• Vi 3

3/7 2010 del 3.

Om 2 månader står vi precis och väntar på att gifta oss. Det pirrar redan i magen...

Förhoppningsvis kommer min klänning nästa vecka

• Vi 3

Hej tjejer.

Jag sitter och har rejält ont i magen..Jag är såå osäker på den tjejen som ska göra mitt hår o smink. Vi sa att vi skulle göra konsultationen nu på söndag. Nu messar hon och tycker vi ska ta en FIKA och prata igenom vad jag vill så tar vi provsminkning och sånt närmre bröllopet. För mig känns det som hon är osäker på att genomföra det. Hon har varit svår att få tag i hela tiden och nu känns det bara jättekonstigt... Ska jag återigen behöva leta efter back up?

vad tycker ni??

• Vi 3

mariaandersson4 skrev 2010-05-06 10:07:46 följande:
    Jag tycker att du ska säga att du vill göra provsminkning och håret först. Efteråt kan vi ta en fika och prata om det. Om hon inte vill de så kanske du ska leta efter ett alternativ. Kan du kolla vad hon har gjort för upsättningar innan?

Hon gjorde min svägerska till ders bröllop och hon blev kanonfin

Nu har jag gått på magkänslan och bokat in min vanliga frissa och en annan make uptjej. Känns ändå jobbigt att avboka den första... Usch jag är så mesig...

• Vi 3

Imorgon går dagen i bröllopets tecken. Ska till systemet och beställa allt mousserande och hitta ngt bra alkoholfritt alternativ. Sen är det iväg till floristen och beställa buketten. Förhoppningsvis får jag reda på att klänningen kommit imorgon också, men det tror jag inte riktigt. Känns skönt att saker börjar falla på plats ordentligt!

• Vi 3

minimis skrev 2010-05-09 19:51:41 följande:
    Jag går också gärna med i denna tråd :)Var i tyskland igår och handlade all alkohol. Idag funderar jag på hurdana skor jag ska ha, hurdan kostym sambon ska ha, presenter till tärna o bestman etc. Ja, och så gjorde jag klart alla rispåsar till kyrkan. Klänningen är beställd från Kina och kommer förhoppningsvis nästnästa vecka :)

Var har du beställt klänningen ifrån?

• Vi 3

minimis skrev 2010-05-09 19:54:26 följande:
      shopindream.com Erfarenhet av dem?

Nej tyvärr. Jag har beställt min ifrån brudmix.se  . Ska ringa idag och se hur det går.. Klart nervös då det verkar vara en del som har problem med att få klänningarna i tid...

• Vi 3

Det är helt galet!! Pirrar rejält i magen. På ons ska jag ha hår- och sminkkonsultation...

Hur ligger ni andra till?

• Vi 3

Eriane skrev 2010-05-15 17:12:55 följande:
    Fick medelande om att min klänning kommit, hoppas den är efter min beställning Ska åka och prova på Tisdag

Hahaha, ska vi gifta oss på samma dag också?! Roligt!!

• Vi 3

sigma skrev 2010-05-20 00:26:24 följande:
      Är det så? Jag har beställt mina tärnklänningar därifrån och de har gått lite över den utlovade tiden, hade tänkt ringa henne imorgon och kolla läget... Shit vad nervös jag blir nu, tänk om de inte kommer i tid! Det är ju fyra tjejer som ska prova, om det sen behövs ändringar- Gaah!

I know the feeling.. Min klänning finns där nu, ska testa den på söndag. Skitnervös!!

• Vi 3

sigma skrev 2010-05-27 11:06:09 följande:
    Vi 3- hur har det gått med klänningen? Jag mailade Ewa i måndags och fick veta att min order kommit bort!! Så fyra tärnklänningar, fyra slipsar och fyra näsdukar har alltså bara mystiskt försvunnit =(  De ska typ börja om nu och hon säger att de ska komma minst två veckor innan bröllopet, men det här känns INTE bra- så nu blir det väl att leta alternativ, precis när man trodde det var klart =(

Fy 17 va trist!! Min klänning var ju helt fel, så en ny är beställd. Hon säger att den ska komma senast 5 juni. Jag har tappat orken helt...

• Vi 3

Vi fick jaga folk när osa hade gått ut. Trots det att vi skickade ut påminnelser om att osa var på väg att gå ut. En del är roliga att ha och göra med....

• Vi 3

Apropå roliga människor. Vi hade ju tänkt oss ha ett överraskningsbröllop på en födelsedagsfest... Tack vare svärfar ser det ut som att det inte blir en överraskning för någon. Vi hade dop för dottern igår och han pratade bredvid munnen, med minst 3 st vid olika tillfällen. Att svägerskan visade att det var en hemlighet brydde han sig inte om utan han körde på. Det finns inga ord so kan beskriva hur besviken jag är på karlfan. Den inte så bra relationen sedan tidigare blev ännu några steg sämre...

• Vi 3

1 månad kvar. Och ingen klänning än. Panik? Ja lite..

• Vi 3

sigma skrev 2010-06-03 11:41:08 följande:
      J***a Brudmix! Jag känner med dig! Har avbeställt det jag beställt därifrån och löser  det på annat sätt, vad skönt det kändes att få skicka ett syrligt mail och tala om vad jag tycker om den där människan =) Men jag håller tummarna för din klänning!!

Fast på ngt sätt är jag ändå inte arg på henne. Det är ju leverantören som strulat mest (och som gjorde hela förra klänningen helt fel). Nu har hon ju bytt leverantör så.. Den ska (förhoppningsvis) komma i helgen eller i mitten på nästa vecka. Vill ju verkligen ha den klänningen jag beställt! Kollade med andra sömmerskor, MINST 6000 kr. Det finns inte i vår budget.

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.