• han och jag

Tips på "kallare" bröllopsresa?

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha tips på "kallare" bröllopsresa eftersom vi inte gillar när det är alltför varmt (vanlig Sverige-värme går bra). Resan kommer att vara mot slutet av juni.

Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Tips på "kallare" bröllopsresa?
  • han och jag

Åh, tack så jättemycket för alla tips!

• han och jag

Ah, detta låter ju jätteintressant! Ska genast titta upp! Tack!

Lina o Peter skrev 2010-03-05 08:30:48 följande:

Vi ska åka till Azorerna, min sambo gillar inte heller när det är för varmt, medan jag skulle kunna ligga och steka hela dagen. Men Azorerna är inte sååå varmt, otroligt vackert, rätt billigt och mycket att se och uppleva. I juni är det ca 22 grader varmt, och nästan lika varmt i vattnet pga av Golfströmmen. Kika in här för mer info, hoppas ni hittar er drömresa! www.solresor.se/en/resa-till/Portugal/Azorern.../&direction=?sc_pkw=google& cmpcid=21&cmpcid=126&zanpid=1346745 943696870400
  • han och jag

Jag gillar förslagen!

Sebastiána skrev 2010-03-05 08:41:59 följande:
    Själv har jag gärna velat åka just till Kanada eller Skottland eller varför inte Irland. Väldigt mycket vackert!
  • Mimsa

Vi ska själva åka till Österrike, kan iofs vara rätt varmt där också men beror nog lite på var man åker. Underbar natur iaf! :)

• Kattpoet

Skottland! Hyr en bil och åk runt i Skottland, det är otroligt vackert om man aktar sig för tursitbutikerna.

Edinburgh är underbart, man får leka bergsget för alla trappor, jag lovar er ni kommer bli förvånande av mängden trappor i gamla delen av Edinburgh.

JAg gillar St Andrews, det är mer än golf, Perth och Dundee är trevlig.

Gillar ni köksprylar och sådant är ett besök på Lakeland i Perth perfekt.

• Plutten2010

Kap Verde kan ju vara rätt häftigt också. De ligger på ca 24 grader i juni.

• Sonja68

Nordnorge, Norkap, Alta - där är fantastiskt vackert!!!
    Hurtiruten, dyr iofs men en upplevelse säger de.

• Dejli

Hurtigruten? Ska vara fantastiskt vackert, och jag ser att fler här ovan är inne på samma spår :P Det är en dröm jag har, men jag min sambo är mer för tropiska öar :P

• passionsblomman

Det är väl mycket fråga om vad mn gillar att göra? Jag vet ett par som drog till Florida och gjorde Disneyland och allt det där på sin resa...

Jjag och min sambo skulle uppsakatta resor som inbegriper god mat, gamla fina slott eller whiskeyprovningsturer. Bo på ngt slott i Frankrike eller Italien och få vara med på matlagningskurs -som Mark Levengood gjorde i ngt reseprogram, Eller isand och turridning och varma källor.

Jag skulle uppskatta länder med vackra trädgårdar och sambon länder med gamla historiska monument.

Vad vill ni göra på er resa? Så lite som möjligt? Så mycket som möjligt? Shoppa? Äta?

Svar på tråden Tips på "kallare" bröllopsresa?