Inlägg från: Flotten |Visa alla inlägg
  • Flotten

Tips om vad vi ska ha som "ris-kastning"!!!

Plutten2010 skrev 2010-03-04 10:08:15 följande:
    "De lärde" tvistar om det.. Alla gör olika, vissa ordnar och vissa inte.. Vi har köpt både bubblor och påsar med hjärtris som kommer delas ut till gästerna efter vigseln.
    Jag hoppas att de lärde INTE tvistar om detta då det är en sed där man som gäst önskar brudparet god fruktbarhet/rikedom genom att kasta ris på dem. Denna sed blir liksom lite mycket ego när man som brudpar vill att andra skall göra detta på kommando. Jag kan meddela att det där hjärtriset INTE smälter snabbt och att de som trampar i det kommer att stämpla geggiga hjärtan på mattor och annat, allt enligt dålig erfarenhet.
  • Flotten

Det har jag däremot, när man har tre vigslar efter varandra + en konsert så är man inte ett dugg intresserad av att rensa vapenhuset på "råttmat".Tyvärr men jag hinner helt enkelt inte plocka fram dammsugaren mellan vigslarna.

• Flotten
    Malung86 skrev 2010-03-23 20:58:38 följande:
    Nej, dammsugit har jag aldrig gjort. Men sopkvasten har tagits fram när allt är över för dagen!
    svårt att gör att göra i "mina" kyrkor då det oftast brukar regna in ris i massor i våra vapenhus och pga av halkrisken(ris på kalkstensgolv) så får vi inte låta eländet ligga kvar.
Svar på tråden Tips om vad vi ska ha som "ris-kastning"!!!