• Malin och Joel

Vad kostar en bukett med rosor?

Jag funderar på hur jag vill ha min bukett och tror jag har fastnat för en liten rund bukett med röda rosor (säg 10-15 st) och lite brudslöja. Vad tror ni en sån kan kosta?

• Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?
  • Ida F

Jag har också tittat på en sån bukett som du beskriver. Såg ett prisexempel på en bukett som hade 17 röda rosor och lite brudslöja. Den kostade 1500:- (!) Dyrt tycker jag.

• Malin och Joel

Ida F skrev 2010-03-07 12:27:25 följande:

Jag har också tittat på en sån bukett som du beskriver. Såg ett prisexempel på en bukett som hade 17 röda rosor och lite brudslöja. Den kostade 1500:- (!) Dyrt tycker jag.
    Ja det var det verkligen! Jag vill inte lägga mer än 500 på min bukett, eg. inte ens så mkt. För mig är inte blommorna så viktiga, det är mest att det hör till... men jag har två florister i bröllopsföljet så om vi köper blommorna löst kanske vi kommer undan lite billigare
  • Cherrygirl

Jag ska också ha sån bukett som du talar om, bara röda rosor och så lite såna där långa gröna blad som är nedvikta i buketten.

Jag funderar starkt på att köpa mina rosor i lösvikt och sedan göra en bukett själv sen. Då jag absolut inte ska konservera buketten eller något så känns det ovärt att lägga 1500kr på någon som man använder i en timma.

Är man lite händig så kan det ju inte vara svårt att göra en så "lätt" bukett, för det måste ju ändå vara en av de lättaste att göra.

• Malin och Joel
    Cherrygirl skrev 2010-03-07 12:31:33 följande:
    Jag ska också ha sån bukett som du talar om, bara röda rosor och så lite såna där långa gröna blad som är nedvikta i buketten.Jag funderar starkt på att köpa mina rosor i lösvikt och sedan göra en bukett själv sen. Då jag absolut inte ska konservera buketten eller något så känns det ovärt att lägga 1500kr på någon som man använder i en timma.Är man lite händig så kan det ju inte vara svårt att göra en så "lätt" bukett, för det måste ju ändå vara en av de lättaste att göra.
    Jo men precis... jag ska inte heller spara min bukett, den ska bara vara en snygg detalj under vigseln och fotograferingen.
  • AndréaK

Finns massor av bra tips på you tube på hur man binder sin egen bukett. Jag har ingen lust att lägga massor av pengar på blommorna =)

• Ida F

bara för att prova att binda buketten själv så köpte jag 20 rosor på hötorget precis vid när de skulle stänga (=utmärkt prutläge) Betalade 80:- och det var jätteenkelt. Så jag kommer också att köpa löst och göra det själv. Dessa rosor höll sig fina i 5 dagar
    Mitt tips är att köpa några fler än vad man tänkt ha i buketten om någon ros går av eller så.

• Cherrygirl

Ida F skrev 2010-03-07 12:35:51 följande:

bara för att prova att binda buketten själv så köpte jag 20 rosor på hötorget precis vid när de skulle stänga (=utmärkt prutläge) Betalade 80:- och det var jätteenkelt. Så jag kommer också att köpa löst och göra det själv. Dessa rosor höll sig fina i 5 dagar Mitt tips är att köpa några fler än vad man tänkt ha i buketten om någon ros går av eller så.
    Åhh vad jag saknar sthlm... Snyft! Haha

Bor nu på liten ort och här är plockblommor snordyrt! man får väl betala typ 20.25kr för en stackars liten ros.

Jag brukar alltid köpa med mig stora fång med blommor från hötorget när jag väl är där uppe! Haha *Skadad*
  • FiaLottaoälsklingen

Tycker inte 20-25 kr är speciellt dyrt för en ros, tvärtom! tänkt på att någon ska odla rosen, blomstergrossisten ska köpa den och få den fraktad till sig, sen ska butiken köpa den och få den fraktad till sig och sen ska den snittas och tas om hand för att hålla så länge som möjligt - en lång och kostsam procedur

Cherrygirl skrev 2010-03-07 12:41:26 följande:
    Ida F skrev 2010-03-07 12:35:51 följande:
    Åhh vad jag saknar sthlm... Snyft! HahaBor nu på liten ort och här är plockblommor snordyrt! man får väl betala typ 20.25kr för en stackars liten ros.Jag brukar alltid köpa med mig stora fång med blommor från hötorget när jag väl är där uppe! Haha *Skadad*
Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?