Inlägg från: avtryck |Visa alla inlägg
  • avtryck

3/7 2010 del 3.

Det låter som det går framåt för alla! På måndag är det två månader kvar exakt!

Nästa helg ska vi åka hem för att träffa florist och fotograf. Vad ska ni andra ha för buketter? Jag behöver lite blomsterinspiration!

Sigma: jag håller också på med festhäftena nu. Lägger mycket tid på gästbeskrivningar som jag tycker är kul! På ett ställe här på BT läste jag en idé om att göra statistik om bröllopsgästerna tex x % är gifta, x % är från Stockholm, x % har barn osv. Lite kul!

• avtryck

Eriane: Inte meningen att stressa upp dig
    Jag har inte heller fått min klänning än så jag förstår vad du menar med det!
    När det gäller festprogrammet och gästbeskrivningarna skippar vi nästan helt att tala om vad gästerna jobbar med eller hur många barn de har - försöker mer hitta intressen och samtalsämnen, roliga händelser och så.
    Vet du vad du ska ha för slags blommor i buketten? Vi är lite inne på klassikern röda rosor. Jag älskar pioner också! Men det verkar rätt dyrt...

• avtryck

Älskar Fields of Gold. Hade inte hört versionen av Eva Cassidy innan men hon har underbar röst! 

Vi ska ha "Anyone else but you" Moldy peaches och "Something changed" Pulp. Min sambo har valt den första och jag den andra. Gillar verkligen texten till Pulp-låten. 

• avtryck

Vi har skrivit en eller ett par roliga saker om varje gäst, ofta inte relaterat till jobb utan mer intressen etc. Sedan har vi skrivit om de tex är tillsammans eller gift med nr x eller om de har någon relation till någon annan på festen tex nn har bott med nr x och x. Tanken är precis som fialottaoälsklingen skrev att det ska bli samtal kring gästbeskrivningarna.

• avtryck

Jag provade min klänning i går! Men den behöver sys in lite innan den får följa med mig hem. M2B har köpt mörkgrå kostym och väst som också ska sys om lite. 

Solisten har hoppat av - gah! Så nu letar vi ny för fullt! 

Annars går nog det mesta enligt planerna. Känns spännande!

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.