• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • 100703 M och B

Jag har bokat en dejt med min fästman på lördag förmiddag, då ska vi sätta igång med festprogrammet och börja kolla på bordsplaceringen. Det känns jätteskönt! Han glömmer gärna bort att det är fler saker som måste göras än allt som redan är klart. ;)

Har lagt upp en annons här på BT också för att sälja mina vackra skor som tyvärr inte passade mig. Så nu är det bara att ge sig ut och leta rätt på ett par nya. :(

At last my love has come along
  • liro2010

ooohh...mannens och sonens slipsar kom med posten idag! Jättefin grönfärg

• Vi 3

sigma skrev 2010-05-27 11:06:09 följande:
    Vi 3- hur har det gått med klänningen? Jag mailade Ewa i måndags och fick veta att min order kommit bort!! Så fyra tärnklänningar, fyra slipsar och fyra näsdukar har alltså bara mystiskt försvunnit =(  De ska typ börja om nu och hon säger att de ska komma minst två veckor innan bröllopet, men det här känns INTE bra- så nu blir det väl att leta alternativ, precis när man trodde det var klart =(

Fy 17 va trist!! Min klänning var ju helt fel, så en ny är beställd. Hon säger att den ska komma senast 5 juni. Jag har tappat orken helt...

• LyckligTjej

Sitter och funderar på hur man ska göra med dem som inte hört av sig om dem kommer/inte kommer på vårt bröllop. Sista dagen är på söndag så dem hinner ju meddela men det är 6st som varken sagt ja eller nej.
    Ska vi ringa runt och kolla med dem eller ska man ta det som ett nej???

• miris

Jag skulle inte ta det som ett nej innan jag kollat. En del kanske tror att man bara måste säga till om man inte kommer. Jag skulle iaf inte våga chansa. :)

• aikidoaasa

Vi hade vår deadline i måndags... 8 pat är fortfarande kvar att ringa och kolla om de kommer eller ej... fattar inte att det ska vara så svårt att svara på en ynka inbjudan... *suck!*

• minimis

Vi har också en del som inte osat än, fast 1a juni är sista dagen. Förstår inte varför man väntar in i det sista, tycker det är lite ofint, om man inte har bra skäl. Men jag vet att de flesta ska komma, har t.o.m tittat ut kläder mig veterligen, men jag tycker ändå de kan osa officiellt till min syster som har hand om den biten...

• Vi 3

Vi fick jaga folk när osa hade gått ut. Trots det att vi skickade ut påminnelser om att osa var på väg att gå ut. En del är roliga att ha och göra med....

• LyckligTjej

Känns inge kul att man ska behöva ringa runt och fråga om dem kommer eller inte.
    Sen har vi några som inte meddelat om dem har barnen med eller ej, så det måste vi också ringa runt och kolla... Suck!!! Vi har ju en bröllopssida där vi har bröllopets ABC, massor av info och där står det klart och tydligt att man ska meddela om man tar med sig sina barn.
    Sista dagen är imorgon så det ska bli kul å se om dem hör av sig eller om vi får höra av sig till dem.

• Vi 3

Apropå roliga människor. Vi hade ju tänkt oss ha ett överraskningsbröllop på en födelsedagsfest... Tack vare svärfar ser det ut som att det inte blir en överraskning för någon. Vi hade dop för dottern igår och han pratade bredvid munnen, med minst 3 st vid olika tillfällen. Att svägerskan visade att det var en hemlighet brydde han sig inte om utan han körde på. Det finns inga ord so kan beskriva hur besviken jag är på karlfan. Den inte så bra relationen sedan tidigare blev ännu några steg sämre...

• mariaandersson4

Vi har också 1 juni så senarst osa.

11 personer har inte hört av sig än.. jag har skickat ut mail för att påminna dem. Det är dåligt när folk inte hör av sig i tid. Vi kommer att vara hårda. De som inte hör av sig 1 juni får inte komma.

• Vi 3

1 månad kvar. Och ingen klänning än. Panik? Ja lite..

• Lillaria

Min klänning hänger i garderoben men nu måste jag hitta en sömmerska, jag missupfattade butiken och trodde de skulle fixa det men det gör de inte. Så i dag blir det till att ringa runt. 

Jag gav lite kommentarer på FB och vår hemsida för att folk skulle osa och det funkade. 

• sigma

Vi 3 skrev 2010-06-03 08:17:27 följande:
    1 månad kvar. Och ingen klänning än. Panik? Ja lite..

J***a Brudmix! Jag känner med dig! Har avbeställt det jag beställt därifrån och löser  det på annat sätt, vad skönt det kändes att få skicka ett syrligt mail och tala om vad jag tycker om den där människan =) Men jag håller tummarna för din klänning!!

• sigma

Kan ni fatta att det är exakt en månad kvar idag?!

• Vi 3

sigma skrev 2010-06-03 11:41:08 följande:
      J***a Brudmix! Jag känner med dig! Har avbeställt det jag beställt därifrån och löser  det på annat sätt, vad skönt det kändes att få skicka ett syrligt mail och tala om vad jag tycker om den där människan =) Men jag håller tummarna för din klänning!!

Fast på ngt sätt är jag ändå inte arg på henne. Det är ju leverantören som strulat mest (och som gjorde hela förra klänningen helt fel). Nu har hon ju bytt leverantör så.. Den ska (förhoppningsvis) komma i helgen eller i mitten på nästa vecka. Vill ju verkligen ha den klänningen jag beställt! Kollade med andra sömmerskor, MINST 6000 kr. Det finns inte i vår budget.

• miris

Hjääälp! En månad kvar! :) En kompis ska sy min klänning. Ska prova det hon gjort hittills på söndag. Är lite nervös. Vil ha den NU så jag kan vara lugn sen. :)

• Sarisen82

Ja jösses - bara en månad kvar..

• aikidoaasa

En underbar månad kvar innan det är dags för oss att säga JA!

Imorgon ska jag förhoppningsvis få hem min klänning från affären... om det inte är någon ändring som behövs göras vill säga. Men det hoppas jag inte att det ska behövas då jag skulle börja bli lite orolig när det inte är så lång tid kvar.

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.