• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • LyckligTjej

Måste bara få jubla lite
    Min klänning har kommit och den är helt underbar!!!!!
    Åååååå va jag längtas tills man får ha den på mig och visa upp den för alla!
    Och på söndag ska vi hämta våra ringa... Det börja kännas nu

• aikidoaasa
    LyckligTjej skrev 2010-04-29 20:43:50 följande:
    Måste bara få jubla lite Min klänning har kommit och den är helt underbar!!!!!Åååååå va jag längtas tills man får ha den på mig och visa upp den för alla!Och på söndag ska vi hämta våra ringa... Det börja kännas nu
    Själv längtar jag till att min klänning kommer. Den är hos affären iaf, men tar den inte där ifrån förräns vi ska träffa sömerskan som eventuellt ska göra justeringar. (då hinner jag kanske gå ner ett kilo till!)

Därmot är ringen redan hemma och väntar i sin aldeless för stora ask. (fick den största asken som fanns känns det som till min lilla ring. )

• FiaLottaoälsklingen

igår kom hindersprövningen så det är ännu en sak att stryka från listan, känns skönt att det bara blir färre saker kvar att göra även om det är mkt småsaker kvar

just nu försöker vi öva vals på kvällarna.... tja det går väl ok =) 

• aikidoaasa

Lycka till med valsträningen.

Vi gick en kurs som slutade för tre veckor sedan... inte en enda gång har vi dansat efter det. Nu är jag rädd för att sambon glömt bort allt igen... *suck!*

• avtryck

Det låter som det går framåt för alla! På måndag är det två månader kvar exakt!

Nästa helg ska vi åka hem för att träffa florist och fotograf. Vad ska ni andra ha för buketter? Jag behöver lite blomsterinspiration!

Sigma: jag håller också på med festhäftena nu. Lägger mycket tid på gästbeskrivningar som jag tycker är kul! På ett ställe här på BT läste jag en idé om att göra statistik om bröllopsgästerna tex x % är gifta, x % är från Stockholm, x % har barn osv. Lite kul!

• Eriane

avtryck: säg inte så...*känner tidspressen*

Hehe vi är helt klara med planeringen så det känns skönt  problemet är att vi har massor kvar som ska betalas innan. Och bara två månadadslöner som ska betala alltihop. Inte så mycket kvar iofs i rena pengar ca 10000 utöver maten som vi ska betala så mycket vi kan på resten lånar min bror och hans fru oss och vi betalar igen det månaden efter...Är så glad att vi har en bra inkomst nu när det blev sån panik med bröllopet. Vi bestämde oss i slutet på februari att gifta oss

Planera bröllop och lägga upp budgeten på 4 månader där lönerna för dom månaderna ska betala kalaset är tufft. Inte rent praktiskt men mentalt...Jobbigt att hålla på och små fjutta med betalningarna.

Nu hoppas jag min klänning kommer i slutet på månaden här När jag har den hos mig tror jag det kommer kännas bättre och inte lika stressigt.

Sen är det ju det här med festhäftena, eftersom vår toastmaster inte kan få rumpan ur stolen och göra dom delarna som är mer på hans ansvar (över huvud taget inte bara vad gäller programmet) så verkar det som att vi får organisera och fixa själva så behöver verkligen idéer nu. Ska försöka jobba lite på gästbeskrivningar men vill ju helst att det ska vara lite kul inte bara information som X jobbar med detta och har si eller så många barn...

För att svara på avtrycks fråga...Jag vill ha en tropisk långt hängande bukett, inte för prydlig utan ordnat kaos. Det var meningen att mamma skulle binda den men nu sa hon för någon vecka sen att hon inte tror hon klarar så långt häng Nu vet jag inte om jag ska ändra hur buketten ska se ut eller om jag ska hitta en florist som gör den åt mig :-/ Är inte lika brydd med blommorna som med andra saker kan i värsta fall tänka mig att vara utan helt

• avtryck

Eriane: Inte meningen att stressa upp dig
    Jag har inte heller fått min klänning än så jag förstår vad du menar med det!
    När det gäller festprogrammet och gästbeskrivningarna skippar vi nästan helt att tala om vad gästerna jobbar med eller hur många barn de har - försöker mer hitta intressen och samtalsämnen, roliga händelser och så.
    Vet du vad du ska ha för slags blommor i buketten? Vi är lite inne på klassikern röda rosor. Jag älskar pioner också! Men det verkar rätt dyrt...

• 100703 M och B

Jag ska ha pioner! Har fått ett preliminärt pris på mellan 800 och 1000kr för min bukett. Bilden jag skickade till floristen (som förresten kommer på hembesök imorgon!) finns i mitt galleri. :)

Älsklingen får en vacker pionknopp i sitt knapphål.

At last my love has come along
  • aikidoaasa

Vi kör med traditionella röda rosor, men i droppform och en del röda kvistrosor i för att ge intrycket av att det är en liten och nätt bukett.

brugummen och marskalkarna ska ha röda rosor i sina corsage.

Vi kommer att vara så fina!

• LyckligTjej

Två månader kvar nu Tjohoooo!!!!
    Oj oj va tiden går fort!!!

Vi har suttit och valt låtar som ska sjungas i kyrkan, va tycker ni om Fields of Gold,
    passar den på bröllop??? Den är så otroligt vacker.
    Lyssna och njut :

">

Den andra låten som vi funderar på är
    Your the inspiration:
    ">

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.