• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • aikidoaasa

Idag har jag bokat upp en konditor (chokladfabriken) för att fixa vår goda tårta. Det känns så skönt efter att vi nu fått ett ok från vår festlokal. Vi har under de senaste månaderna haft problem med att få deras konditor att göra "vår" tårta, och nu får vi välja helt skälva så det känns helt underbart!

Nu vill jag höra om hur det går för er andra här inne.

• 100703 M och B

Vi gifter oss också den 3 juli i sommar. Det som är klart än så länge är:

Inbjudningarna är skickade (folk har börjat svara!)
    Bröllopsbloggen är uppe
    Vigselförrättare bokad
    Lokal (samma för vigsel och middag/fest) där allt ingår
    Ringar (vet vilka men inte beställda än)
    Fotograf bokad
    Toastmadamer
    Bestman och tärna
    Skor till mig (vet vilka men inte beställt än)
    Klänning till mig (blivande svåger håller på att sy)
    Börjat skissa på festprogram
    Bokat danskurs (och tror vi har enats om låt till vår dans)
    Frisör bokad
    Makeup bokad
    Naglar bokad
    Florist bokad
    Hotellnatt för oss två
    Bröllopsresa bokad

På måndag ska vi träffa festansvarig på stället vi ska vara och prata om upplägg mer i detalj, vi kommer provsmaka menyn och få bestämma mer hur vi vill ha stället dekorerat. Vi kommer även att behöva boka tid med konditoriet som gör bröllopstårtan för provsmakning hos dem (ser vi fram emot!).

I april-maj träffar vi både vigselförrättare och fotograf för att komma överens om hur deras upplägg blir på dagen D. :)

• aikidoaasa

100703 M och B välkommen in i tråden.

Det är en del som du fixat ser jag.
    Vi själva har fixat en hel del, men det finns saker kvar att göra:

* Få bestämt vilken präst som vi ska ha. (kyrkan är bokad)
    * Bestämma vilken tårta. Nästa lördag (13:e) skall vi provsmaka olika sorter så det ser vi fram emot!
    * Provsmaka menyn och fastslå den.
    * Köpa ring/ringar, beror lite på om sambon har bestämt om han vill ha en eller inte.
    * Köpa skor till oss båda.
    * Skicka inbjudan, vi vill vänta till mitten av mars innan vi skickar ut dem.
    * Välja vår låt.
    * Göra iordning spellistan till festen.
    * Bestämma psalmer att sjunga.
    * Boka florist.
    * Göra klart festprogrammen.
    * Bordsplaceringen.
    * Prova kläderna och göra eventuella justeringar. (min klänning kommer men sambons kläder är redan klara och hänger i hans garderob.)

Jag har inte gjort annat än att le hela dagen då jag känner att det inte alls är lång tid kvar och det känns verkligen underbart!
    Och det är bra då jag idag och igår varit sjukskriven för att jag har haft så ont i ryggen så att jag inte kunnat göra särskilt mycket alls än att ligga ner.

• sigma

Shit, bara fyra månader kvar!! =) Vad fort det går...

Vi har haft fullt upp med annat ett tag nu, men ska börja ta tag i planeringen igen den här veckan. Det är en del kvar, men de viktigaste grejerna är fixade;

Kyrka och vigselförrättare
    Festlokal
    Boende för oss själva och gästerna
    Fotograf
    Brudklänning
    Brudskor
    Tårta
    Material till inbjudningarna (ska sätta ihop och förhoppningsvis skicka dem i helgen)
    Kostym till mannen utsedd men inte köpt
    Tärnor och marskalkar
    Har börjat spåna på festhäftet
    Hår och makeup

• 100703 M och B

Tack!

Fick en massa fjärilar i magen när jag insåg att det är exakt 4 månader kvar idag. Skickade ett mess till min blivande och skrev bara "4 månader kvar!" och han svarar att han fick MASSOR med fjärilar i magen :)
    Känns helt underbart! Och läskigt och pirrigt och fantastiskt och otroligt.. ;)

• Lillaria

Jag har precis fått en ritning på festlokalen så att jag kan börja fundera på hur borden skall stå. Tryckeriet är redo att trycka våra inbjudningar som går ut om en och en halv vecka och vi har precis fyllt upp alla de viktiga posterna på bröllopet. Så nu är det bara att tuta och köra och hålla hårt i budgeten förstås.

• aikidoaasa

Hålla hårt i budgeten... den delen har inte funkta för mig.

• aikidoaasa

Sambon hade gått förbi systemet idag och köpt de viner som är på förslag för vår trerätters meny idag.

Inte för att det är lämpliga att dricka just nu mitt i veckan direkt, men till helgen kan vi säkert öppna en av dem och provdricka.
  • Majjan79

Vi gifter oss oxå den 3 Juli,.. gud vad ni har gjort mycket.. blir riktigt imponerad. Vi är oxå i full gång men vi ligger lite efter känner jag :)

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna till veckan..! De är beställt o klart o jag hoppas verkligen att de kommer snart! Vad har ni satt för OSA datum?

Fotograf är i af bokad. Hur mycket får ni betala? VI har fått ett pris på 1700:- för ca en timmes fotografering + under vigseln o utanför kyrkan. Vill vi sedan ha samtliga bilder högupplösta tillkommer 4500:- eller om vi väljer ut enstaka bilder o framkallar. Då betalar vi pris per st.

• aikidoaasa
    Majjan79 skrev 2010-03-03 21:26:26 följande:
    Vi gifter oss oxå den 3 Juli,.. gud vad ni har gjort mycket.. blir riktigt imponerad. Vi är oxå i full gång men vi ligger lite efter känner jag :) Vi tänkte skicka ut inbjudningarna till veckan..! De är beställt o klart o jag hoppas verkligen att de kommer snart! Vad har ni satt för OSA datum?Fotograf är i af bokad. Hur mycket får ni betala? VI har fått ett pris på 1700:- för ca en timmes fotografering + under vigseln o utanför kyrkan. Vill vi sedan ha samtliga bilder högupplösta tillkommer 4500:- eller om vi väljer ut enstaka bilder o framkallar. Då betalar vi pris per st.
    Välkommen till tråden Majjan79!
    En orsak varför vissa av oss kommit så långt är för att vi planerat våra bröllop i mer än ett år redan. Då har vi haft en hel del tid till att hitta på både det ena och det andra... vilket syns i vissas budgetar *ehem!*

Vårt OSA datum kommer att vara den 24 maj.

Vi har hyrt två tjejer hela dagen som är väldigt nya på bröllopsmarknaden så därför fick vi dem till ett väldigt billigt pris. 7500 kr. Då ingår en DVD med alla bilder (högupplösta), fotoalbum med 48 bilder och 50 tackkort. Vi hade tur, för en månad efter att vi bokade dem så höjde de sin prislista då samma paket kostar 10.000 kr.
    Så det känns verkligen som att vi var rätt ute. De har jätte fina bilder och är utbildade fotografer så det känns verkligen riktigt bra.
Svar på tråden 3/7 2010 del 3.