Inlägg från: Malin och Joel |Visa alla inlägg
  • Malin och Joel

Vad kostar en bukett med rosor?

Jag funderar på hur jag vill ha min bukett och tror jag har fastnat för en liten rund bukett med röda rosor (säg 10-15 st) och lite brudslöja. Vad tror ni en sån kan kosta?

• Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?
  • Malin och Joel

Ida F skrev 2010-03-07 12:27:25 följande:

Jag har också tittat på en sån bukett som du beskriver. Såg ett prisexempel på en bukett som hade 17 röda rosor och lite brudslöja. Den kostade 1500:- (!) Dyrt tycker jag.
    Ja det var det verkligen! Jag vill inte lägga mer än 500 på min bukett, eg. inte ens så mkt. För mig är inte blommorna så viktiga, det är mest att det hör till... men jag har två florister i bröllopsföljet så om vi köper blommorna löst kanske vi kommer undan lite billigare
  • Malin och Joel
    Cherrygirl skrev 2010-03-07 12:31:33 följande:
    Jag ska också ha sån bukett som du talar om, bara röda rosor och så lite såna där långa gröna blad som är nedvikta i buketten.Jag funderar starkt på att köpa mina rosor i lösvikt och sedan göra en bukett själv sen. Då jag absolut inte ska konservera buketten eller något så känns det ovärt att lägga 1500kr på någon som man använder i en timma.Är man lite händig så kan det ju inte vara svårt att göra en så "lätt" bukett, för det måste ju ändå vara en av de lättaste att göra.
    Jo men precis... jag ska inte heller spara min bukett, den ska bara vara en snygg detalj under vigseln och fotograferingen.
Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?