Om barn på bröllop
Jag får uppfattningen att det har mer med umgängeskrets att göra, än i vilken tid man är född. Alla verkar inte ha fått följa med som barn här heller.
Jag får uppfattningen att det har mer med umgängeskrets att göra, än i vilken tid man är född. Alla verkar inte ha fått följa med som barn här heller.
Förmodligen hade de inte kunnat gå alls då.
Det är väl inte fullt så enkelt för alla.
Är det någon alls som har påstått att det skulle vara ett trauma för barnet att ha barnvakt ett dygn?
Den här tråden handlar ju inte om det utan om varför folk väljer att inte bjuda med barn.
Håller med dig där. Hade också tyckt att det var konstigt om vissa barn fick komma och inte andra.
Det här kändes lite onödigt spydigt, men det kan ju vara en misstolkning eftersom det är i textform.
Men man kan väl visst ha båda många barn och många vänner utan att för den skull ha gott om pengar. Men man kanske får göra avkall på andra saker då om man vill ha med så många.
Men det kan ju finnas andra barn bland vännerna som man också följt hela uppväxten och då blir det ju väldigt mkt en fråga om "pick and choose" vilket gör att folk känner sig förfördelade. Vi har ett par kompisar, de har tvillingpojkar och vi är gudföräldrar till den ene. Men vi är ju inte släkt överhuvudtaget och resultatet om vi skulle bjuda dem och inte andra skulle garanterat bli andra kompisar som undrade över varför deras barn inte fick följa med eller rentav släktingar som sitter och undrar över varför deras syskon fick tacka nej när de inte kunna åka ifrån barnen och andra uppenbarligen fick ta med sig sina.
Jo det hade förstås varit konstigt att slänga ut henne när hon åkt 125 mil, men å andra sidan kan jag nog inte riktigt förstå varför man har brudnäbbar på ett barnfritt bröllop. Vill man inte ha med barn, så ha inte det, punkt slut så att säga.
Sedan tänker jag att för de som oroar sig för att barnen ska bli uttråkade, och därför har barnfritt, borde absolut inte ha näbb i alla fall. Risken att de har tråkigt är ju större om det inte finns några andra barn att umgås med på festen.
Jag menade väl framförallt att det kan finnas andra barn än syskons barn som också upplevs väldigt nära och att det kan bli svårt att välja vissa och inte andra i sådana lägen, om man inte verkligen vill poängtera skillnaden mellan olika gäster.
Jag vet inte vad "mycket alkohol" är för dig, men jag tycker inte att bröllop är en suparfest utan en familjehögtid. Visst förekommer det alkohol på de flesta bröllopsfester, men som någon redan påpekat så kan det ju faktiskt vara bra för barn att få en balanserad uppfattning om hantering av alkohol.
Om man alltid blir lämnad hemma när det serveras alkohol så har man ju inget att förhålla sig till sedan och tar man då kompisar som exempel istället så kan det ju bli väldigt fel. Självklart tycker jag inte att barn ska vara med när vuxna blir fulla, men bröllop är inte ett tillfälle när man bör bli det, enligt mig. I vår släkt har vi några som tål mer och några som tål mindre och man dricker därefter.
Men det klart, ska man ha fyllefest på sin bröllopsdag, då tycker jag självklart också att barnen bör stanna hemma.