• aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

Vår förra tråd stängdes så nu är det dags för en tredje tråd!

Med nu idag exakt 4 månader kvar till vår stora dag så finns det säkert en hel del saker att tänka på, göra eller bara att fundera över.

Hur går det för er alla?

De som hängt med i de tidigare trådarna är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa
    Mrs Opp
    happytoaster
    FiaLottaoälsklingen
    sigma

Det finns säkert fler där ute som kommer att gifta sig denna underbara dag. Välkomna in och prata med oss här!

• Svar på tråden 3/7 2010 del 3.
  • aikidoaasa

100703 M och B skrev 2010-04-17 18:03:48 följande:

Och idag köpte jag min klänning!! Oj! :D
    Vad är det för klänning? Var klännignen klar eller är det en som du fick beställa från affären?
  • FiaLottaoälsklingen

våra ringar har kommit!!! måste få med mig sambon och hämta dem någon dag =)

har ganska mycket klart men tårtan är ännu ett bekymmer, vi blev lite snåla och vill inte lägga 34 kr/bit utan letar alternativ.
    sambon ska fixa musik till festen men har nu börjat vårbruka så det känns som han glömmer dte.... :(

men men, det börjar närma sig!!!

• Eriane

Själv pysslar jag med musiken. Har hittat en brudvals

men sen såg blivande maken och jag på ett klipp på youtube när dom gjorde uppträndande i valsen. Kollade på fler så nu har vi bestämt att det vill vi också göra

Det tar lite tid innan själva showen kommer igång.

Såg även ett annat klipp där dom dansade sig in i kyrkan, funderade på att ha en variant av det till oss med eftersom kyrkan är så liten, ca 7-8 meter fram till altaret, Den är längre ut åt sidorna än den är in mot altaret så tänkte en variant där Karn och best man står framme vid altaret och väntar...Musiken börjar men jag kommer inte. Brudgummen och bestman börjar dansa runt salen för att leta när dom kommit till dörrarna men står på sidorna (om ni förstår så dom inte syns utifrån). Så kommer Vi in och dansar oss fram till altaret väl där upptäcker jag att...karn är ju inte där. Vänder mig om ser honom Nu dansar tärnan och jag ner mot brudgum och bestman vid dörrarna möter upp dom sen går vi i prossession upp till altaret igen i tid till att musiken tystnar.

Vad tycker ni? Låter det bra?

• 100703 M och B

Jag klev in på Lillys brud och fest (www.lilly.nu) och provade ett gäng klänningar men det blev modellen som heter 08 3113. Den har jag kikat på redan från början :)
    Den fanns inne i min storlek, den ska förstås lämnas till sömmerska för jag vill inte ha släp, den är lite lång plus att axelbanden måste kortas.

aikidoaasa skrev 2010-04-18 01:22:09 följande:
    Vad är det för klänning? Var klännignen klar eller är det en som du fick beställa från affären?
  • aikidoaasa

Den är jätte fin 100703 M och B!

Vi har bokat ett sista möte för att prata foto om några veckor.

Min klänning har kommit och jag ska om ett tag åka dit för att se om den eventuellt behöver sys om. Jag blev så glad igår när de ringde.

Nu ska jag bara boka så att vi kan komma till restaurangen och provsmaka vår meny.

• 100703 M och B

Vi måste (pust usch fy stackars oss  ) boka tid hos konditoriet för att åka och provsmaka bröllopstårtor!

Vi skulle träffat fotografen i söndags men jag låg i sängen med migrän eller nåt, så det blir på lördag istället. Hoppas på fint väder så vi kan kila runt till de olika ställena vi tänkt att bilderna ska tas på och kanske ta några fina före-bilder.

At last my love has come along
  • aikidoaasa
    100703 M och B skrev 2010-04-22 08:24:49 följande:
    Vi måste (pust usch fy stackars oss  ) boka tid hos konditoriet för att åka och provsmaka bröllopstårtor!

Det var verkligen en av våra favorit sysslor som vi hade att göra. Fast vi fick "bara" smaka tårtfyllningarna men det räckte och blev över för oss! Vi var helt proppmätta efterår och då hade vi inte orkat äta upp allt.

• sigma

Vad kul att era ringar har kommit! Men var är bilderna?! Jag provar också min så fort jag får chansen (läs: när jag är ensam hemma =) eller håller den under en lampa och vrider på den och tittar på diamanterna som gnistrar... Hur nördig är inte jag?

Här börjar det mesta falla på plats nu, grubblar för tillfället över festhäftena- vad ska man ha i dem om man vägrar barncitat och "roliga fakta" och tänkte skippa allsång?

• aikidoaasa

sigma, det är bara er fantasi som sätter gränserna!

Vi har bland annat med: bröllopsbingo, kända ord om kärlek och "dirty mind" -> frågesports spel där "vad tänker jag på" ledtrådarna är aningen snuskiga som exempelvis denna:

Vad är jag?

(Havet)
    * Jag är väldigt våt.
    * Jag luktar fisk.
    * Män gillar att kasta sig i mig.

Vi lånade dem från ett fånigt spel som vi köpte när vi var i england. De bästa översatte vi till svenska och har börjat sätta in i festhäftena.

Ringen är inte alls säker i lådan. Den har öppnats och tittats på ett antal gånger redan. Men jag har varit duktig och sett till att inte sätta den på fringret efter att jag provade den i affären när jag hämtade den! *känner sig så stolt över att jag har kunnat hålla sig borta från den "synden".*

Nu har vi bokat in vår provsmakning också. Det är verkligen inte så mycket kvar att göra förutom sådana där sista planeringar som inte kan göras ännu. (som bordsplaceringen...)

• mariaandersson4

Gör detta om ni får chansen!

Vi åkte ut till en stuga mitt i skogen med vårt toastmasterpar. Där satt vi och planerade festen. Det tog bara ett par timmar att planera när inget annat störde. Så skönt. Nu har jag lämnat över hela ansvaret för festen till dom. Och dom va Lättade att de "bara" skulle planera festen ;)

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.