MAJ 2010 del 5
Felixian:
Hur lång tid tog det för er att få tillbaka hindersprövningen? Tycker det har gått lång tid sen vi skickade in vår....
Felixian:
Hur lång tid tog det för er att få tillbaka hindersprövningen? Tycker det har gått lång tid sen vi skickade in vår....
Gympamamman:
Finns nog ingen sån funktion tyvärr. Inte vad jag sett i alla fall. De gånger jag inte läst på länge (eller ni bara varit väldigt flitiga på att skriva) så brukar jag bara backa sida för sida och kolla datumet i första inlägget tills jag hittar rätt dag.
Idag ska jag på bröllopsmässa här i stan! Får se om det finns nåt att få ut av det. De ska ha en "konsert" av ingångsmarcher och psalmer som jag är lite nyfiken på. Det här med in- och utgångsmusik har jag inte en aning om nämligen, men kan ju bli skoj att få höra några exempel spelas på orgel där i kyrkan!
Hemma från bröllopsmässan nu (och har några minuter över innan lägenheten invaderas av bror med fru och tre barn). Det var kul och intressant. Det hela var ju i en kyrka, så de hade gjort som ett riktigt bröllop nästintill. De spelade olika ingångsmarscher och så gick brudpar in till varje marsch, så man fick se klänning, brudgumskläder, blommor, hår och höra musik på en gång. Mellan varven pratade en präst om hur en vigsel går till, och en tjej sjöng solo, samt att man fick sjunga med i tre olika psalmer... Precis som vid en vigsel!
De spelade bland annat en marsch som hette Ramnakyrkans brudmarsch, och eftersom det är Ramnakyrkan vi ska gifta oss i så ska jag föreslå den för mannen. Vore ju superskoj att ha den! :) Till utgång blev jag sugen på "All you need is love" (Beatles-låten ni vet) som de också spelade där. Kruxet är att man måste ha nån som spelar trumpet då bara. Undrar om pappa fortfarande är haj på det...??? Hmmm...
Kattpoet:
Men stackars liten då. Hoppas din kisse blir bra så ni slipper veterinär!
(är själv kattägare)
Nu ska vi se... Har varit dålig på att uppdatera datumlistan, så gjorde ett ryck här nu. Annil, du är uppe nu! :)
Dittdatten och Kattpoet:
Jag ber om ursäkt att det dröjt, men nu så. Vilket datum är det som gäller för er? Kan hända att jag missat när jag skummat genom tråden, men har i alla fall inte hittat något datum på er! Hojta så lägger jag upp er!
***************** DAGENS TIPS!!! *******************
Fick just ett fantastiskt länktips från en annan tråd här, till alla er som sitter och kämpar med pyssel och korsord till festprogrammen! puzzlemaker.discoveryeducation.com/
Sajten skapar korsord åt dig, du behöver bara fylla i de ord du vill ha osv.
Tex så blir ju sökord (Word Search) rena barnleken att fixa! Jag har ju redan gjort ett eget sökord till mitt festhäfte, men om nån vill ha ett sånt kan ni får "mina" ord jag använt i mitt, och göra ett nytt på den här sajten! Bara klistra in orden så skapar de själva sökordet.
Bestman
Blommor
Bordsdam
Brud
Brudgum
Brudklänning
Brudnäbb
Brudtärna
Bubbelbad
Champagne
Dans
Fest
Fotograf
Friat
Fru
Glädje
Hotell
Krona
Kyrka
Kyssar
Kär
Kärlek
Lekar
Liveband
Lycka
Löfte
Marskalk
Middag
Morgongåva
Presenter
Präst
Riskastning
Skål
Smekmånad
Solosång
Tackkort
Talare
Tiara
Tårta
Underhållning
Vals
Vigselring
Igår kom vår hindersprövning tillbaka och i helgen var bror på besök och hade med sig vår blivande vigselring från mamma. Så nu i dagarna ska vi ner till stan och höra vad och hur vi kan göra med den! :)
Innan ringde sambon till konditoriet också och nu ska vi ha provsmakning av tårta på torsdag! Vi får komma dit och hämta 3-4 olika och åka hem och provsmaka hemma! :D
Så roligt att sambon äntligen börjat engagera sig nu. Vi ska förhoppningsvis iväg och prova kläder åt honom i veckan också. Kul när det börjar hända lite! :D
Ska ni andra ha provsminkning? Jag börjar bli nervös att stället jag tänkt gå till inte har provsminkning... :S Det är inte så att jag inte litar på att de är duktiga, men jag vill ju ha en sminkning som jag passar i och trivs med!
Snuttfia:
Gullkransen? Nä, men Gullkragen De har ju bra rykte om sig att ha fantastiskt goda moussetårtor, och sedan är det sambons kompis pappa som äger stället så det kändes ganska "självklart" att välja det.
Usch, jag börjar bli så nojjig över det här med hår och makeup nu. Vi ska nog ner till stan nu i dagarna så jag får gå in och prata med dem. Om de inte har provsminkning ska jag försöka "kräva" det (hota att gå nån annanstans) och vill de inte ge det så får jag försöka hitta nån som råkar vara ledig den 5 juni... =/ Du skulle väl vara på Bond Snuttfia? Provsmink&uppsättning ingick väl i priset, så det är inget du behöver betala extra för??
a n n a skrev 2010-03-16 18:55:14 följande: