Inlägg från: Cherrygirl |Visa alla inlägg
  • Cherrygirl

Vad kostar en bukett med rosor?

Jag ska också ha sån bukett som du talar om, bara röda rosor och så lite såna där långa gröna blad som är nedvikta i buketten.

Jag funderar starkt på att köpa mina rosor i lösvikt och sedan göra en bukett själv sen. Då jag absolut inte ska konservera buketten eller något så känns det ovärt att lägga 1500kr på någon som man använder i en timma.

Är man lite händig så kan det ju inte vara svårt att göra en så "lätt" bukett, för det måste ju ändå vara en av de lättaste att göra.

• Cherrygirl

Ida F skrev 2010-03-07 12:35:51 följande:

bara för att prova att binda buketten själv så köpte jag 20 rosor på hötorget precis vid när de skulle stänga (=utmärkt prutläge) Betalade 80:- och det var jätteenkelt. Så jag kommer också att köpa löst och göra det själv. Dessa rosor höll sig fina i 5 dagar Mitt tips är att köpa några fler än vad man tänkt ha i buketten om någon ros går av eller så.
    Åhh vad jag saknar sthlm... Snyft! Haha

Bor nu på liten ort och här är plockblommor snordyrt! man får väl betala typ 20.25kr för en stackars liten ros.

Jag brukar alltid köpa med mig stora fång med blommor från hötorget när jag väl är där uppe! Haha *Skadad*
  • Cherrygirl
    FiaLottaoälsklingen skrev 2010-03-08 15:29:36 följande:
    Tycker inte 20-25 kr är speciellt dyrt för en ros, tvärtom! tänkt på att någon ska odla rosen, blomstergrossisten ska köpa den och få den fraktad till sig, sen ska butiken köpa den och få den fraktad till sig och sen ska den snittas och tas om hand för att hålla så länge som möjligt - en lång och kostsam procedur
    Nee det är sant, när man ser det på så vis så blir det ju inte så dyrt.
    men det jag menar är att det är storskillnad från typ hötorget.. Hihi
Svar på tråden Vad kostar en bukett med rosor?