• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • Korallbruden
    Lillaria skrev 2010-05-27 09:01:54 följande:
    I går kom min m2b hem och överraskade mig med att ha fixat sin frack, han är världens tidsoptimist och jag befarade att den skulle inhandlas i sista minuten men för en gångs skull så ordnade han det i tid 
    Det är så elegant med frack. Mr Korall´s är också fixad
    Vår stora dag =3 juli 2010
  • liro2010

Hejsan! Får man hoppa in här? Fastän jag gifter mig den 1 juli?

Vad mycket ni har hunnit, känner mig ganska stressad. Jag går och väntar på att få mina skor, beställt ifrån divinityred. Dom blir lite försenade pga vulkanutbrottet. Kan ju inte fålla upp klänningen utan mina skor.

• minimis

liro2010 skrev 2010-05-27 10:20:38 följande:
    Hejsan! Får man hoppa in här? Fastän jag gifter mig den 1 juli? Vad mycket ni har hunnit, känner mig ganska stressad. Jag går och väntar på att få mina skor, beställt ifrån divinityred. Dom blir lite försenade pga vulkanutbrottet. Kan ju inte fålla upp klänningen utan mina skor.

Jag har sååå mycket kvar att fixa! Vet inte ens allt, men menyn ska gås igenom etc. Bland mycket annat!
    Tar som sagt gärna emot tips på vad jag kan göra nu, är helt låst!

• Korallbruden
    minimis skrev 2010-05-26 20:33:30 följande:
      Halt är det om inte annat! Är livrädd för att dratta omkull! För att inte tala om märken på golvet!   Vad har ni för bröllopsplaner att ta itu med i veckan? Behöver lite inspiration!
    Börjar känna mig mist sagt stressad. Denna veckan är det blombuketter och bordsplasering. Dubbelkolla maten och håret.
    Vår stora dag =3 juli 2010
  • liro2010

Vårt osa går ut den 31 maj, så jag sitter bara och väntar på att alla ska svara, så att man kan börja med bordsplacering, räkna ut hur mycket mat och alkohol man behöver...

• minimis

Jag kan också känna ett uns stress, men försöker koppla av med "lugn, huvudsaken är att vi har varandra och båda säger JA" Resten ordnar sig alltid, o så är det ju faktiskt :)

• liro2010

minimis skrev 2010-05-27 10:35:49 följande:
    Jag kan också känna ett uns stress, men försöker koppla av med "lugn, huvudsaken är att vi har varandra och båda säger JA" Resten ordnar sig alltid, o så är det ju faktiskt :)

Ja, men visst är det så.
    Och vi ska ha ett ganska enkelt bröllop med våra familjer och våra allra närmsta vänner, så att vi blir nog bara ikring ca 40-50 personer.

Vi gifter oss kl 17 och innan vi är i lokalen så är klockan säkert 18.30, så då blir det en snabb Välkomstdrink och sen sätter vi oss ner ganska direkt och börjar med förrätten (kan tänka mig att man är ganska hungrig). Och då vi har hunnit till tårtan så är det nog ganska sent och festen kommit igång. så vi kommer inte att ha någe spex eller så...det blir middag och sen fest efter det . Varken jag eller min blivande man tycker om att stå i centrum. Men säket blir det några tal, det kan man nog inte undvika

• sigma

minimis skrev 2010-05-27 10:22:06 följande:
      Jag har sååå mycket kvar att fixa! Vet inte ens allt, men menyn ska gås igenom etc. Bland mycket annat!Tar som sagt gärna emot tips på vad jag kan göra nu, är helt låst!

Festprogram? Vigselprogram? Bordsplacering, placeringskort och stor skylt med placeringen? Det är iaf vad jag borde göra den här veckan =)

Ska träffa vigselförrättaren på måndag!

• sigma

Vi 3- hur har det gått med klänningen? Jag mailade Ewa i måndags och fick veta att min order kommit bort!! Så fyra tärnklänningar, fyra slipsar och fyra näsdukar har alltså bara mystiskt försvunnit =(  De ska typ börja om nu och hon säger att de ska komma minst två veckor innan bröllopet, men det här känns INTE bra- så nu blir det väl att leta alternativ, precis när man trodde det var klart =(

• minimis

sigma skrev 2010-05-27 11:03:17 följande:
      Festprogram? Vigselprogram? Bordsplacering, placeringskort och stor skylt med placeringen? Det är iaf vad jag borde göra den här veckan =)Ska träffa vigselförrättaren på måndag!

Kanske vigselprogram då. Festprogrammet ordnar tärnan :) Placeringskort kan ju också påbörjas, måste bara handla material!!
    Oj, redan? ¨Vår präst ville ses 20e juni...

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.