• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • Majjan79

Ja jag förstår..! Jag bokade kyrkan i september -09 och sedan har vi haft problem med att hitta festlokal så då låg det på is ett tag.. men nu har vi hittat en lokal som känns jätte bra så nu är det bara att köra :)

aikidoaasa vilken tur ni hade med fotograferna.. riktigt kul! och bra pris :)

• FiaLottaoälsklingen

vårt osa-datum är den 16 maj. Vi ska proväta menyn snart, har kollat upp med tårta - ska bara bestämma oss för smak. fotograf ska vi träffa nu nån vecka.

har lite panik för musiken och för att sambon inte kan bestämma sig för om vi ska ha bestman och tärna...

• Mrs Opp

Hejsan!

Vad bra att du startade en ny tråd, aikidoaasa.

Vi har också planerat ett tag, så de stora sakerna är bestämda. Igår fick vi en präst tilldelad så nu känns det verkligen "på riktigt". Däremot har de inte beslutat om kantor än, vi får reda på det i maj, så vi får hålla oss till tåls med att planera in- och utgångsmusik.

Annars är den största som hänt här hemma att min sambo har blivit otroligt mycket mer involverad i planeringen. Känns skönt, för just nu är det ganska mycket för mig i skolan. I morse föreslog han till och med att vi skulle sätta ihop en planerings scrapbook med minnen från planeringen av bröllopet.

• LyckligTjej

Hej!

Har bara läst har på sistånde, inte skrivit nåt
    Vi gifter oss 3 juli och vi har satt Osa 30maj.
    Skickade inbjudningarna i måndag och har redan fått en del
    svar

Resten som är klart!
    *Kyrka o präst
    *Festlokal
    *Livemusik bokad
    *Tårta, en kompis bakar
    *Fotograf, en vän fotar
    *Hår och smink
    *Toastmasters
    *Meny, förrätt - buffe - tårta till efterrätt
    *Nattamat, toastmasters ordnar det
    *Klänning beställd - Landy Bridal
    *Skor till mig
    *Smycken
    *Ringar, utsedda men ej beställda
    *Börjat med festprogrammen
    *Florist bokad

• Lillaria

Vi har osa 1 maj och skickar ut inbjudningarna inom en vecka när de kommer från tryckeriet.. har fått byta papper två gånger och göra 12 olika inbjudningsförslag (nu är vi nere på tre förslag).

• aikidoaasa

oj... jag som suttit och funderat på om vi tagit i lite för hårt i vår osa... men ser här att vi inte alls har tagit i fär många dagar.
    Det är lätt att man blir lite förvirrad när det gäller sådant.

• aikidoaasa

Nu är tårtan fixad.
    Igår satt vi och provsmakade en massa goda tårtfyllningar och myste med en massa choklad på chokladfabriken. Tårtan blir nu exakt så som vi vill ha den.

Några andra som har gjort något nytt?
  • LyckligTjej

Jag är så glad!!! Vi fått klartecken på at vi får den präst som vi önskat Dock viste dom inte vilken kantor det skulle bli eftersom den ordinarie har semester.. Hoppas att det blir nån som är duktig på att spela och kan spela till dem låtar som ska sjungas i kyrkan.

Dessa två funderar vi på

• LyckligTjej

Här är en till som jag hittade för nån dag sen, har inte hunnit spela den för min m2b än, texten är så fin

• Lillaria

tryckeriets maskin är sönder så just nu är jag lite nervös.. skulle ha skickat inbjudningarna i måndags men nu vet jag inte när de går ut...

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.