Inlägg från: Cherrygirl |Visa alla inlägg
  • Cherrygirl

14 augusti

Moi mokulat skrev 2010-05-05 15:28:29 följande:
    Vi ska fotas innan. Jag vill inte känna mig stressad och låta gästerna vänta.
    Hehe, nee det är ju det som jag funderar på om jag kommer göra.

Men jag vill vara gift på mina kort, tror att man är mycket mera avspänd och så efter vigseln, inte så nervös mm.

sedan vill jag ha min vigselring på mig på korten och den ska jag inte använda förrens efter vigseln

• Cherrygirl
    stavfellet skrev 2010-05-05 15:59:38 följande:
    Efter vigseln. Inte funderat så mycket på vad gästerna ska hitta på under tiden. Nåt att äta och dricka och sen får dom nog mingla runt mest. Kanske kan hitta på nån tipsrunda eller nåt?

Ja vi ska som sagt var ha ett stort korsord som handlar om oss, sedan så ska vi ha chokladfontän med frukt till och ostbrickor som folk får gå och äta ifrån.Sedan får de väl tala med varandra.. Haha

MM: Ja men mest för att korten inte ska vara stela pga nervositeten som jag misstänker kommer infinna sig.. =)

• Cherrygirl
    Skimmra skrev 2010-05-26 11:16:12 följande:
    Idag skall jag iväg till sömmerskan och prova klänningen, åååh så nervös jag är! Hade verkligen behövt ha moraliskt stöd från någon av mina tärnor men de bor 50 respektive 60 mil bort så... Känner också att jag gärna hade haft med mig fästmannen men han har inte fått se klänningen och mina planer är väl att han inte skall få se den på mig förrän vår bröllopsdag. Sen är det nog inte en bra idé att ha med honom på första provningen i alla fall för sitter den lite konstigt någonstans (som jag antar att den kommer att göra) så kommer ju den bilden att etsa sig fast i hans minne, och det vill jag inte! Jag har med mig den bh:n och underkjolen som jag skall ha på bröllopsdagen till jobbet men tyvärr har jag inte hittat några brudskor än. Var hittade ni era skor någonstans? Hur hög klack har ni? Jag har satt maxklack på 5 cm, mer orkar jag inte ranta runt i en hel dag och natt
    Jag satte också maxgränsen på 5cm klack.

Jag hittade mina på skopunkten. Funkar fint för mig! Tänkte att jag kommer nu säkert inte använda andra typ vita satinskor igen om jag nu skulle köpa det.

• Cherrygirl
    Skimmra skrev 2010-05-26 14:24:07 följande:
      Jag har kollat på de stora kedjorna men de flesta skorna där är antingen vita läderskor eller om de är i satin så har de klack på ca 10 cm Har även kollat på Brandos och på Pernillas brudbutik samt gått till en "riktig" brudbutik men utbudet är knapert om man inte vill ha spetsiga skor
    vet att det finns shoppar på nätet där man kan designa sina egna brudskor, det aknske vore något?
  • Cherrygirl

Här är det full rulle, det enda jag har kvar är ring och klänning. klänning är bestämd och har talat med sömmerskan om att sätta i korsettsnörning i den istället för dragkedja..

Men ringm jag kan verkligen inte bestämma mig.. suck..

Var i Stan idag och tittade på de ringar som jag gillade innan, men nu i dag så hittade jag en ny ring, suck och denna var typ 5000kr drare också.. Humm.. Jaja, får se vilken jag bestämmer mig för!

Vad ska ni ha för ring?

• Cherrygirl

Våran präst skulle ringa och komma förbi några veckor innan vigseln.

Men jag kom på nu igår att vi kanske får gå ner till pastorsexpiditionen och lämna in noterna till in och utgångsmusiken som vi valt.
    Så att kantorn hinner öva in dem lite.
    Det är ju ingen som vet om hon är på semester eller så annars.

