• Superstarfia

juda in sig själv

Håller helt med...

Jag kan inte bjuda alla mina mostrar/morbröder men de verkade ta det för givet... jag sa att de som får inbjudningskort är de som är bjudna.. Nu är inbjudningarna utskickade och jag har inte hört nått gnäll efter det.. :)

Däremot har jag kompisar som tar för givet att de ska bli bjudna som reagerar exakt som er "vän".. jag tycker det är fånigt av dem..

• Superstarfia
    kenttjej skrev 2010-03-08 17:22:37 följande:
    För att förtydliga det hela lite så har vi alltså varken träffat min brors nuvarande flickvän eller hans ex som han hade innan henne. De bor inte ihop och är inte förlovade och det är inte heller min kompis o hennes kille.
    Håller med föregående talare..

VET man om att den man bjuder har en partner är det en oskriven, och skriven regel att även denne inkluderas i inbjudan.. allt annat är ofräskämt..
  • Superstarfia
    Lina_K skrev 2010-03-21 20:33:56 följande:
    Även en repektive som funnits i 2-3 månader och man inte har en aning om huruvida det kommer bli ngt stadigt eller inte? Kanske om paret var över 30 när de träffades men 20-åriga brorsans/kusines/kompisens nya flickvän. Glöm det!
    Ja, det spelar ingen roll! Respektive ska bjudas in.. tror nästan att Ribbing skulle behöva skriva här på forumet också tror jag...
  • Superstarfia
    Lina_K skrev 2010-03-21 20:48:20 följande:
    Jo... hon är ju gud ja...
    Ja, faktiskt när det gäller vett och etikett... Har man inte råd att bjuda respektive så kanske man ska börja fundera på om man ska bjuda nån öht..
  • Superstarfia

Men vad är ett etablerat par?

Vi skickade ut våra inbjudningskort 6 månder innan med tanke på att vi ska gifta oss på annan ort och under semestern..

Skulle vi ta för givet att våra vänner vars killar/tjejer vi inte träffat skulle göra slut under dessa 6 månder?? eller skulle vi räkna med att det var seriöst.. självklart det sista!!
    Som jag sagt tidigare.. jag skulle inte ens vilja lära känna de personer som inter ser oss som ett par nog att bjuda oss båda på ett bröllop efter 3-6 månder..

Svar på tråden juda in sig själv