

så ja började undra vart papprena tagit vägen nu o när ja ringde var det en spydig snubbe som bara sa att din tilltänkta får ta o bestämma sig hur han ska ha det...

så nu fyllde ja i dom ,,,hoppas allt stämemr denna gång. tur man va ute i god tid=)

• Ananias

cia- vet du om vilka och vad som kommer att ske på din möhippa???

idag har vi äntligen avklarat m2b kläder..jösses va svårt..va på dressman o egentligen vill de ju inte nåla upp skjortorna så man får prova men va fan då vet man ju inte hur man ser ut. de öppnade 3 st till oss..men man såg att de inte gillade det.. men de sa att det va ok att köpa hem dom o sen komma tillbaka o byta om man ej blev nöjd. då tyckte ja det va samma sakk som att de öppnade dom där direkt. om de ändås ka öppnas liksom...

men men de tjänade en hacka på oss i alla fall=)

blev en ljus ljus ljus grön skjorta till karln o cvart väst o en snygg slips till som va lite speciell. o så vanlig kavaj

• Ananias

cia- ne ok tänkte väl=) lät bara så när du skrev att ni träffats hela möhippegänget

• Ananias

snuttfia- JAHA är det så det funkar..ja fick också hem de idag men visst skrev man datum på när man skulle yta efternamn väl..i samband med vigseln...
    hmm måste läsa papprena nu om ja också heter annat=)

• Ananias

Malle o Mojje- min hjärna kokar snart...shit alltså..men ja är ganska imponerad över mig själv som fixar ett helt bröllop själv. all planering o allt fixande. shit..trodde aldrig det var så mycket, men snurrigt är det.
    och nervös börjar ja bli. tror ja kommer att spy i kyrkan..=)

saker som e kvar att göra

kolla lokalen en sista gång
    beställa blommor
    köpa skor till mig o barnen

tror sen faktiskt att allt är under kontroll

• Ananias

sköldis- ang tystnadsplikt har jag aldrig hört talkas om att florister har det men är övertygad om att du säger det är hemligtr så säger de inget!
    Känner dom dina nhöriga/vänner eller? annars är ju risken väldigt liten att de kommer på något genom floristen

jag har lite ångest över buketten faktiskt...ångar mig varje gång jag ser en ny bukett..alla är ju så fiiina.
    men nu har jag återgått till min första tanke...vill ha en helt grön bukett..fast i många olika nyanser på något vis..får väl se vad det finns för grönt.
    men den ska hänga lite och så flers olika nyanser grönt...
    grönt är vårt tema så det blir nog bra.
    maken har grön skjorta och ena ungen grön klänning!
    ska prata med en flosrist får vi se va hon förelår.

när ja frågade hur lång tid -innan man måste boka har ja för mig hon sa typ 3-4 veckor innan i allla fall!

• Ananias

vad kommer erat bröllop att sluta på tror ni? ja vet inte helt än men skulle tippa på runt 40 000. skriver upp allt ja köper i en bok o ska räkna ihop efteråt mest för skojs skull.
    blir ju mycket smått som man inte ens räknat m,ed i början när man gjorde sin budget=)

• Ananias

å va skönt- idag bockat va båda ungarnas skor. men fick lite ångest sen..dottern fick svarta sandaler kan man säga..kan hon ha det..svart? passar det till hennes gröna klänning ( se galleriet )

• Ananias

tattoo82- ingen aning hur de gör..om e gör=) men har flera vänenr som vet om varandra o har träffats någon gång sådär..o genom facebook hittar de nog varandra...=)

så hittade ja alla en gång när ja ordnade hippa=)

• Ananias

tatoo-vi hade lyckats få tag på inbjudningslistan av henns karl

Svar på tråden MAJ 2010 del 5