• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • 100703 M och B

Kom på en gammal favoritsång imorse, som kanske till och med skulle passa till vigseln..

Ben Harper - Forever

• mariaandersson4

Hej på er!
    jag ska också gift mig 3/7-10 =)
    jag får lite panik när jag läser hur långt en del av er ha kommit..
    Har ni några tips på vad man kan ha som en enkel förrät?
    Huvudrätten är en buffé med kyckling, fläskfile och lax.

Något med melon?

• sigma

Välkommen Maria!

Det absolut godaste till melon är lufttorkad skinka, tycker jag. Man kan göra som en toast med en skiva getost och sedan melon och skinka uppepå; sedan ringlar man en aning honung över det hela och strör över lite pinjenötter. Gott! =)

Nu ska vi äntligen få iväg våra inbjudningar! De blev så fina =) Och idag är ringen betald och kommer nästa vecka- YESS!!! Vitguld med sju briljantslipade diamanter, kolla gärna in den i mitt galleri!

Är det någon mer än jag som börjar känna av lite fjärilar i magen?

• mariaandersson4

Sigma
    Vilken fin ring!

Humm.. har du något annat förslag? jag är gravid och ska undvika mjukostar och torkade saker ;)

• sigma

Maria- Mjukostar? Är det inte opastöriserade ostar man ska undvika? Det finns mängder av partöriserade getostar =) Bland annat alla svenska varianter. Men om du kan tänka dig att gå ifrån melonen, så.. Kall avocadosoppa? Matcheesecake? Fräsch sallad?

• Eriane

Oh jag, jag, jag! *viftar med handen* Vi gifter oss också då. Har sjukt mycket kvar att planera. En hel del som igentligen borde vara klart. Men å andra sidan är mycket klart som inte hade behövt vara det än. Det svåraste vi har kvar (vad jag tycker) Är program för vigseln och festen och att planera maten, vi tänkte laga buffé själva.

Har en massa klart också. T ex. Kyrka, lokal, präst. Brudklänning och tärnklänning är inhandlade. Bestmans klädsel är också klart.

Hoppas jag får lite tips när jag surfar runt här på det jag har kvar

• mariaandersson4

Sigam
    Jo, du har rätt ;) tack så mycket.

• FiaLottaoälsklingen

har provätiti menyn nu, mkt god! nu ska vi bara försöka bestämma vilken förrätt och vilken sorts potatis till huvudrätten.

fotografen är också bokad och han verkar vara riktigt bra!

känns som det rullar på lite iaf

• aikidoaasa

Halloj allihopa!

Idag fick vi äntlingen iväg alla inbjudningar! (förutom två, men de kommer iväg innan veckan är slut då det är lite si och så med deras adresser.)

Tänk er: på torsdag är det 100 dagar kvar till vår stora dag!

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.