• fibobs

Vart går gränsen??

Lite nyfiken på hur stort ert bröllop beräknas vara och vilken budget ni har?

• Svar på tråden Vart går gränsen??
  • Gnistra mera

Ca 130000-140000 för bröllopet + ca50000 för bröllopsresan. Total ca 190,000sek. 90-100 gäster.

• Piiiip

Vi är bara i grundstadiet och skissar på ca 60 000 kr. Men jag misstänker att det kan råka gå upp till 75 000 kr. Då är inte bröllopsresan inräknad, och jag vill gärna hålla ner budgeten på alla sätt. Det enda jag kan tänka mig att lyxa med och inte tänka på priset är fotograf och ringen.

• Kattpoet

För att få ner budgeten så har vi bestämt att vi tar Svärmors berömda linsoppa som bröllopsmiddag, skotsk linsoppa är icke som svensk, det finns fläskben i den och den är mumma.

Men vi har fortfarande inte hittat ett ställe att ha bröllopet och det kommer att kosta pengar.

Spendrat av våran budget just nu är 3400 kr och då är det vigseln 2700 kr och sedan min bröllops klänning, den blev 300 kr dyrare.

• JBB
    fibobs skrev 2010-03-03 08:48:46 följande:
    Hur klarar ni det???
    Mina föräldrar betalar maten och tårtan och min bästa killkompis har betalat klänningen. Vi har hittat billig fotograf, stålringar, vi kommer att köpa express blommor etc Så vi får ner priset väldigt mycket med våra val.
  • Dolly84

55 inbjudna gäster, budget på ca 60000:-, men det känns som att vi kommer överstiga den.

• Anna Drott

Vi har räknat på ca 60 000 kronor för 80 gäster. MEN jag har nära kontakter inom stort sett det mesta, så jag räknar inte med fullpris på smink, hår, bukett, mat osv...

• NoCh

så det pris du angav var förutom mat, tårta och klänning?

JBB skrev 2010-03-04 18:08:58 följande:
    Mina föräldrar betalar maten och tårtan och min bästa killkompis har betalat klänningen. Vi har hittat billig fotograf, stålringar, vi kommer att köpa express blommor etc Så vi får ner priset väldigt mycket med våra val.
  • Malin och Joel

Vi kommer troligtvis landa på ca 85 000 för ca 55-60 gäster.

• JBB
    NoCh skrev 2010-03-04 19:11:54 följande:
    så det pris du angav var förutom mat, tårta och klänning?
    Ja det är det priset vi själva kommer att betala.
  • say yes

ca 70 000 men vi har kontakter gällande kläder, resa, fotograf, smink, hår och solosång + inbjudningar så vi räknar inte m fullpris på detta.

Svar på tråden Vart går gränsen??