Inlägg från: 100703 M och B |Visa alla inlägg
  • 100703 M och B

3/7 2010 del 3.

Vi gifter oss också den 3 juli i sommar. Det som är klart än så länge är:

Inbjudningarna är skickade (folk har börjat svara!)
    Bröllopsbloggen är uppe
    Vigselförrättare bokad
    Lokal (samma för vigsel och middag/fest) där allt ingår
    Ringar (vet vilka men inte beställda än)
    Fotograf bokad
    Toastmadamer
    Bestman och tärna
    Skor till mig (vet vilka men inte beställt än)
    Klänning till mig (blivande svåger håller på att sy)
    Börjat skissa på festprogram
    Bokat danskurs (och tror vi har enats om låt till vår dans)
    Frisör bokad
    Makeup bokad
    Naglar bokad
    Florist bokad
    Hotellnatt för oss två
    Bröllopsresa bokad

På måndag ska vi träffa festansvarig på stället vi ska vara och prata om upplägg mer i detalj, vi kommer provsmaka menyn och få bestämma mer hur vi vill ha stället dekorerat. Vi kommer även att behöva boka tid med konditoriet som gör bröllopstårtan för provsmakning hos dem (ser vi fram emot!).

I april-maj träffar vi både vigselförrättare och fotograf för att komma överens om hur deras upplägg blir på dagen D. :)

• 100703 M och B

Tack!

Fick en massa fjärilar i magen när jag insåg att det är exakt 4 månader kvar idag. Skickade ett mess till min blivande och skrev bara "4 månader kvar!" och han svarar att han fick MASSOR med fjärilar i magen :)
    Känns helt underbart! Och läskigt och pirrigt och fantastiskt och otroligt.. ;)

• 100703 M och B

Kom på en gammal favoritsång imorse, som kanske till och med skulle passa till vigseln..

Ben Harper - Forever

• 100703 M och B

Ringarna har kommit och är så fina.. jag får hejda mig varje dag jag kommer hem från att "prova" min igen.

Jag fick halsband och örhängen i födelsedagspresent som är för bröllopet, så fina! Enkla men ändå lyxiga små diamanter. En i halsbandet och så två stiftörhängen.

Skorna kom igår från Pernillas brudbutik, däremot var de ganska smala, måste ta med till en skomakare och se om de kan lästas ut lite..

DJ bokades igår. Gitarrist och solist är så gott som klara (ska bara se så de lirar ihop). Imorgon ska jag leta brudklänning, på söndag ska vi träffa fotografen. Idag har jag träffat tjejen som ska göra morgongåvan till min älskling (har beställt en tavla på oss två).

Vann en auktion på Tradera på 5 meter spets som jag ska använda till mitt och mammas "glasburksprojekt", vi ska göra egna ljuslyktor som ska sprida varmt sken under kvällen/natten.

Jag har fullt upp med att lyssna på låtar som jag vill ha med på bröllopsfesten! :)

• 100703 M och B

Och idag köpte jag min klänning!! Oj! :D

• 100703 M och B

Jag klev in på Lillys brud och fest (www.lilly.nu) och provade ett gäng klänningar men det blev modellen som heter 08 3113. Den har jag kikat på redan från början :)
    Den fanns inne i min storlek, den ska förstås lämnas till sömmerska för jag vill inte ha släp, den är lite lång plus att axelbanden måste kortas.

aikidoaasa skrev 2010-04-18 01:22:09 följande:
    Vad är det för klänning? Var klännignen klar eller är det en som du fick beställa från affären?
  • 100703 M och B

Vi måste (pust usch fy stackars oss  ) boka tid hos konditoriet för att åka och provsmaka bröllopstårtor!

Vi skulle träffat fotografen i söndags men jag låg i sängen med migrän eller nåt, så det blir på lördag istället. Hoppas på fint väder så vi kan kila runt till de olika ställena vi tänkt att bilderna ska tas på och kanske ta några fina före-bilder.

At last my love has come along
  • 100703 M och B

Jag ska ha pioner! Har fått ett preliminärt pris på mellan 800 och 1000kr för min bukett. Bilden jag skickade till floristen (som förresten kommer på hembesök imorgon!) finns i mitt galleri. :)

Älsklingen får en vacker pionknopp i sitt knapphål.

• 100703 M och B

Själv har jag börjat oroa mig för klänningen jag köpt, har inte hämtat ut den än för den ska ju direkt till sömmerskan för ändringar (axelband kortas, släp tas bort).. Jag har ju liksom börjat gå ner i vikt såhär lagom inför sommaren och storleken jag valde på klänning satt verkligen _perfekt_.. Sådär så snörningen i ryggen inte gick att snöra åt mer för den satt så perfekt. Så nu när det börjar rasa kilon blir jag skraj för att jag kanske kan komma att behöva en storlek mindre?! Vad gör jag då då? Eller ska jag lita på att sömmerskan kan fixa det?

• 100703 M och B

Har just kommit hem från att ha träffat vigselförrättaren, hon var supermysig och jätterar! Har för övrigt hittat en jättefin liten dikt som jag ska maila till henne nu på en gång, min sambo fick (precis som jag) tårar i ögonen när han läste den. Den är med andra ord helt rätt för oss! 

• 100703 M och B

Jag har bokat en dejt med min fästman på lördag förmiddag, då ska vi sätta igång med festprogrammet och börja kolla på bordsplaceringen. Det känns jätteskönt! Han glömmer gärna bort att det är fler saker som måste göras än allt som redan är klart. ;)

Har lagt upp en annons här på BT också för att sälja mina vackra skor som tyvärr inte passade mig. Så nu är det bara att ge sig ut och leta rätt på ett par nya. :(

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.