• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • Vi 3

Hej tjejer.

Jag sitter och har rejält ont i magen..Jag är såå osäker på den tjejen som ska göra mitt hår o smink. Vi sa att vi skulle göra konsultationen nu på söndag. Nu messar hon och tycker vi ska ta en FIKA och prata igenom vad jag vill så tar vi provsminkning och sånt närmre bröllopet. För mig känns det som hon är osäker på att genomföra det. Hon har varit svår att få tag i hela tiden och nu känns det bara jättekonstigt... Ska jag återigen behöva leta efter back up?

vad tycker ni??

• mariaandersson4

Jag tycker att du ska säga att du vill göra provsminkning och håret först. Efteråt kan vi ta en fika och prata om det. Om hon inte vill de så kanske du ska leta efter ett alternativ. Kan du kolla vad hon har gjort för upsättningar innan?

• Vi 3

mariaandersson4 skrev 2010-05-06 10:07:46 följande:
    Jag tycker att du ska säga att du vill göra provsminkning och håret först. Efteråt kan vi ta en fika och prata om det. Om hon inte vill de så kanske du ska leta efter ett alternativ. Kan du kolla vad hon har gjort för upsättningar innan?

Hon gjorde min svägerska till ders bröllop och hon blev kanonfin

Nu har jag gått på magkänslan och bokat in min vanliga frissa och en annan make uptjej. Känns ändå jobbigt att avboka den första... Usch jag är så mesig...

• sigma

mariaandersson4 skrev 2010-05-06 09:04:28 följande:
    tack så mycket! Jag försöker att knoppa ihop något såndant men de går inte så himla bra inte. Vet ni någon bra sida där yrken beskrivs med andra ord?! Som... Mammaledig = Prinsesskötare.

Det fins en jättebra tråd med sådana "synonymer" här på BT, sök i trådarna så hittar du den nog =) Prinsesskötare var ju helt underbart!

• aikidoaasa

Igår köpte jag mina snygga underkläder som jag ska ha under min klänning. De är så sygga! Nu är det bara att prova klänningen och göra eventuella justeringar kvar att göra.

55 dagar kvar!

• 100703 M och B

Själv har jag börjat oroa mig för klänningen jag köpt, har inte hämtat ut den än för den ska ju direkt till sömmerskan för ändringar (axelband kortas, släp tas bort).. Jag har ju liksom börjat gå ner i vikt såhär lagom inför sommaren och storleken jag valde på klänning satt verkligen _perfekt_.. Sådär så snörningen i ryggen inte gick att snöra åt mer för den satt så perfekt. Så nu när det börjar rasa kilon blir jag skraj för att jag kanske kan komma att behöva en storlek mindre?! Vad gör jag då då? Eller ska jag lita på att sömmerskan kan fixa det?

At last my love has come along
  • jessie81

Hej missaade denna tråden :)
    Ska med ifta mig den 3/7 o vill säga grattis till andra med samma datum.

• aikidoaasa
    100703 M och B skrev 2010-05-09 11:00:46 följande:
    Själv har jag börjat oroa mig för klänningen jag köpt, har inte hämtat ut den än för den ska ju direkt till sömmerskan för ändringar (axelband kortas, släp tas bort).. Jag har ju liksom börjat gå ner i vikt såhär lagom inför sommaren och storleken jag valde på klänning satt verkligen _perfekt_.. Sådär så snörningen i ryggen inte gick att snöra åt mer för den satt så perfekt. Så nu när det börjar rasa kilon blir jag skraj för att jag kanske kan komma att behöva en storlek mindre?! Vad gör jag då då? Eller ska jag lita på att sömmerskan kan fixa det?
    Oftast kan man minska utan att det blir problem. Så jag tror inte att du behöver oroa dig.

Du får visa din klänning sedan.

• miris

Jag vill också gärna vara med här. Hur går det för alla?

• Vi 3

Imorgon går dagen i bröllopets tecken. Ska till systemet och beställa allt mousserande och hitta ngt bra alkoholfritt alternativ. Sen är det iväg till floristen och beställa buketten. Förhoppningsvis får jag reda på att klänningen kommit imorgon också, men det tror jag inte riktigt. Känns skönt att saker börjar falla på plats ordentligt!

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.