Inlägg från: moule |Visa alla inlägg
  • moule

MAJ 2010 del 5

Hemma efter en 24 timmar lång möhippa!

Sjuuuukt trött.......

Lovar att berätta mer imorgon!

• moule

Ok - nu har jag samlat ork så här kommer berättelsen om min 30 timmar långa äventyr....

Precis som vi misstänkte var det i lördags dags för vår möhippa/svensexa. Klockan 7 på morgonen stormades lägenheten av 35 glada vänner och en högljudd megafon.

Efter att jag klätt mig och packat väskan lämnade killarna lägenheten och det var dags för mitt första av många, många uppdrag: Gör blåbärspannkakor.

Efter frukosten fick jag hela mitt hår våfflat och blev sminkad och utklädd till troll. Eller skogsmulle kanske det skulle vara med tanke på att de andra tjejerna hade blåa skjortor och vita sjalar för att likna scouter.

När alla var klara bar det iväg mot rosengård och mycket riktigt, vi stannade på Citygross. Jag fick springa in och handla servetter, toalettpapper och kondomer i min trollmundering. Det var ingen glad brud som sprang igenom affären - jag hatar förnedringsmöhippor - men jag utförde mitt uppdrag.

Efter ytterliggare en stund i bil kom vi fram till vår slutdestination, en scoutgård ute i skogen. Där satte vi oss i ett vindskydd och uppdragen började hagla. Jag fick:

Springa naken runt ett träd
    Borsta tänderna med kaviar och skölja med Blodgrape
    Göra ett 10 meter långt sugrör som jag drack cider genom
    Hänga i ett träd
    Göra 7 rätters lunch till alla på Triangakök
    Armhävningar
    Situps
    Springa naken i Grodfötter
    Göra så många sexställningar som möjligt på en minut. (ja - naken)
    Skriva en säng
    Svara på frågor om min blivande

Vid femtiden när alla uppdrag var klara fick jag min belöning. Då badade vi bastu med skumpa och jordgubbar medan killarna anlände till stugan. Jag fick sedan ansiktsmassage och fotmassage, blev sminkad och fixad i håret. På kvällen åt vi middag, eldade i vindskyddet och sjöng karaoke.

Det var ett mycket slitet brudpar som landade på rygg i våra efterlängtade soffor vid lunchtid igår. Nästa gång vi ligger där och är bakis så är vi man & fru!

Den 22 maj blir vi Man & Fru..
  • moule

Jag kan väl säga som så att jag är förvånad över vilken typ av möhippa mina vänner anordnade med tanke på att jag när jag planerat deras har försök tänka vad DE skulle tycka var roligt och gärna förverkliga en dröm eller två.. Men vi är alla olika och jag tror de fick sig många skratt så jag får väl bjuda på det...

• moule

Hej tjejer!
    Har varit trött några dagar och måste fråga om det inte finns någon som känner som jag. Det ska bli jätteroligt med bröllop men någonstans kommer jag på mig själv med att tänka "bara vi får det överstökat"

Nu hör det till saken att vi flyttar till hus en månad efter bröllopet och den stressen ligger så klart också och lurar i bakgrunden, men ändå.

Har ni nån gång känt som jag?

• moule

Tack så mycket tjejer, det känns skönt att inte vara ensam om sina tankar. 

Nu när jag vet att jag inte är ensam ska jag nog hitta kraft till det sista..!

Om en månad är vi alla gifta och kan vila ut, hehe!  {#lang_emotions_smile}

• moule

EmMagnus: Jag förstår dig helt ut. Sitter som projektkoordinator till vardags och har koll på allt men de senaste veckorna minns jag inte ens vad familj och vänner heter, säger fel HELA tiden! =)

Idag känns det bättre för mig, fick gjort en del igår, hann tom sola... Och idag ska jag till frissan så om hon inte sabbar färgningen helt känner jag mig nog fräschare imorgon! =)

• moule

vi ska ha änglagård in och boeves psalm ut, de är våriga båda två! =)

• moule

Grattis alla nygifta, härligt att höra att ni haft det bra!

Här hemma har mycket blivit gjort, alla inblandade aktörer är uppringda och dubbelkollade, vår vuxengodiskorg är klar, vigselprogrammen utskrivna, askarna med ris och såpbubblor vikta och fyllda, bordsplaceringen klar plus 100 saker inhandlade.

Dessutom har jag fått håret slingat och solat tre gånger denna veckan så nu börjar det kännas att det närmar sig. Härligt! Min energidipp botades med en ledig fredag (tacka gud för flex) och ordentligt med sömn i helgen så nu är jag laddad igen.

2 veckor kvar, sen är denna resan över =(

• moule

vi är 64 totalt, 4 tungor.

Vi är 12 på honnörsbordet. Det beror ju på hur bred lokalen är...

• moule

Vi är 64 gäster på festen och skrev ut 100 (!!) vigselprogram....

oups, antar att vi tänker olika... {#lang_emotions_tongue_out}

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Lycka till alla brudar imorgon, jag håller tummarna för att ni får uppehåll hela dagen! =)

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Jag lovar också! =)

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Jossie: Grattis, vilken klippa till guldsmed! =)
    Sitter och ska försöka uthärda sista arbetsdagen innan semestern, har ganska mycket fjärilar i magen om man säger så...

På tal om mina kollegor så hände världens sötaste grej igår. Gick ut till eftermiddagsfikan som vanligt och då att allihopa och såg luriga ut. Sen dukades det upp kolamuffins och det hela utvecklades till en riktig överraskningsfika med presentutdelning och allt. Var så himla roligt! =)

Snart smäller det tjejer - kan knappt fatta det!

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Bara två dagar kvar! =)

Hoppas sommarvädret håller i sig!

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Lyckades faktiskt med bedriften att sova 8 timmar i natt. Lokalen blev vackrare än i mina drömmar och nu ska jag njuta ohejdat av denna underbara dag! =)

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Oj vilken magisk dag det blev!

Nu är jag fru!!! =)

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Loveyoutoo: Tack så mycket! Blir varm i hjärtat!

Den 22 Maj smäller det!
  • moule

Jag har också lagt ut några bilder som vi redan fått av fotografen (som också är min vän)! =)

Den 22 Maj smäller det!
Svar på tråden MAJ 2010 del 5