Inlägg från: Eriane |Visa alla inlägg
  • Eriane

3/7 2010 del 3.

Oh jag, jag, jag! *viftar med handen* Vi gifter oss också då. Har sjukt mycket kvar att planera. En hel del som igentligen borde vara klart. Men å andra sidan är mycket klart som inte hade behövt vara det än. Det svåraste vi har kvar (vad jag tycker) Är program för vigseln och festen och att planera maten, vi tänkte laga buffé själva.

Har en massa klart också. T ex. Kyrka, lokal, präst. Brudklänning och tärnklänning är inhandlade. Bestmans klädsel är också klart.

Hoppas jag får lite tips när jag surfar runt här på det jag har kvar

• Eriane

Själv pysslar jag med musiken. Har hittat en brudvals

men sen såg blivande maken och jag på ett klipp på youtube när dom gjorde uppträndande i valsen. Kollade på fler så nu har vi bestämt att det vill vi också göra

Det tar lite tid innan själva showen kommer igång.

Såg även ett annat klipp där dom dansade sig in i kyrkan, funderade på att ha en variant av det till oss med eftersom kyrkan är så liten, ca 7-8 meter fram till altaret, Den är längre ut åt sidorna än den är in mot altaret så tänkte en variant där Karn och best man står framme vid altaret och väntar...Musiken börjar men jag kommer inte. Brudgummen och bestman börjar dansa runt salen för att leta när dom kommit till dörrarna men står på sidorna (om ni förstår så dom inte syns utifrån). Så kommer Vi in och dansar oss fram till altaret väl där upptäcker jag att...karn är ju inte där. Vänder mig om ser honom Nu dansar tärnan och jag ner mot brudgum och bestman vid dörrarna möter upp dom sen går vi i prossession upp till altaret igen i tid till att musiken tystnar.

Vad tycker ni? Låter det bra?

• Eriane

avtryck: säg inte så...*känner tidspressen*

Hehe vi är helt klara med planeringen så det känns skönt  problemet är att vi har massor kvar som ska betalas innan. Och bara två månadadslöner som ska betala alltihop. Inte så mycket kvar iofs i rena pengar ca 10000 utöver maten som vi ska betala så mycket vi kan på resten lånar min bror och hans fru oss och vi betalar igen det månaden efter...Är så glad att vi har en bra inkomst nu när det blev sån panik med bröllopet. Vi bestämde oss i slutet på februari att gifta oss

Planera bröllop och lägga upp budgeten på 4 månader där lönerna för dom månaderna ska betala kalaset är tufft. Inte rent praktiskt men mentalt...Jobbigt att hålla på och små fjutta med betalningarna.

Nu hoppas jag min klänning kommer i slutet på månaden här När jag har den hos mig tror jag det kommer kännas bättre och inte lika stressigt.

Sen är det ju det här med festhäftena, eftersom vår toastmaster inte kan få rumpan ur stolen och göra dom delarna som är mer på hans ansvar (över huvud taget inte bara vad gäller programmet) så verkar det som att vi får organisera och fixa själva så behöver verkligen idéer nu. Ska försöka jobba lite på gästbeskrivningar men vill ju helst att det ska vara lite kul inte bara information som X jobbar med detta och har si eller så många barn...

För att svara på avtrycks fråga...Jag vill ha en tropisk långt hängande bukett, inte för prydlig utan ordnat kaos. Det var meningen att mamma skulle binda den men nu sa hon för någon vecka sen att hon inte tror hon klarar så långt häng Nu vet jag inte om jag ska ändra hur buketten ska se ut eller om jag ska hitta en florist som gör den åt mig :-/ Är inte lika brydd med blommorna som med andra saker kan i värsta fall tänka mig att vara utan helt

• Eriane

Fick medelande om att min klänning kommit, hoppas den är efter min beställning Ska åka och prova på Tisdag

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.