• fibobs

Vart går gränsen??

Lite nyfiken på hur stort ert bröllop beräknas vara och vilken budget ni har?

• Svar på tråden Vart går gränsen??
  • tomlinn

vi har bjudit ca 75 gäster och har ca 100000:- i budget och just nu ser det ut som att det räcker mer än väl.

• Cherrygirl

Vi kommer att ha 60st gäster och vi har en budget på 25,000-30,000kr
    Och den kommer vi att hålla har jag märkt.

• NoCh

när ni räknar era budgetar, vad ingår? festen, vigsel,dekorationer, utstyrslar,ringar, inbjudan,smekmånad, tackkort? Allt?
    om ja- hur gör ni???

• Cherrygirl

Jag har räknat, dekoration, inbjudningskort, hår, smink, naglar, mat, tårta, lokal, musik, kläder, underkläder & skor till oss och våran dotter, ring, blommor, transport, tackkort.

Ja, i stort sett allt utom bröllopsresa och fotograf, för de har vi fått i bröllopspresent

• DiorChanel

Vi är ett ungt par på 19 och 22år som ska gifta oss. Vår budget kommet att ligga på max 10 000.
    Vi har inte så mycket pengar då jag pluggar och sambon försörjer mig och vår dotter :)

Men men kärleken över vinner allt, jag känner att detta kommer att fungera, det behöver inte vara så himla dyrt igentligen :)

• Cherrygirl
    DiorChanel skrev 2010-03-06 00:49:38 följande:
    Vi är ett ungt par på 19 och 22år som ska gifta oss. Vår budget kommet att ligga på max 10 000.Vi har inte så mycket pengar då jag pluggar och sambon försörjer mig och vår dotter :)Men men kärleken över vinner allt, jag känner att detta kommer att fungera, det behöver inte vara så himla dyrt igentligen :)
    Klart att det inte behöver vara så dyrt, det blir ju precis vad man gör det till själv.
    Tror att ni kommer klara det galant om ni bara vill!
  • Farytopia

ca 55-60 000 kommer det nog sluta på med bröllopsresan. 40 gäster. Resan kostar 20 000 o därefter budget på allt annat 30 000 men det kommer nog bli mellan 5-10 000 mer

• Kantarella

Vi har tänkt oss ca 50 000 (bröllopsresa ej inkluderad)- och blir väl 90-100 personer. Det kan kännas lite väl optimistiskt, men vi har lite kontakter iaf: Jag får hjälp att sy om min mosters fasters bröllopsklänning från 50-talet, återbruk å klimatsmart som ligger så i tiden haha! Florister finns på killens sida, och jag får även ta över min mors vackra vigselring. Dessutom ska vi beställa buffé. Men det återstår att se hur mycket det landar på...

• Love is

55-60 gäster...och ca. 120000 budget (utan bröllopsresa)

• scarborough81

Vi ligger på max 15000.. jag studerar och som alla vet så får man ju inte mycket över varje månad efter alla räkningar.
    Men vi har planerat mycket och grundläggande hur vi ska fixa maten.. I det ingår även vår lilla resa till Stockholm för att se KISS.
    Maten och tårta från kondis går på 3000, ringar ca 4000, hotell ca 3000 och kläder 3000. Som det ser ut just nu.

• sun moon

Vi har sagt ca 50.000 och har drygt 50 gäster (inkl barn) Detta skulle då vara allt utom bröllopsresan.

Vi vill verkligen försöka hålla nere kostnaderna lite, men samtidigt vill vi inte spara in på saker som vi tycker är viktigt. Vi får inte heller någon ekonomisk hjälp.

Vi har nu min sambos lägenhet ute på försäljning så pengar kommer att finnas men vi vill inte lägga allt på vårt bröllop. Får vi inte sålt den så skippar vi festen och gifter oss iaf. Att vi gifter oss är det viktigaste.

• danicalifornia

vi är på samma bana som diorchanel, en pyttebudget! max 10000, ska ha ett litet mysigt bröllop!

• scarborough81

50 gäster inklusive 12 barn

• Andelle

Alla verkar tänka och räkna lite olika när det gäller budget. För mig är budgeten totalkostnaden för hela bröllopet även om en del saker inte kommer betalas av oss.

Just nu verkar vi landa runt 140-150 000, vi har ca 40 gäster och bröllopsresa är inte inkluderad. Vi har valt att satsa mest krut på mat (60 000) och ringar (40 000).

Svar på tråden Vart går gränsen??