Inlägg från: Rapsbrud |Visa alla inlägg
  • Rapsbrud

MAJ 2010 del 5

Kattpoet: Oj! Ja den vann du nog med! Jag drömde att jag tappade våra ringar i ett parkeringsgarage så att de rullade iväg och så var jag tvungen att börja jobba som typ mekaniker för några maffiasnubbar som huserade i parkeringshuset...

• Rapsbrud

Vi har precis skrivit en lista på saker vi har kvar att fixa. Hoppas vi inte har glömt något väsentligt!

• Rapsbrud

Mmm, listor är alltid bra så man slipper hålla allt i huvudet. Känns som det vi har kvar att göra är fullt kontrollerbart, sen är det ju bara att man ska bli färdig till att fixa grejerna också! Det är nog snarare vårt problem, att vi är lite trögstartade...

• Rapsbrud

Men det är klart, är man inne på www.projectwedding.com och jämför med vissa amerikanska brudar har man ju rätt mycket kvar att göra... För vem vill inte ha handbroderade näsdukar att ge till sina föräldrar där man betygar att man alltid kommer vara deras dotter trots att man nu blir en fru och till svärföräldrarna där man tackar för att de uppfostrat den blivande maken till mannen i ens liv? Jag säger då det, för vissa tar idéerna (och pengarna!) tydligen aldrig slut... Men men, det är kul att se på bilderna och få lite inspiration.

• Rapsbrud

Kattpoet: Jo det är väl så, att man har lite olika syn på bröllop och att vara gift i Sverige och i USA.

• Rapsbrud

jaao: Håller med dig helt, känns så konstigt att man ska behöva önska sig saker (gäller ju även till jul eller födelsedagar) i stället för att folk själva kan komma på något de verkligen VILL ge. Annars blir det ju mer som att man beställer sina presenter vilket ju känns jätteopersonligt... Sen fattar väl jag också att det kan vara bra att få en hint om vad folk vill ha, men lite fantasi kan man väl ändå ha som givare. Blir ju roligare att se reaktionen hos den som får presenten om man tänkt ut presenten på egen hand.

• Rapsbrud

Vet ni vad? Nu är det 40 dagar kvar tills jag får bli fru till min käre blivande man! Längtar!!!

• Rapsbrud

EmMagnus: Hihi, förlåt men det lät så roligt när du berättade, förstår att det måste vara väldigt roligt för dina kompisar Hoppas du står ut med ovissheten, kanske är bra träning att inte kunna kontrollera allt jämt?

CiaLovesAndreas: Äeh, trist att det inte blev något hus, men som sagt fick ni inte det här så dyker det säkert upp något lika bra eller bättre snart.

Idag var vi och hämtade sambons kostym och den satt som en smäck. Han kommer bli så snygg så snygg! Jag passade på att fråga om leveranstiden på min klänning (har beställt den i samma affär) och då visade det sig att de hade fått den idag! Trodde inte den skulle komma än på 2-3 veckor så det var kul. Måste gå och handla underkläder så jag kan gå dit och prova den nästa vecka så att de kan justera den om det behövs och fixa rätt längd på den. Så spännande! Nu börjar det banne mig bli på riktigt det här...

• Rapsbrud

EmMagnus: Bra att du har den inställningen!

• Rapsbrud

Emsan: Hoppas du börjar du må bättre snart och att oegentligheterna löser sig (helst utan att du behöver lösa dem så klart!)

Jag har funderat på en grej; hur gör ni med blommor och sånt i kyrkan? Ska ni ha det och vad i så fall? Vem pyntar och städar efteråt?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5