• han och jag

Tips på "kallare" bröllopsresa?

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha tips på "kallare" bröllopsresa eftersom vi inte gillar när det är alltför varmt (vanlig Sverige-värme går bra). Resan kommer att vara mot slutet av juni.

Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Tips på "kallare" bröllopsresa?
  • Kattpoet

Vad sägs om att utforska höga kusten och norrland?

• han och jag

Ja, det skulle faktiskt vara riktigt fint att få uppleva vid tillfälle!

Kattpoet skrev 2010-03-05 12:51:42 följande:
    Vad sägs om att utforska höga kusten och norrland?
  • Lapinette

Förutom alla bra tips som du redan har fått här så kan jag nog tillägga:

- norra Sverige/Norge, har själv tittat på semester Kiruna - Abisko - Bodö - Moskenes - Rikgränsen. Fast vi gillar att vandra så stopp i Abisko och Riksgränsen skulle ha innefattat en del vandring.

- Kanada har du fått tips om och där kan jag lägga till Nova Scotia (region på östkusten). Kanske då även göra ett stopp i Montreal och Quebec?

- Riga ska vara en vacker stad och ha en vacker strand Jurmala. Ska själv dit i augusti.

- Irland ska vara jättevackert (vill själv dit)

• Lapinette

Kom på några till:

- Bretagne i Frankrike ska vara underbart vackert med sin klippor

- Bila i södra England ända ut till "spetsen".

• maj2010

Åk till Island! Mycket att se och göra, fantastisk natur. Reykjavik är en härlig stad med bra uteliv. Och missa för all del inte att ta en tur till Vestmannaöarna. En av de vackraste platserna jag har sett!

Nu lär det ju vara hyfsat överkomliga priser på Island också, i krisens spår...

• Skimmra

Hej,

Vet inte om någon har tipsat om Longjerbyen på Svalbard? Svalbard är en ö-grupp som tillhör Norge men ligger ganska så nära nordpoolen vilket gör att man under sommaren har sol dygnet runt och naturen är FANTASTISK! Har ni tur så får ni se isbjörn och fjällräv och valross och val medan ni är där. Men kanske anses för kallt eftersom medeltemperaturen juni/juli nog ligger runt 5 plusgrader

• Sonja68

Som Lapinette skrev, Riga är jättefint.
    Tallin också.
    Och räds ni inte mygg och vill uppleva midnattsol, då är ni välkomna upp till Norrbotten!

• Sonja68

Och kryssning till St. Petersburg.
    St. Petersburg är en jätteromantisk stad

• Kattpoet

Min familj bor i Umeå, det väldigt vackert undersommaren och jag älskar att ta den långa vägen hem, följa kusten och ta av stickare inåt landet, det är riktigt vackert.

Sen kan man ju ta sig till Thailändska paviljongen, ser lite skumt ut med en bit thailand i norra sverige.

• xericax
    Superstarfia skrev 2010-03-05 09:15:13 följande:
    Tyvär så har allt på island blivit mycke dyrare pga finanskrisen..
    ja, deras inflation har nog gjort att priserna har stigit på Island. Men för oss som inte är bosatta på Island så är det nog ändå billigare nu än före finanskrisen eftersom de höjda priserna kompenseras med den förmånliga växelkursen.
  • han och jag

Tack alla för många fina tips!

Svar på tråden Tips på "kallare" bröllopsresa?