Inlägg från: aikidoaasa |Visa alla inlägg
  • aikidoaasa

3/7 2010 del 3.

95 dagar kvar... eller om man hellre vill du hellre 3 månader och 3 dagar.

Jag och sambon håller på och övar in valsen för fullt just nu.
    Jag tror dessutom att vi hittat vår låt. Valet ligger mellan Enyas - Carribean Blue och Metallica - Nothing else matters. Båda känns så bra så det är kul.

Någon annan som håller på med något kul planerande? .-)

• aikidoaasa

Hur går det för er tjejer och killar?

Det är så lite snack i den här tråden så jag börjar bli orolig.

Idag fick vi hem vigselintyget från skattemyndigheten. Det känns så kul även med alla de här "små" sakerna som händer med jämna mellanrum. Varje ny grej som blir fixat får bara den mysiga känslan att växa och bli större.

Tänk er: 87 dagar kvar. Tiden bara flyter fram. Snart är det vår dag...

• aikidoaasa

Vad kul Lillaria.

Jag väntar även på att få hämta min vigselring hos guldsmeden. Det är en alliansring från Engelbert med varannan vit brilljant och varannan blå brilljant. Det känns så perfekt för mig.

Vi hade dessutom ett möte idag med världens underbaraste florist som jag fick nys om via det här forumet. Jag vet hur policyn är här så jag säger inte namnet, men om någon är intresserad så lägg in en förfrågan.
    Hon arbetar här ute i Haninge men har hela sth som arbets område.

Nu är det endast mina och brudgummens skor och underkläder kvar att fixa. (allt annat är köpt, bokat eller bestält)

• aikidoaasa

Jag hämtade min vigselring idag! Den är så perfekt som den bara kan vara och jag är så glad!
    Jag har öppnat asken minst tio gånger redan under den senaste timmen. Längtar tills att jag verkligen får ha den på fingret.
    Dagen blev hundra gånger bättre nu efter att jag hämtade den.
  • aikidoaasa

Det låter som att det är full fart som gäller för dig 100703 M och B.

Idag ska jag ta ut min mamma och blivande svärmor på en klänningshunt för deras räkning. Förhoppningsvis avslutas allt med en trevig middag på någon restaurang och med att de har hittat sina klänningar som de vill ha.

• aikidoaasa

100703 M och B skrev 2010-04-17 18:03:48 följande:

Och idag köpte jag min klänning!! Oj! :D
    Vad är det för klänning? Var klännignen klar eller är det en som du fick beställa från affären?
  • aikidoaasa

Den är jätte fin 100703 M och B!

Vi har bokat ett sista möte för att prata foto om några veckor.

Min klänning har kommit och jag ska om ett tag åka dit för att se om den eventuellt behöver sys om. Jag blev så glad igår när de ringde.

Nu ska jag bara boka så att vi kan komma till restaurangen och provsmaka vår meny.

• aikidoaasa
    100703 M och B skrev 2010-04-22 08:24:49 följande:
    Vi måste (pust usch fy stackars oss  ) boka tid hos konditoriet för att åka och provsmaka bröllopstårtor!

Det var verkligen en av våra favorit sysslor som vi hade att göra. Fast vi fick "bara" smaka tårtfyllningarna men det räckte och blev över för oss! Vi var helt proppmätta efterår och då hade vi inte orkat äta upp allt.

• aikidoaasa

sigma, det är bara er fantasi som sätter gränserna!

Vi har bland annat med: bröllopsbingo, kända ord om kärlek och "dirty mind" -> frågesports spel där "vad tänker jag på" ledtrådarna är aningen snuskiga som exempelvis denna:

Vad är jag?

(Havet)
    * Jag är väldigt våt.
    * Jag luktar fisk.
    * Män gillar att kasta sig i mig.

Vi lånade dem från ett fånigt spel som vi köpte när vi var i england. De bästa översatte vi till svenska och har börjat sätta in i festhäftena.

Ringen är inte alls säker i lådan. Den har öppnats och tittats på ett antal gånger redan. Men jag har varit duktig och sett till att inte sätta den på fringret efter att jag provade den i affären när jag hämtade den! *känner sig så stolt över att jag har kunnat hålla sig borta från den "synden".*

Nu har vi bokat in vår provsmakning också. Det är verkligen inte så mycket kvar att göra förutom sådana där sista planeringar som inte kan göras ännu. (som bordsplaceringen...)

