• katten89

juda in sig själv

Jag tycker att det var en ganska naturlig reaktion att undra om man får komma! Var det inte kul att han vill komma på ert bröllop? Sen är det ju väldigt tråkigt att han blev sur för att han sedan fick reda på att han inte är bjuden, det får han ju helt enkelt acceptera.

Var glad för att han ville hedra er med sin närvaro!

• katten89
    kenttjej skrev 2010-03-08 17:22:37 följande:
    För att förtydliga det hela lite så har vi alltså varken träffat min brors nuvarande flickvän eller hans ex som han hade innan henne. De bor inte ihop och är inte förlovade och det är inte heller min kompis o hennes kille.
    En respektive ska ALLTID bjudas med, spelar ingen roll om ni inte träffat honom/henne. Självklart kan man glädjas med brudparet trots att man inte träffat dem tidigare! Ett tips är att läsa på Magdalena Ribbings frågespalt på dn.se. Handlar mycket om etikett vid just bröllopsinbjudan.
  • katten89
    Lina_K skrev 2010-03-21 20:33:56 följande:
    Även en repektive som funnits i 2-3 månader och man inte har en aning om huruvida det kommer bli ngt stadigt eller inte? Kanske om paret var över 30 när de träffades men 20-åriga brorsans/kusines/kompisens nya flickvän. Glöm det!
    Som sagt, läs i Magdalena Ribbings frågespalt. Det är ETABLERADE par som gäller alltså - om förhållandet syftar till en gemensam framtid tillsammans. Inte en 2-månaders oseriös dejt.
  • katten89
    Superstarfia skrev 2010-03-21 22:02:47 följande:
    Men vad är ett etablerat par? Vi skickade ut våra inbjudningskort 6 månder innan med tanke på att vi ska gifta oss på annan ort och under semestern..Skulle vi ta för givet att våra vänner vars killar/tjejer vi inte träffat skulle göra slut under dessa 6 månder?? eller skulle vi räkna med att det var seriöst.. självklart det sista!!Som jag sagt tidigare.. jag skulle inte ens vilja lära känna de personer som inter ser oss som ett par nog att bjuda oss båda på ett bröllop efter 3-6 månder..
    Ett etablerat par har ett förhållande som syftar till en gemensam framtid tillsammans. Så väl känner man väl ändå sina gäster, att man får en känsla av vad som är ett krogragg respektive en riktig pojk/flickvän. Och vad är katastrofen OM de nu skulle göra slut inom 6 månader? Då försvinner ju liksom ex:ets inbjudan automatiskt!
Svar på tråden juda in sig själv