Inlägg från: Rapsbrud |Visa alla inlägg
  • Rapsbrud

MAJ 2010 del 5

Snuttfia: Precis! Bådar gott för framtiden.

Martinaa: Hu ja, på måndag är det precis 2 månader kvar för oss... Och två månader går ju hur fort som helst!

l8ol: Vad trist att du är förkyld Har också dragits med en förkylning i några veckor nu som inte riktigt vill ge med sig. Hoppas bara man inte kommer vara förkyld innan bröllopet så man slipper ha en söndersnuten näsa

• Rapsbrud

sköldis10: Jättefin! Ska du ha den i rött guld som på bilden?

• Rapsbrud

Var bara "tvungen" att låta min ring komma ut och lufta sig lite i vårsolen... Tog några bilder som nu finns i mitt galleri.

• Rapsbrud

Har äntligen fått tag i organisten som ska spela i kyrkan på vårt bröllop och han sa att det inte var något problem med musiken vi har valt. Blir orgel på vägen in och piano på vägen ut. Känns skönt att ha stämt av med honom, hade varit jobbigt att få veta en vecka innan att man var tvungen att välja annan musik.

• Rapsbrud

anna: Jättefin tiara!

Tattoo82: Tack!

• Rapsbrud

Ni hinner allt skriva en del om man inte är inne och läser på en vecka! Rolig läsning är det i alla fall.

Imorgon ska jag gå och kolla underkläder och undersöka lite grejer till blivande makens morgongåva. Vad har annars hänt i bröllopsväg under veckan? Våra inbjudningar har kommit fram och vi har fått ett ja varje kväll hela veckan.

Måste ju berätta vår historia också:

Vi föddes på samma bb hemma i Värmland. Jag är född en söndag och sedan föddes han på fredagen. På lördagen åkte mamma och jag hem (på den tiden fick man ju vara kvar lite längre än man får nu) och mamma har skrivit i sin dagbok att det var för att det kom så skrikiga nya bebisar på fredagen. Det var sambon det.

24 år senare, med helt skilda vägar fram tills dess, träffades vi via Spray Date. Båda bodde då i Skåne och efter att ha chattat med varann i två månader och visst tjat från hans sida sågs vi "på riktigt". Efter andra daten, hemma hos honom där han imponerade med egengjord trattkantarellsoppa, nybakat bröd och sång&gitarr, var jag fast.

På vår femårsdag 2008 förlovade vi oss och 2 år och 100 dagar senare är det dags för bröllop.

• Rapsbrud

CiaLovesAndreas: Tror den hade funkat jättebra som utgångsmusik, kändes maffig på ett bra sätt liksom...

• Rapsbrud

Jag har köpt de här, fast inte på nätet utan i en affär i Malmö:

http://www.brandos.se/ivory/claudia/a1468#

• Rapsbrud

patrikoannika: Tack! På mig är mina skor väldigt sköna i alla fall, lagom hög klack plus att de sitter ordentligt på foten tack vare vristremmen. Lycka till med ditt skoval!

• Rapsbrud

Nu har vi fått svar från alla på våra inbjudningar = 100% uppslutning! Inte helt oväntat kanske eftersom vi bara bjuder närmaste familjen, men ändå.

Vår solisttjej berättade att hon har tränat på våra låtar nu så vi ska få komma och lyssna nästa helg, ska bli riktigt spännande att se vad hon har gjort med dem...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5