• han och jag

Tips på "kallare" bröllopsresa?

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha tips på "kallare" bröllopsresa eftersom vi inte gillar när det är alltför varmt (vanlig Sverige-värme går bra). Resan kommer att vara mot slutet av juni.

Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Tips på "kallare" bröllopsresa?
  • Cantaton

Ishotellet i Jukkasjärvi, kanske!? Fast det kanske inte finns i slutet av juni, förstås...

Någon mysig herrgård i Sverige? Eller VILL ni åka utomlands?

• Lina o Peter

Vi ska åka till Azorerna, min sambo gillar inte heller när det är för varmt, medan jag skulle kunna ligga och steka hela dagen. Men Azorerna är inte sååå varmt, otroligt vackert, rätt billigt och mycket att se och uppleva. I juni är det ca 22 grader varmt, och nästan lika varmt i vattnet pga av Golfströmmen. Kika in här för mer info, hoppas ni hittar er drömresa!

www.solresor.se/en/resa-till/Portugal/Azorerna/&direction=?sc_pkw=google&cmpcid=21&cmpcid=126&zanpid=1346745943696870400

• CeKe

Alperna! Är ju typ lika varmt som i Sve på somrarna och det är gudomligt fint att vandra där sommartid! En personlig favorit att vandra i är Zermatt...

Åka inlandsbanan är inte heller dumt

• Sebastiána

Själv har jag gärna velat åka just till Kanada eller Skottland eller varför inte Irland. Väldigt mycket vackert!

• Superstarfia

Svalbard... :)

En Norsk ögrupp i arktis.. Den största ön och den man brukar åka till är Spetsbergen.. fantastiskt vackert. Har varit där både sommar och vinter och åker gärna tillbaka igen.. :)

• xericax

Island

Inte helt fel att mysa i någon varm källa på sin bröllopsresa. Deras ekonomi är ju ganska ostabil nu, men det borde ju vara billigare att resa dit då...

• liro2010

vi ska åka till skottland, min sambo tycker inte heller om allt för varmt väder...

• Superstarfia
    xericax skrev 2010-03-05 08:58:00 följande:
    Island Inte helt fel att mysa i någon varm källa på sin bröllopsresa. Deras ekonomi är ju ganska ostabil nu, men det borde ju vara billigare att resa dit då...
    Tyvär så har allt på island blivit mycke dyrare pga finanskrisen..
Svar på tråden Tips på "kallare" bröllopsresa?