• Varmiz

Singel gäster....????

Jag gör våra inbjudningskort personliga dvs anger namnen på dem som bjuds in. Nu har jag fått ett problem, hur skriver jag till mina gäster som är singlar idag (5mån före bröllopet) men kanske har träffat någon när det väl är dags?
    Vi har räknat med att de har en "dejt" i antalet gäster.Finns det något bra sätt att formulera detta i inbjudan?

2ex på hur det nu är skrivet...

Inbjudan

Lisa Svensson
    Inbjudes härmed att med er närvaro hedra vigseln mellan...

jmf med
    Mikael & Christin Larsson
    Inbjudes härmed att med er närvaro hedra vigseln mellan...

• Svar på tråden Singel gäster....????
  • Martinaa

Jag tycker du ska skriva namnet på "singeln" precis om du gjort i exemplet ovan. Sen är det ju bara att hålla en dialog vid OSA't om de kommer själva eller vill anmäla två personer. Vet du att nån av dem dejtar så kan du ju säga att det är okej att de tar med sig en dejt på bröllopet så länge de meddelar i tid.

• Steinhammersfru

Linda Svensson med gäst
    Inbjudes härmed...

• juni2010

Vi har skrivit så här: Lisa Svensson med respektive osv....

• Pälsboll

På dom vi vet har flickvän/pojkvän har vi skrivit "med respektive" och dom som inte har nån/vi inte vet om att han/hon har nån skriver vi bara namnet på den personen så han/hon får komma utan sällskap.
    Om nån skulle hinna bli ihop med nån innan bröllopet så är den flick-/pojkvännen ändå inte bjuden.
    Vi tror ändå inte riktigt en så pass ny flick-/pojkvän skulle vilja komma på ett bröllop bland en massa nytt folk.

• Varmiz

Pälsboll: Jag vill inte ha det på det sättet. Jag och min blivande man var på min bästa väns bröllop där jag var tärna endast 3 mån efter att vi träffats. OM mina idag singelgäst träffar ngn är det upp till denna att känna efter hur pass seriöst detta förhållande känns. Jag litar på deras omdöme att inte släpa med ngn bara för att inte komma som singel.
    Så jag räknar med att de har ngt sällskap att ta med men om inte är det en bonus för oss vad det gäller kostnaden.

Vill gärna ha några fler förslag på vad jag kan skriva till dessa singelgäster i inbjudan?
    Tackar på förhand.

• shakynose

"NN med sällskap" brukar man väl skriva?

• Märta81

Jag tycker att du ska skriva bara namnet, dvs lisa svensson. Om man skriver med respektive/partner blir tvåsamheten till en norm, vilket kanske inte alla singlar uppskattar. Skulle lisa svensson sen skaffa en partner så är det väl bara att ha en öppen dialog och tala om för henne att hennes partner naturligtvis är välkommen också.

• Sebastiána
    Steinhammersfru skrev 2010-03-07 21:45:14 följande:
    Linda Svensson med gästInbjudes härmed...
    Fast "med gäst" kan ju också betyda en kompis vilken som helst.
  • Sebastiána
    Märta81 skrev 2010-03-16 19:10:20 följande:
    Jag tycker att du ska skriva bara namnet, dvs lisa svensson. Om man skriver med respektive/partner blir tvåsamheten till en norm, vilket kanske inte alla singlar uppskattar. Skulle lisa svensson sen skaffa en partner så är det väl bara att ha en öppen dialog och tala om för henne att hennes partner naturligtvis är välkommen också.
    Det är ju inte så kul att känna press på att man borde skaffa någon - känna sig stressad för att man inte har en dejt att ta med till bröllopet.
  • Steinhammersfru

Kom ed ett eget förslag istället för att bara kommentera andras!

Sebastiána skrev 2010-03-16 22:40:37 följande:
    Fast "med gäst" kan ju också betyda en kompis vilken som helst.
  • Lyckliga013bruden

Skriv bara singelns namn som i första förslaget du skrev i trådstarten. Sen kan du ta sådana detaljer på telefonen eller när du träffar Lisa. All info behöver man inte klämma in i inbjudan utan man kan prata med varandra. Men det är något vi glömmer mer och mer i dag.
    Hade alla gäster varit singlar så hade jag försökt komma på ett bra sätt att formulera det men när de nu bara är några så kan man klara det på telefonen eller när man träffas.

• Kribban

Vi har inte så många singlar bland våra gäster kom jag fram till när jag satt och skrev inbjudningarna så vi har bara skrivit deras namn på kortet. Nu är det framförallt en släkting och en nära vänn det rör sig om och skulle de hitta en livskamrat tills dess så säger de till om de vill ta med den personen. Måste lämna exakt antal till cateringfirman måndagen före bröllopet så fram tills dess har de fritt fram att hitta någon att ta med :)

• Varmiz

Tack för förslagen. Jag kommer att göra som (har inte räknat) de flesta och bara skriva namnen på den bjudna singeln. Vi kommer ju att träffa dem alla innan det är dags (idag 5 mån kvar) så som ni skrivit kan jag prata med dem om detta.

Kramizar och Lycka till Alla.

Svar på tråden Singel gäster....????