juda in sig själv
Jag vet att detta ämnet har varit uppe för diskussion tidigare men jag kan inte sluta förundras över folk som kan med att bjuda in sig själva på bröllop eller räkna med att de kommer få en inbjudan.
Vi var ett gäng i lördags som umgicks och en person frågade lite om bröllopet. Han är en del i gänget, men varken jag eller min m2b har någon personlig relation till honom, så han står inte med på gästlistan. Han frågar om det kommer blir någon form av eftersläpp för kompisar efter middagen. Jag förklarar att nej så kommer de inte bli , de personer som vi bjudit får vara med hela dagen så att säga. Då utbrister han ?Va kul! Då ser jag fram emot inbjudan snart då?. Jag blev helt paff och samtidigt irriterad, hur kan man bara räkna med att få en inbjudan så där och ta det för givet? Sa att inbjudningarna redan är utskickade till de som är bjudna. Då blev han skitsur för att han inte var en av dem och undrade hur vi valde mellan våra kompisar egentligen. Eh, jag har ens inte killens telefonnummer, hur när vän är man då?
T o m min moster frågade lite fint OM hon är bjuden, vilket är självklart för mig, men som hon sa ?alla har ju olika upplägg med sina bröllop så man kan inte ta för givet att bli bjuden? PRECIS!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 12:36
Och Rubriken ska ju vara BJUDA in sig själv!