Inlägg från: Rapsbrud |Visa alla inlägg
  • Rapsbrud

MAJ 2010 del 5

Vigselprogrammen är klara, menyerna är klara och jag somnade idag när jag var på manikyr Nu sitter vi bara och håller tummarna för att min förlovningsring och sambons vigselring verkligen är klara imorgon eftersom de inte var det idag, trots att guldsmedsaffären hade lovat det...

Jobbade sista dagen innan bröllopet idag och fick väldigt många frågor om hur det var med bröllopsnerverna... Så då blev man ju nästan nervös för att man inte är nervös!

Imorgon bitti ska jag hämta mina rosor och lämna till min syster som ska göra buketten, sambon ska hämta bord och porslin och sen är det dukning som gäller.

Ett telefonsamtal med fotografen ska också hinnas med, väderprognosen är +6c och regn hos oss på lördag så jag tror det lutar åt att vi får fotas inne trots allt om vi inte vill frysa halvt ihjäl...

Jo just det, hoppas att sista delen av sambons morgongåva kommer med posten imorgon, annars blir det lite jobbigt...

Haha lite pirrigt är det allt för att se om alla bitar trillar på plats eller ej! Men men, en fin man, en fin ring, ett fint efternamn, fin solosång i kyrkan och en god middag med nära & kära lär jag nog få i alla fall.

• Rapsbrud

Jossie: Mendelssohns Brudmarsch eller Brudkör ur Lohengrin av Wagner (Here comes the bride...) ? Lyssna på kyrkomusik.se

• Rapsbrud

Mendelssohns Bröllopsmarsch menar jag så klart.

• Rapsbrud

snuttfia: Listor är alltid bra. Har hört att det betyder otur att säga tack när någon önskar en lycka till, men jag har redan sagt tack flera ggr de senaste dagarna så jag säger tack nu också. Alternativt: Jag ska göra så gott jag kan?

Det har jag inte ens tänkt på, men imorgon och på lördag hinner jag nog inte titta in här så mycket, antar jag i alla fall. Hm. Får titta in som fru L efter helgen i stället.

• Rapsbrud

Tack allihop! Nu är det lite pirrigt....

Tänk att man skulle få en stund över själv hemma framför datorn! Det trodde jag aldrig. Lite goda nyheter, våra förlovningsringar blev klara i tid och alla ringar ligger nu i tryggt förvar här hemma. Sista delen av sambons morgongåva kom tack och lov med posten så nu är båda presenterna färdiggjorda och inslagna i tjusiga paket, ska bli jättekul att få lämna över dem till min MAN på söndag morgon.

Pappa och sambon är och hämtar bord och porslin och svärföräldrarna är på väg med dukar och kandelaber/ljusstakar. I kväll är det duka och sen middag med våra föräldrar, ska bli mysigt att hinna landa lite innan imorgon.

Har varit på stan en sväng och köpt små leksaksdjur till våra 4 syskonbarn som ska vara med på bröllopet, tänkte att de skulle få något speciellt bara för dem också.

Alla transporter är bokade, skönt. Sitter nu och väntar på att vår fotograf ska ringa, hon skulle åka ut och titta på omgivningarna där vi ska fotas imorgon.

Just det! Var ju och hämtade mina fina rosor imorse också ju. Nu är de hemma hos syster för att göras till en bukett, troligtvis kommer den bestå av 30 stycken vita akito-rosor med ett mörklila band runt.

Skönt att man bara ska sitta still och bli "snygg-gjord" imorgon! Ja, fram till klockan 16 i alla fall.

• Rapsbrud

Så där, då var man gift då.

Fick allt vi önskade och mer där till, otroligt trevligt att få ha en dag där man får göra precis som man vill, springa runt barfota i bröllopsklänning under middagen t.ex. Eller att åka taxi från festen i klädd mammas träskor, nyblivne mannens manchesterkavaj och sin finfina brudklänning. Eller att brudgummen fick dansa runt hand i hand med två 3-åringar sjungandes "Lille katt".

En underbar helg har det varit, lördagen var en perfekt Elin&Henrik-dag tillsammans med våra allra närmaste familjemedlemmar. Mer kan man inte be om.

• Rapsbrud

Tack! Känns lite konstigt att det liksom är gjort nu, allt som man har planerat för och tänkt på de senaste månaderna. MEN, samtidigt är det en jättefin händelse att ha varit med om i sitt liv, känns som ett guldkorn man bär med sig i hjärtat livet ut och på så sätt vill jag inte göra det igen, det är en alldeles unik dag som bara ska hända en gång och är perfekt just som den är.

• Rapsbrud

jaao: Jodå, bilder kommer så småningom.

Shit vad det är svårt att koncentrera sig på jobbet när man bara vill sitta och titta på sina fina ringar hela tiden! Fick en flaska champagne av mina närmaste kollegor på jobbet idag, det var snällt av dem tyckte jag. Har bara jobbat där i 3 månader och är dessutom inhyrd som konsult, så det kändes extra gulligt av dem.

• Rapsbrud

Martinaa: Jag höll på att börja gråta precis när vår solist började sjunga på vår andra solosång! Men, efter några djupa andetag och blickarna mot taket en stund lugnade jag mig (hihi vi hade ju vår fotografering efter vigseln så jag ville ju inte att sminket skulle vara alldeles söndergråtet, dessutom GLÖMDE jag att ta med mig en näsduk som jag hade tänkt ha i sambons ficka... )

Älsklingen min grät några tårar och han gråter typ ALDRIG annars... Men han hade ju inget smink på sig heller

Blev inget tokskratt heller faktiskt, man var liksom bara glad och rörd över att alla var där.

• Rapsbrud

Martinaa: Men å andra sidan, är det någon dag i livet man ska gråta för att man är rörd & glad så är det väl på sin bröllopsdag? Och är du lättrörd så är det ju så du är som person och man måste ju få vara sig själv. Gråt på du!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5