Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

Smekmånad 3 veckor Tips & Hjälp!!

Vi åker först fyra dygn till New York och sen 12 dygn till Hawaii!

• Plutten2010

Ja, det känns helt rätt med resan! Längtar oerhört! (både efter resan och bröllopet.. ; )

Vi har köpt allt utom hotellet på Hawaii via Ticket. Tror vi betalar ca 30000 kr för båda. Sen blir det dryga 25000 kr för boendet på Oahu (bor på ett finare hotell som ligger precis på Waikiki beach) som vi har bokat på egen hand..

ThereseStefan skrev 2010-03-03 12:31:59 följande:
    Plutten2010: Något sådant hade vi också tänkt oss. Får man fråga vad ni betalar och var ni ska bo? Låter som en underbar resa. Pippen: Jag kan tänka mig att Thailand är ett resemål som passar er utmärkt. Själv åker vi, i december, för femte gången till Thailand. Helt suveränt är det och utbudet är stort. Sol och bad, billigt är det också, både mat och shopping.
  • Plutten2010

Ja, vi flyger till Newark från Arlanda och sen vidare därifrån till Honolulu. På hemresan mellanlandar vi på Newark.

Vi ska bo på ett boutiquehotell som heter Marcel at the Gremarcy (ligger på E 24th street). Ligger helt ok till (känns det som). =)

Var i NY när jag var 7 år (mååånga år sen.. =) och då bodde vi på Marriott Marquis på Broadway/W 46th street men det är ju längre upp på Manhatten. Tror att det "bästa" är att ha nära till en Metro-station så att man kan ta sig runt enkelt. Taxi är ju inte det optimala...

ThereseStefan skrev 2010-03-03 13:09:48 följande:
    Det lät inte så farligt. Åker ni direkt från Arlanda till New York? På vilket hotell ska ni bo på i New York? Tycker det är så svårt att hitta ett bra boende till ett hyffsat pris. Har inte varit där tidigare, så vi vet inte var i staden man bör bo. Har du några tips?
Svar på tråden Smekmånad 3 veckor Tips & Hjälp!!