• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • avtryck

Älskar Fields of Gold. Hade inte hört versionen av Eva Cassidy innan men hon har underbar röst! 

Vi ska ha "Anyone else but you" Moldy peaches och "Something changed" Pulp. Min sambo har valt den första och jag den andra. Gillar verkligen texten till Pulp-låten. 

• mariaandersson4

Fields  og gold passar på bröllop som bara den =)

• Lillaria

Har fått veta att askmolnet störde frakten av min klänning men tydligen hade de nu chartrat ett plan och var på ingång (låter väldigt allvarligt =). 

Sen har jag äntligen beställt mina skor som gick på lite mer än jag hade tänkt men det får de göra för några andra skor hade blivit katastrof för mitt promenerande den dagen =)

Alla har nästan svarat så nu är det placeringar på tapeten samt gästbeskrivningar, vigselhäfte och festhäfte. Jag har så kul och det är så skönt att det inte har dykt upp några stora problem (peppar peppar ta i trä)... 

Hoppas att det går lika bra för er andra {#lang_emotions_heart}

• Vi 3

Om 2 månader står vi precis och väntar på att gifta oss. Det pirrar redan i magen...

Förhoppningsvis kommer min klänning nästa vecka

• mariaandersson4

Hur har ni gjort med era gästbeskrivningar?

• FiaLottaoälsklingen

har varit och lyssnat på spalmerna och in- och utmarscherna i kyrkan idag, lite maffigt faktiskt. ändrade en psalm eftersom den vi valt lät rätt tråkig i kyrkan.

valsövningen går över förväntan och det mesta flyter på så det känns riktigt bra idag!

jag har i våran gästpresentation skrivit namn och en kort rolig beskrivning av personen, vår tanke är att personen själv ska förstå vad vi menar med det vi skrivit men att de kan behöva förklara för bordsgrannen vilket skapar en bra start på samtalen

tex.
    "kalle" - tidsoptimistisk rörhanterare med förlorat ordningssinne"

kalle är rörmokare som jobbar jämt eftersom han har svårt att säga nej till folk och tror att han ska hinna med alla jobb samt att han inte har ordning på sina grejer i jobbilen

lycka till

• avtryck

Vi har skrivit en eller ett par roliga saker om varje gäst, ofta inte relaterat till jobb utan mer intressen etc. Sedan har vi skrivit om de tex är tillsammans eller gift med nr x eller om de har någon relation till någon annan på festen tex nn har bott med nr x och x. Tanken är precis som fialottaoälsklingen skrev att det ska bli samtal kring gästbeskrivningarna.

• mariaandersson4

tack så mycket!

Jag försöker att knoppa ihop något såndant men de går inte så himla bra inte. Vet ni någon bra sida där yrken beskrivs med andra ord?! Som... Mammaledig = Prinsesskötare.

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.