Om barn på bröllop
Våra gäster stannade till över midnatt, närmre till 2-3-tiden fastän de hade barn hemma.. På ett bröllop jag var på, där barn var med, gick gästerna vid 22-tiden..
Våra gäster stannade till över midnatt, närmre till 2-3-tiden fastän de hade barn hemma.. På ett bröllop jag var på, där barn var med, gick gästerna vid 22-tiden..
Då kanske ni inte har så många barn i släkten? Eller inte så många vänner som ni vill bjuda? Eller har ni bara jättemycket pengar?
Jag gillar också barn, men vi ville inte ha en massa barn på vårt bröllop, utan vi ville fira den med våra vuxna vänner...
Men man älskar inte sina barn mindre för att man har barnvakt ibland.. Jag tycker det är lite överbeskyddande att aldrig ha barnvakt, tänk om något händer dig och ditt barn bara är tryggt med dig?
Vad menar du med ömsesidig respekt? Att man ska ge efter för att vissa inte vill/kan ha barnvakt eller?
Nej det är klart man respekterar ett nej, men att säga nej och säga att man inte vill komma p.g.a. att sonen inte är bjuden för är inte hela familjen bjuden kommer ingen. Det tycker jag är oerhört löjligt! Jag är glad att dert paret inte kom på vårt bröllop faktiskt! Idag är vi inte vänner längre, för de surar fortfarande och allt ska vara på deras villkor.
Det fanns inga tidigare problem mellan oss, vi umgicks, pratade, hade trevligt ihop..
Här var det, precis som du skrev en demonstration för att få sin vilja genom.
Jag saknar inte den här vännen!
Ja, då är jag med, det är ju våra fd vänners problem, inte vårt. Det kunde vara att de bara ville att vi skulle komma till dem, de har aldrig varit hos oss t.ex...
Vi har också många barn bland släkt och vänner och det var just av den anledningen som vi INTE bjöd barn.. Bara mina syskonbarn.
Du citerade mig, men i vårt fall var mina syskonbarn bjudna.
Ja, något får man säkert göra avkall, var inte meningen att vara spydig.
Vårt bröllop kostade 100 000 kr (inkl resa i och för sig), bara maten kostade 42000, vi hade inte haft möjlighet att ha med alla barn för då hade vi inte kunnat bjuda våra kompisar. Våra kompisar är viktigare för oss..
Hade vi inte haft med mina syskonbarn hade inte mina syskon kunnat komma. Sen tycker vi det är skillnad på syskonbarn och kusinbarn.
Ja, våra vänners barn är närmre oss än alla mina kusinbarn. Men det var inga problem att de skulle stanna hemma. Min mans best man kunde t.ex. inte ha med sig sin son ändå, vem skulle ta hand om sonen under middagen då?
Att man kan stå nära sina vänners barn utan att för den sakens skull bjuda med dem!
Fast man blir inte full på något glas vin..
Fast det är en lång dag med en del glas vin på många timmar. Våra gäster blev inte fulla i alla fall! Sen om man blir lite berusad, men fulla var de minsann inte.
Jag hade oerhört roligt också, men de glas vin jag drack var utslaget på 12 timmar.. Och det kallar jag inte att vara full..
Mina föräldrar delade alltid en flaska vin till maten på helgerna när jag var liten. De blev aldrig obehagliga..
Nej, det får stå för mig, jag anser att så länge man dricker med måtta är det ingen fara för barnen.
Jag kan väl visst utgå från mig själv? Jag lärde mig hur man ska handskas med alkohol
Nej, men vi hade inga sådana gäster. Och anledningen till att vi hade barnfritt (förutom syskonbarn) var inte för att vi skulle ha vin till matne.
Fast det är under många timmar.. Man sitter ju inte och pimplar vin..