• aikidoaasa
    LyckligTjej skrev 2010-04-29 20:43:50 följande:
    Måste bara få jubla lite Min klänning har kommit och den är helt underbar!!!!!Åååååå va jag längtas tills man får ha den på mig och visa upp den för alla!Och på söndag ska vi hämta våra ringa... Det börja kännas nu
    Själv längtar jag till att min klänning kommer. Den är hos affären iaf, men tar den inte där ifrån förräns vi ska träffa sömerskan som eventuellt ska göra justeringar. (då hinner jag kanske gå ner ett kilo till!)

Därmot är ringen redan hemma och väntar i sin aldeless för stora ask. (fick den största asken som fanns känns det som till min lilla ring. )

• aikidoaasa

Lycka till med valsträningen.

Vi gick en kurs som slutade för tre veckor sedan... inte en enda gång har vi dansat efter det. Nu är jag rädd för att sambon glömt bort allt igen... *suck!*

• aikidoaasa

Vi kör med traditionella röda rosor, men i droppform och en del röda kvistrosor i för att ge intrycket av att det är en liten och nätt bukett.

brugummen och marskalkarna ska ha röda rosor i sina corsage.

Vi kommer att vara så fina!

• aikidoaasa

Igår köpte jag mina snygga underkläder som jag ska ha under min klänning. De är så sygga! Nu är det bara att prova klänningen och göra eventuella justeringar kvar att göra.

55 dagar kvar!

• aikidoaasa
    100703 M och B skrev 2010-05-09 11:00:46 följande:
    Själv har jag börjat oroa mig för klänningen jag köpt, har inte hämtat ut den än för den ska ju direkt till sömmerskan för ändringar (axelband kortas, släp tas bort).. Jag har ju liksom börjat gå ner i vikt såhär lagom inför sommaren och storleken jag valde på klänning satt verkligen _perfekt_.. Sådär så snörningen i ryggen inte gick att snöra åt mer för den satt så perfekt. Så nu när det börjar rasa kilon blir jag skraj för att jag kanske kan komma att behöva en storlek mindre?! Vad gör jag då då? Eller ska jag lita på att sömmerskan kan fixa det?
    Oftast kan man minska utan att det blir problem. Så jag tror inte att du behöver oroa dig.

Du får visa din klänning sedan.

• aikidoaasa

Idag bär det är 49 dagar kvar ska vi provsmaka menyn ute på restaurangen. Hoppas att den smakar minst lika gott som den låter när man läser upp den.

Sedan på tisdag skall jag äntligen få testa MIN klänning och även ha med sömmerskan som eventuellt ska göra justeringar på den. Så som jag har längtat!!!

• aikidoaasa
    100703 M och B skrev 2010-05-16 17:19:36 följande:
    Har just kommit hem från att ha träffat vigselförrättaren, hon var supermysig och jätterar! Har för övrigt hittat en jättefin liten dikt som jag ska maila till henne nu på en gång, min sambo fick (precis som jag) tårar i ögonen när han läste den. Den är med andra ord helt rätt för oss! 
    Vov!

Själva vet vi inte vilken präst ännu som blir vår präst. Vi skulle också vilja träffa vår för ett vigsel samtal.

• aikidoaasa

!!!

Igår fick jag äntligen prova min klänning som kommit till butiken. Den var helt underbar och behövde endast lite justeringar. Den är verkligen så fin som jag ville ha den!

Nu går jag och längtar till att jag får testa den igen och sedan ta med mig den hem.

• aikidoaasa

Ohh... på måndag är det sista dag för de inbjudna att svara på inbjudan. Men det är fortfarande ett stort antal som inte svarat om de kommer eller inte. Släktingarna vet vi ändå att de kommer även om de inte kan. Men det kan ändå vara skönt att höra dem säga ja/nej och om de ska med i bussen och/eller om de har några allergier etc. (Vissa kommer vi ihåg men andra minns vi inte) Därför vill vi att de ringer.

Annars får vi ringa runt på tisdag till de som inte svarat.

1 månad... 1 vecka och 4 dagar kvar.

• aikidoaasa

Ja... skoingåendet borde man kanske börja med så smått ny ja... men det känns lite fårnigt att gå omkring med dem inomhus.

• aikidoaasa

Vi hade vår deadline i måndags... 8 pat är fortfarande kvar att ringa och kolla om de kommer eller ej... fattar inte att det ska vara så svårt att svara på en ynka inbjudan... *suck!*

Svar på tråden 3/7 2010 del 3.