• sigma

3/7 2010 del 3.

Shit, bara fyra månader kvar!! =) Vad fort det går...

Vi har haft fullt upp med annat ett tag nu, men ska börja ta tag i planeringen igen den här veckan. Det är en del kvar, men de viktigaste grejerna är fixade;

Kyrka och vigselförrättare
    Festlokal
    Boende för oss själva och gästerna
    Fotograf
    Brudklänning
    Brudskor
    Tårta
    Material till inbjudningarna (ska sätta ihop och förhoppningsvis skicka dem i helgen)
    Kostym till mannen utsedd men inte köpt
    Tärnor och marskalkar
    Har börjat spåna på festhäftet
    Hår och makeup

• sigma

Välkommen Maria!

Det absolut godaste till melon är lufttorkad skinka, tycker jag. Man kan göra som en toast med en skiva getost och sedan melon och skinka uppepå; sedan ringlar man en aning honung över det hela och strör över lite pinjenötter. Gott! =)

Nu ska vi äntligen få iväg våra inbjudningar! De blev så fina =) Och idag är ringen betald och kommer nästa vecka- YESS!!! Vitguld med sju briljantslipade diamanter, kolla gärna in den i mitt galleri!

Är det någon mer än jag som börjar känna av lite fjärilar i magen?

• sigma

Maria- Mjukostar? Är det inte opastöriserade ostar man ska undvika? Det finns mängder av partöriserade getostar =) Bland annat alla svenska varianter. Men om du kan tänka dig att gå ifrån melonen, så.. Kall avocadosoppa? Matcheesecake? Fräsch sallad?

• sigma

Vad kul att era ringar har kommit! Men var är bilderna?! Jag provar också min så fort jag får chansen (läs: när jag är ensam hemma =) eller håller den under en lampa och vrider på den och tittar på diamanterna som gnistrar... Hur nördig är inte jag?

Här börjar det mesta falla på plats nu, grubblar för tillfället över festhäftena- vad ska man ha i dem om man vägrar barncitat och "roliga fakta" och tänkte skippa allsång?

• sigma

mariaandersson4 skrev 2010-05-06 09:04:28 följande:
    tack så mycket! Jag försöker att knoppa ihop något såndant men de går inte så himla bra inte. Vet ni någon bra sida där yrken beskrivs med andra ord?! Som... Mammaledig = Prinsesskötare.

Det fins en jättebra tråd med sådana "synonymer" här på BT, sök i trådarna så hittar du den nog =) Prinsesskötare var ju helt underbart!

• sigma

Vi 3 skrev 2010-05-10 08:38:57 följande:
      Nej tyvärr. Jag har beställt min ifrån brudmix.se  . Ska ringa idag och se hur det går.. Klart nervös då det verkar vara en del som har problem med att få klänningarna i tid...

Är det så? Jag har beställt mina tärnklänningar därifrån och de har gått lite över den utlovade tiden, hade tänkt ringa henne imorgon och kolla läget... Shit vad nervös jag blir nu, tänk om de inte kommer i tid! Det är ju fyra tjejer som ska prova, om det sen behövs ändringar- Gaah!

• sigma

Vi 3- håller tummarna för dig på söndag då! Min egen klänning hänger ju iaf i tryggt förvar här hemma sedan februari, vet inte vad jag skulle ta mig till om det var den som var försenad =/

• sigma

minimis skrev 2010-05-27 10:22:06 följande:
      Jag har sååå mycket kvar att fixa! Vet inte ens allt, men menyn ska gås igenom etc. Bland mycket annat!Tar som sagt gärna emot tips på vad jag kan göra nu, är helt låst!

Festprogram? Vigselprogram? Bordsplacering, placeringskort och stor skylt med placeringen? Det är iaf vad jag borde göra den här veckan =)

Ska träffa vigselförrättaren på måndag!

• sigma

Vi 3- hur har det gått med klänningen? Jag mailade Ewa i måndags och fick veta att min order kommit bort!! Så fyra tärnklänningar, fyra slipsar och fyra näsdukar har alltså bara mystiskt försvunnit =(  De ska typ börja om nu och hon säger att de ska komma minst två veckor innan bröllopet, men det här känns INTE bra- så nu blir det väl att leta alternativ, precis när man trodde det var klart =(

• sigma

Vi 3 skrev 2010-06-03 08:17:27 följande:
    1 månad kvar. Och ingen klänning än. Panik? Ja lite..

J***a Brudmix! Jag känner med dig! Har avbeställt det jag beställt därifrån och löser  det på annat sätt, vad skönt det kändes att få skicka ett syrligt mail och tala om vad jag tycker om den där människan =) Men jag håller tummarna för din klänning!!

• sigma

Kan ni fatta att det är exakt en månad kvar idag?!

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.