Kostnads fundering på bukett.
Jag har funderat en del på vad för bukett som jag vill ha. Det jag nu undrar över är vad ni tror att priset kommer att ligga på ett ungefär så att jag vet sedan när jag går till de olika floristerna.
Det jag funderar på är:
En bukett som är handbunden med stjälkar kvar. (Tycker inte att det ser ok ut med ett handtag i plast. ) Den får gärna vara åt "vattenfall" varianten, men jag vill inte ha den så stor då jag har små händer och inte vill behöva hålla den med båda händer hela tiden.
Jag vill ha mörkröda rosor och kanske någon annan mörkröd blomma. Kanske lite vitt i, men inte brudslöja då jag inte är förtjust i den. Gröna blad är ok så länge det inte blir för mycket.
Jag vill gärna att den ska ha ett petrol färgat band knutet runt stjälkarna, kanske med lite fall av det bandet som hänger ned fint. (Bandet behöver inte falla om det är svårt att knyta på det sättet.)
På det här sättet får jag inte alla våra tema färger i buketten ich jag hoppas på att det blir fint.
Nu vet jag inte om det skulle kunna gå att genomföra då jag inte har någon florist utbildning och vet vad som är möjligt eller inte.
Vad tror ni? Skulle denna bukett funka? Var tror ni att snittpriset skulle gå på denna?