• Cherrygirl

Välkommen hit!

Hur långt har du kommit i planeringen då?

• Cherrygirl

Jag vet inte riktigt vad jag får betala för hår/smink och naglar (Ska göra fransk manikyr innan)
    Jag var nere på salongen idag men då hon som ska göra det inte där, så jag skulle återkomma..

Hur gör ni med alkohol till bröllopet?

Vi funderar på att åka till Tyskland och handla, men jag känner tid och pengar?!?

När ska man klämma in detta och vad kostar det inte att åka till tyskland liksom..

• Cherrygirl
    soryd skrev 2010-06-04 12:54:14 följande:
    de fäster strå för strå, det är ngt nytt som kommit kostar väl ca 600 tror jag.håller i ca 4-6 vecor sen får man fylla på. inte helt säker men jag har en vän som gjorde det igår så jag har inte sett det men hon rekomenderade det.
    Ja det är fint och det gör jätte mycket om man inte har naturliga långa fransar.
    Samt att det faktiskt ser väldigt naturligt ut!

Min moster äger en salong där hon gör sånt och hon sätter dit strå för strå, riktigt pill jobb.. Hihi

Men det blir snyggt som satan, de fyller ju på lite på olika ställen där de behövs och så att de ser bra ut typ.
    Min mamma gjorde dock missen att bada bubbelbad efter min moster testat detta på henne, kan säga att de lossnade med en gång.. Haha.
    De tål inte olja tror jag det var.

• Cherrygirl
    Lillatussi20 skrev 2010-06-04 14:15:41 följande:
    Hej allaDå jag också ska gifta mig 14 aug tänkte jag att jag hoppar in i det här forumet.Jag träffade prästen härom dagen och snacka om att jag var nervös, när jag hade mailat honom om att jag ville att pappa skulle leda fram mig så hade jag fått ett sånt trevligt neutralt svar: vi pratar mer när vi ses.Så jag hade gått i 2 veckor och kommit på massa olika argument och pumpat upp mig för strid, sen när vi kom dit så sa han bara att han var av en annan uppfattning men att vi får göra som vi vill så länge vi lever jämnställt.Så nu börjar nästan allt bli klart, bokat och betalt, har kvar att ringa restaurangen och kolla av med maten och få tillgång till lokalen ca 1 vecka innan, sätta ihop låtlistan, syrran ska sy klart tärnklänningarna. Annars känns det som jag har läget under kontroll fram tills ett par veckor innan.Hoppas att det går bra för er andra också
    Hehe, vist är det härligt när man går och taggar sig och sen så går det hur smidigt som helst ändå.. Haha

Låter som om att du har läget bra under kontroll, härligt!

• Cherrygirl
    soryd skrev 2010-06-05 22:02:47 följande:
    cherrygirl- vad tar din moster när hon gör det?
    Hon tar 695kr..

Vi ska åka jänkare från kyrkan till festlokalen och det är typ 5-6km, så inte så lång. Men vi ska fota oss efter kyrkan så vi får väl se hur det blir!

• Cherrygirl
    Moi mokulat skrev 2010-06-08 09:28:48 följande:
    Igår bestämdes förrätten äntligen.www.arla.se/Default____17653.aspxImorgon ska min syster och jag kolla brudbuketter och allt med blommor. Snart bara 2 månader kvar.Tårta ska bestämmas denna veckan.Antingen choklad eller hallon med vitchokladVad tycker ni? Gubben vill choklad. Men jag är rädd att det blir för mkt choklad.Vet att flera gäster inte tycker om och tål choklad. Ska man tänka på det?
    ja tål de inte choklad så spelar det ju ingen roll om det är hallon vit choklad eller hallon choklad, är ju lika illa båda delar.. Hehe

Vi har lite tagit hänsyn till om vi har många alergiker.

Typ nötter och mjölk.

Svar på tråden 14 augusti